اروپا شریک جرم آمریکا در نقض برجام است

آنچه که کشورهای اروپایی عضو برجام در قالب قطعنامه در شورای حکام سازمان انرژی اتمی به تصویب رساندند در واقع کوششی برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات کنونی خود در قبال توافق برجام است که با همراهی و حمایت آشکارا از آمریکا مرتکب شدند. تمام دنیا شاهدند که علی رغم تعهد ایران به تمام وظایف خود در برابر توافق برجام هیچ کدام از کشورهای اروپایی عضو برجام یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه تعهد خود را در قبال این توافق نامه بین المللی عملی نکردند، در واقع می توان گفت اروپایی ها به دلیل همراهی آمریکا در این موضوع مقصر اصلی به شمار می روند، چرا که توافقی که خود بر آن اصرار داشتند و آن را در پیش چشم جهانیان به امضا رساندند را عملی نکردند، لذا کوچکترین قدمی در اجرای برجام برنداشتند.
 

اروپا با فشار به شورای حکام در بن بست سیاسی گیر کرده است

زمانی که اروپایی ها در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کوشش می کنند که این قطعنامه را به تصویب برسانند نه تنها برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات دیگر خود بلکه نوعی ورشکستگی سیاسی و ندانم کاری خود را به صحنه اجرا  گذاشتند. این کشورها با چنین اقدامی نشان دادند توانایی ایستادگی در برابر قانون شکنی های بین المللی و خواسته های افزون طلبانه و قلدرمابانه و زورمداران آمریکا را ندارند، ازطرف دیگر چون  ناگزیر به  پاسخگویی به افکار عمومی هستند، لذا اینجاست که دست به اشتباه بزرگتر و اقدامی زدند که نشان دهنده به بن بست رسیدن آن‌هاست.
 

جهان غرب نگران افزایش قدرت سیاسی ایران است

زمانی که موضوع تحریم تسلیحاتی ایران از سوی آمریکا و همراهی و حمایت غرب مطرح شد این موضوع نشان داد این کشورها در منطقه و فرا منطقه دچار ورشکستگی سیاسی شده اند. آنچه که  کشورهای اروپایی را وادار به تهدید تحریم های اقتصادی بیشتر ایران می کند واهمه آن ها از افزایش قدرت ایران اسلامی در ابعاد و حوزه های مختلف است. غربی ها به خوبی واقفند که جمهوری اسلامی ایران دارای بهترین و بالاترین قابلیت تولید تسلیحات است و نه تنها توانسته نیازهای خود را از نظر تسلیحاتی تامین کند، بلکه امکان صادرات سلاح را هم به دست آورده است. لذا تهدید ایران به تحریم تسلیحاتی به معنای نادیده گرفتن واقعیت است که ایران نیازی به تسلیحات ندارد، بنابراین تحریم تسلیحاتی ایران موضوع مضحکی است.
 

وتو چین و روسیه در انتظار تحریم های مضحکانه غرب است

غربی ها تلاش می کنند تا با برجسته کردن این موضوع زمینه هایی را برای باز کردن پرونده هایی علیه ایران در شورای  امنیت باز کنند تا جمهوری اسلامی ایران را از این موضع نیز تحت فشار تحریمی قرار دهند. در یک نگاه و با کاوش عمیق موضوع می توان دریافت که آنها در این عرصه هم اشتباه بزرگی مرتکب شده اند که به صورت دیگری ورشکستگی و به بن بست رسیدن خود را به نمایش گذاشته اند. هنگامی که جهان غرب بخواهد علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت آرایی را به تصویب برساند قطعا با وتو کشورهای چین و روسیه که در جنگ جدی سیاسی و اقتصادی با آمریکایی ها هستند رو به رو می شود. روس ها مدت‌هاست تحریم اقتصادی آمریکا را تحمل می کنند اما اجازه نمی دهد آمریکا با اعمال فشار علیه کشورهای دیگر به خواسته هایش برسد، چین هم در یک مصاف اقتصادی با آمریکایی هاست بنابراین می تواند از حق وتوی خود در این مورد به نفع جمهوری اسلامی ایران استفاده کند، لذا دور نمای روشنی برای این که اروپایی ها بتوانند از طریق شورای امنیت ایران را در محدودیت قرار دهند وجود ندارد.
 

ایران مستقل از اروپا و آمریکا تجارت بین المللی خود را ادامه می دهد

در خارج از شورای امنیت هم مشاهده کردیم که ونزوئلا که در حیات خلوت آمریکا قرار دارد با معامله نفتی با ایران نشان داد، آمریکا نمی تواند خللی بر اراده ایران وارد کند. لذا طبیعتا در عرصه تسلیحاتی نیز اگر کشور ونزوئلا نیازمند خرید سلاح از ایران باشد و ما خواستار صدور سلاح باشیم مثل نفت امکان انتقال وجود دارد. در واقع ونزوئلا مثال خوبی برای کشورهای اروپایی است که شما نمی توانید ایران را در محاصره قرار دهید چرا که قدرت، توانمندی و ظرفیت ایران به اندازه ای زیاد است که شما توانایی تحمیل خواسته های اجباری گذشته را به ما ندارید و نمی توانید به هر دلیل تمسخر آمیزی به تبعیت از آمریکا و رژیم صهیونیستی انگشت اتهام خود را به سمت ایران دراز کنید، لذا در عرصه داخلی با ضعف های زیادی رو به رو هستیم  و در عرصه بین المللی هم واکنش شدید کشورهای مختلف علیه سیاست های کینه ورزانه و نابخردانه آمریکا علیه ایران و در منطقه صورت گرفته است، لذا اروپا در عرصه ای گام برمی دارد که نه تنها برای او نجات بخش نیست، بلکه در آینده می تواند منجر به از دست رفتن بازارهایی که می توانست در اقتصاد ایران داشته باشد منجر شود.