به گزارش راسخون، سورنا ستاری صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به فعالیت‌های حوزه دانش بنیان در عرصه تولید کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا اظهار داشت:  اکنون کشورمان برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند واردات تجهیزات نیست و تمامی نیاز کشور در داخل تامین می‌شود.

وی  با بیان اینکه نیاز تجهیزات بیمارستان‌ها در عرصه مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود گفت: به غیراز موارد اندکی که روزهای نخست شیوع کرونا انجام شد ایران عملا هیچ تجهیزی در راستای مقابله با کرونا وارد نمی‌کند و اکنون تمام تجهیزات بیمارستانی، اتاق‌های icu،  و دیگر بخش‌ها با تلاش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی تولید می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، از صادرات کیت‌های تشخیصی توسط شرکت‌های دانش بنیان خبر دادو گفت:کیت‌ها ی تولیدی در ایران علاوه بر تامین نیاز  کشور، بخشی از آن صادر می‌شود و اکنون 8 شرکت دانش بنیان توانسته‌اند تاییدهای لازم برای صادرات کیت‌های تشخیصی  دریافت کنند.

وی با بیان اینکه اکوسیستم شرکت‌های دانش بنیان در این دوران جواب داده است افزود: اکنون پروژه‌های قابل توجهی از سوی این شرکت‌ها در حوزه دارو، واکسن  و تجهیزات درمانی در حال اجراء است.

ستاری از تولید انبوع کیت‌های تشخیصی مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: این شرکت‌ها در تولید ماسک، لوازم محافظت کادر درمانی، پرستاری و دیگر دست اندرکاران عرصه مقابله با کرونا نقش تاثیرگذاری داشته‌اند و فعالیت این شرکت‌ها در این حوزه به‌خوبی جواب داده  و در آینده در حوزه‌های تولید دارو و دیگر بخش‌های مقابله با کرونا توسط این شرکت‌ها اجراء می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با اشاره به تولید کیت‌های تشخیصی سلولزی گفت: در تولید کیت تشخیصی سلولزی ظرفیت تولید یک میلیون عدد در روز در کشور وجود دارد و در تولید کیت تشخیصی PCR نیز ماهانه 1.5 میلیون ظرفیت  تولید فراهم است که ضمن  تامین  نیازهای وزارت بهداشت بخشی از آن صادر می‌شود.

وی، با اشاره به سال جهش تولید و نقش شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: فعالیت‌های گسترده‌ای در عرصه جهش تولید توسط این شرکت‌ها در حال انجام است  و در زنجیره‌های تولید برنامه‌های مهمی در حال اجراء است.

منبع: تسنیم