به گزارش راسخون، تعداد مبتلایان به کرونا در جهان به ۱۲ میلیون و۸۱۵ هزارو ۷۴۱ نفر رسید.تا کنون در سراسر جهان، ۵۶۶ هزار و ۹۸۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: قرنطینه هوشمند باعث کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا شده است. وی تصریح کرد: ما دائما اخبار مربوط به کرونا در پاکستان را پیگیری کرده و آمار‌های مربوط به آن را بررسی می‌کنیم. این جای خوشحالی است که تعداد بیماران به زیر نصف رسیده است. رهبر حزب تحریک انصاف گفت: در حال حاضر ۲۲۷ نقطه از پاکستان در ۳۰ شهر بزرگ قرنطینه شده و انتخاب این نقاط بر اساس تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آنجا صورت گرفته است.
 
گفتنی است پاکستان ابتدا تلاش داشت با قرنطینه سراسری مانع گسترش کرونا شود، ولی به دلیل فشار مشکلات اقتصادی مجبور شد قرنطینه را لغو کند. به محض لغو قرنطینه تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور از ۴۰ هزار نفر به بیش از ۲۴۰هزار نفر رسید و دولت اسلام‌آباد با هدف جلوگیری از انتشار بیشتر این ویروس قرنطینه هوشمند را آغاز کرد که نتایج خوبی را به دنبال داشته است.
 
افزایش آمار مبتلایان در عربستان به مرز ۲۳۰ هزار نفر و جان‌باختن ۹۵ مبتلا در عراق

منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق و جان‌باختن ۹۵ نفر دیگر خبر دادند. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه السومریه، وزارت بهداشت عراق از ثبت ۲۷۳۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

با ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا، آمار کل مبتلایان در عراق تا امروز به ۷۵ هزار و ۱۹۴ نفر رسیده است. همچنین با جان‌باختن ۹۵ نفر دیگر، آمار کل جان‌باختگان به ۳۰۵۵ نفر افزایش یافته است.
 
وزارت بهداشت عربستان هم از ثبت ۲۹۹۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

با ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا، آمار کل مبتلایان در عربستان به ۲۲۹ هزار و ۴۸۰ نفر افزایش یافته است. وزارت بهداشت عربستان همچنین از جان‌باختن ۳۰ نفر و افزایش جان‌باختگان به ۲۱۸۱ نفر خبر داد.
 

ثبت رکورد جدید آمار روزانه ابتلا به کرونا در آمریکا

مرکز دانشگاهی «جانز هاپکینز» اعلام کرد که طی شبانه‌روز گذشته ۶۶ هزار و ۵۲۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا ثبت شده است.
 
این میزان، رکورد جدیدی از ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا محسوب می‌شود.
 
طی همین مدت، ۷۱۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و به این ترتیب تعداد کل قربانیان به ۱۳۷ هزار و ۳۸۴ نفر رسید.

آمار مبتلایان ۱۰ کشور اصلی درگیر شیوع کرونا به علاوه ایران به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد مبتلایان جدید هر کشور است.

۱. آمریکا: سه میلیون و ۳۵۵ هزار و ۶۴۶ نفر (۶۱ هزار و ۷۱۹ نفر)

۲. برزیل یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۸۱۲ نفر (۳۶ هزار و ۴۷۴ نفر)

۳. هند ۸۵۰ هزار و ۳۵۸ نفر (۲۷ هزار و ۷۵۵ نفر)

۴. روسیه ۷۲۰ هزار و ۵۴۷ نفر (شش هزار و ۶۱۱ نفر)

۵.پ رو ۳۲۲ هزار و ۷۱۰ نفر (سه هزار و ۶۴ نفر)

۶. شیلی ۳۱۲ هزار و ۲۹ نفر (دو هزار و ۷۵۵ نفر)

۷. اسپانیا ۳۰۰ هزار و ۹۸۸ نفر (فاقد آمار اعلامی جدید)

۸. مکزیک ۲۹۵ هزار و ۲۶۸ نفر (شش هزار و ۹۴ نفر)

۹. بریتانیا ۲۸۸ هزار و ۹۵۳ نفر (۸۲۰ نفر)

۱۰. آفریقای جنوبی ۲۶۴ هزار و ۱۸۴ نفر (۱۳ هزار و ۴۹۷ نفر)

۱۱. ایران ۲۵۰ هزار و ۷۲۰ نفر (دو هزار و ۲۶۲ نفر)

آمار ۱۰ کشور اول فوتی‌های ناشی از کرونا به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد فوتی‌های جدید هر کشور است.

۱. آمریکا ۱۳۶ هزار و ۴۰۳ نفر (۷۳۲ نفر)

۲. برزیل ۷۱ هزار و ۴۹۲ نفر (۹۶۸ نفر)

۳. بریتانیا ۴۴ هزار و ۷۹۸ نفر (۱۴۸ نفر)

۴. ایتالیا ۳۴ هزار و ۹۴۵ نفر (هفت نفر)

۵. مکزیک ۳۴ هزار و ۷۳۰ نفر (۵۳۹ نفر)

۶. فرانسه ۳۰ هزار و چهار نفر (فاقد آمار اعلامی جدید)

۷. اسپانیا ۲۸ هزار و ۴۰۱ نفر (فاقد آمار اعلامی جدید)

۸. هند ۲۲ هزار و ۶۸۷ نفر (۵۴۳ نفر)

۹. ایران ۱۲ هزار و ۶۳۵ نفر (۱۸۸ نفر)

۱۰. پرو ۱۱ هزار و ۶۸۲ نفر (۱۸۲ نفر)
 

هجوم داوطلبان دریافت واکسن در آلمان تا گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک در انگلیس

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا از هجوم چندین هزار شهروند آلمانی به عنوان داوطلب برای دریافت واکسن آزمایشی کرونا در آلمان و گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک فراتر از وسایل نفلیه عمومی در انگلیس حکایت دارد.
با وجود کاهش محدودیت های کرونایی در بسیاری کشورهای اروپایی اما بحران کرونا و عواقب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن همچنان تیتر اول بسیاری رسانه های اروپایی است.

استقبال چشمگیر آلمانی‌ها برای آزمایش بالینی کرونا

نتیجه جدیدترین اخبار کرونا در اتحادیه اروپا نشان می دهد که حدود 4 هزار داوطلب برای واکسن کرونا به کلینیک دانشگاه توبینگن هجوم آورده اند. رئیس گروه تحقیقات واکسن کرونا در این کلینیک چنین استقبالی از یک آزمایش بالینی برای واکسن را بی سابقه دانسته است.

شرط وزیر اقتصاد آلمان برای لغو استفاده اجباری از ماسک

وزیر اقتصاد آلمان هم بازگشت موارد ابتلای روزانه به کرونا در کشورش به زیر 100 نفر را شرط پایان قانون اجباری بودن استفاده از ماسک دانسته است.

ویروس شناس آلمانی: ایمنی در برابر کرونا 10 سال زمان می‌برد

"اوگور ساهین"، رئیس شرکت بیودارویی در آلمان هم در گفتگویی اعلام کرده است حدود 10 سال طول خواهد کشید تا انسانیت یک ایمنی کافی علیه ویروس کرونا بدست آورد، حتی اگر بسیاری شرکت ها موفق شوند واکسنی علیه این ویروس تولید کنند.
 

گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک در انگلیس

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم روز جمعه از گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک در کشورش برای مقابله با کرونا سخن گفت. وی همچنین روز گذشته برای اولین بار با ماسک در عموم ظاهر شد.

جانسون در عین حال از شهروندان خواست اگر می توانند به سر کار بروند. تا به حال وی این شعار را می داد که اگر می توانید از خانه کار کنید. رسانه های انگلیسی این درخواست جانسون علامتی برای نگرانی روزافزون دولت از یک رکود اقتصادی سخت می دانند.
 

انگلیس به طرح واکسن کرونا در اروپا نمی‌پیوندد

تیم بارو فرستاده بریتانیا در اتحادیه اروپا هم در اظهاراتی اعلام کرده است که بریتانیا تمایلی برای پیوستن به برنامه 2.4 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای تضمین خرید واکسن کرونا نخواهد داشت.

وی گفت: اتحادیه اروپا به لندن اجازه نمی دهد تا نقشی در تصمیم گیری داشته باشد. دولت بریتانیا تصمیم گرفته است تا در شرایط کنونی به طرح ابتکاری اتحادیه اروپا ملحق نشود ولی ما متعهد به تقویت همکاری مان با اتحادیه اروپا خارج از این چارچوب خواهیم بود.

بریتانیا پیش از این قراردادی را با دانشگاه آکسفورد و شرکت داروسازی آسترا زنیکا برای تولید 100 میلیون دوز واکسن کرونا منعقد کرده است.
 

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در اروپا

جدیدترین آمارها از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی خبر می دهد.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 300988 نفردر اسپانیا به کرونا مبتلا شده و 28403 نفر هم ردر اثر ابتللا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال 288133 نفر به کرونا مبتلا شده 44650 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 242639 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 34938 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال 199588 نفر به کرونا مبتلا شده و 9130 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 170752 نفر به کرونا مبتلا شده و 170752 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.



منبع:
1.ایمنا / آخرین آمار مبتلایان کرونا در جهان در ۲۲ تیر+ تفکیک کشورها
2.راهبرد معاصر/ آخرین آمار کرونا در جهان و ایران امروز یکشنبه ۲۲ تیر ۹۹/ ۱۵ استانِ ایران در شرایط قرمز و هشدار
3.تسنیم / کرونا در اروپا| از هجوم داوطلبان دریافت واکسن در آلمان تا گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک در انگلیس