به گزارش راسخون؛ طبق آخرین آمارهای جهانی ابتلاء به ویروس کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۲۵۷ هزار و ۸۵۵ نفری تعداد مبتلایان به این ویروس تا کنون به ۲۵ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۵۴۹ نفر رسیده که تعداد مبتلایان جدید آن کاهشی بوده است.

فوتی‌های ناشی از کرونا با رشد پنج هزار و ۳۰۲ نفری در یک روز به تعداد ۸۴۶ هزار و ۷۷۸ نفر رسیده که آمار فوتی‌های جدید در این بخش نیز کاهشی بوده است.

آمار بهبود یافتگان نیز به ۱۷ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۳۰۵ نفر رسیده است.

آمار مبتلایان ۱۰ کشور اصلی درگیر شیوع کرونا به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد مبتلایان جدید هر کشور است.

۱. آمریکا: شش میلیون و ۱۳۹ هزار و ۷۸ نفر (۴۲ هزار و ۸۵۵ نفر)

۲. برزیل سه میلیون و ۸۴۶ هزار و ۹۶۵ نفر (۳۴ هزار و ۳۶۰ نفر)

۳. هند سه میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۳۳ نفر (۷۸ هزار و ۴۷۲ نفر)

۴. روسیه ۹۸۵ هزار و ۳۴۶ نفر (چهار هزار و ۹۴۱ نفر)

۵. پرو ۶۳۹ هزار و ۴۳۵ نفر (۹ هزار و ۴۷۴ نفر)

۶. آفریقای جنوبی ۶۲۲ هزار و ۵۵۱ نفر (دو هزار و ۴۱۹ نفر)

۷. کلمبیا ۵۹۹ هزار و ۹۱۴ نفر (۹ هزار و ۳۹۴ نفر)

۸. مکزیک ۵۹۱ هزار و ۷۱۲ نفر (پنج هزار و ۹۷۴ نفر)

۹. اسپانیا ۴۵۵ هزار و ۶۲۱ نفر (فاقد آمار اعلامی جدید)

۱۰. شیلی ۴۰۸ هزار و ۹ نفر (دو هزار و ۳۷ نفر)

گفتنی است ایران در این فهرست با ۳۷۱ هزار و ۸۱۶ نفر مبتلا و یک هزار و ۹۰۵ مبتلا جدید در جایگاه دوازهمین کشور با بیشترین آمار مبتلایان کرونا در جهان قرار دارد.

آمار ۱۰ کشور اول فوتی‌های ناشی از کرونا به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد فوتی‌های جدید هر کشور است.

۱. آمریکا ۱۸۶ هزار و ۸۵۵ نفر (۹۵۴ نفر)

۲. برزیل ۱۲۰ هزار و ۴۹۸ نفر (۹۰۴ نفر)

۳. هند ۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر (۹۴۴ نفر)

۴. مکزیک ۶۲ هزار و ۸۱۹ نفر (۶۷۳ نفر)

۵. بریتانیا ۴۱ هزار و ۴۹۸ نفر (۱۲ نفر)

۶. ایتالیا ۳۵ هزار و ۴۷۳ نفر (یک نفر)

۷. فرانسه ۳۰ هزار و ۶۰۲ نفر (شش نفر)

۸. اسپانیا ۲۹ هزار و ۱۱ نفر (فاقد آمار اعلامی جدید)

۹. پرو ۲۸ هزار و ۶۰۲ نفر (۱۳۶ نفر)

۱۰. ایران ۲۱ هزار و ۳۵۹ نفر (۱۱۲ نفر)


کرونا در اروپا: از وخامت اوضاع در فرانسه تا اعتراضات ضد محدودیت‌ها در برلین



کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان تیتر اول بسیاری رسانه های اروپایی بوده و بسیاری مقامات این اتحادیه همچنان به دنبال راهکاری برای مهار این بحران هستند.

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان شب گذشته از ابتلای 1479 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد.
 
اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در برلین
حدود 1500 معترض جمعه شب در دروازه براندنبورگ آلمان در برلین جمع شده و علیه سیاست های کرونایی دولت آلمان اعتراض کردند. بر اساس اطلاعات پلیس، این اعتراضات به صورت صلح آمیز برگزار شد اما پلیس چندین مورد درخواست هایی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی از معترضان داشت.
 
روزهای سخت کرونایی در انتظار آلمان
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم در سخنانی از شهروندان خواست خود را برای ماه های دشوار کرونایی در زمستان آماده کنند. وی در این باره گفت: ما باید انتظار این را داشته باشیم که برخی چیزها در ماه های آینده دشوارتر از تابستان شود. وی با اشلره به افزایش آمار مبتلایان جدید به کرونا با وجود اینکه در حال حاضر بسیاری فعالیت ها در فضای باز انجام می شود گفت: بخصوص با توجه به در دسترس نبودن دارویی برای این بیماری همچنان مدت طولانی را باید با این ویروس زندگی کنیم.

وی هم زمان در این باره ابراز خوش بینی کرد که دولت با امکانات مالی که در اختیاز دارد بتواند بر این بحران غلبه کند.
 
شیوع کرونا در مدارس برلین
در برلین هم اخیرا در 40 مدرسه مواردی ازابتلا به کرونا گزارش شده است. بر اساس اطلاعات مقامات مربوطه 36 دانش آموز و 4 نیروی آموزشی به این بیماری مبتلا شده اند. بر اثر شیوع این بیماری یک مدرسه در هفته جاری تعطیل شد و دوشنبه آینده مجددا بازگشایی می شود.

عجله انگلیس برای تایید واکسن کرونا
دولت انگلیس هم شرایطی برای تایید اضطراری برای یک واکسن احتمالی کرونا را آماده می کند. دولت انگلیس روز جمعه اعلام کرد که باید به نهادها این امکان داده شود که واکسنی را در حالی که روند صدور مجوز برای آن همچنان ادامه دارد تایید کنند. پیش نیاز آن این است که استانداردهای ایمنی وکیفیت در این واکسن رعایت شود. این آیین نامه از ماه اکتبر اعمال می شود.
 
ابراز امیدواری آلمان برای دستیابی به واکسن های موثر و بی خطر تا تابستان آینده
وزیر تحقیقات آلمان هم درباره برنامه های زمان بندی شده برای دستیابی به واکسن کرونا سخن گفته و اظهار داشته است: ما می خواهیم تا تابستان سال آینده واکسن های موثر و بی خطری برای گروه های هدف مختلف ارائه دهیم. به گفته وی اولین نامزدهای واکسن کرونا در حال حاضر در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار دارند.

وی همچنین از ظرفیت های تولید بالای شرکت های داروسازی آلمانی و قابلیت تولید واکسنی در کشور که در جای دیگری تولید شده است خبر داد.


تعداد تلفات ناشی از ویروس کرونا در روسیه اعلام شد



ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه اعلام کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۲۵ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در روسیه جان خود را از دست داده‌اند.
تنها طی ۲۴ ساعت گذاشت چهار هزار و ۹۴۱ نفر دیگر در پهناورترین کشور جهان به کرونا مبتلا شده‌اند تا تعداد مبتلایان به این ویروس به نزدیک یک میلیون نفر در روسیه برسد.
در طول ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۱۱ نفر در گوشه و کنار روسیه جهان خود را به دلیل این بیماری از دست داده‌اند البته تاکنون ۸۰ درصد مبتلایان یعنی بیش از ۸۰۰ هزار نفر بهبود یافته اند.

 
افزایش تعداد مبتلایان فعال و بد حال در ترکیه



فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: طی 24 ساعت گذشته 101 هزار و 414 تست کرونا گرفته شده که از بین آنها 1549 نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و 39 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: به این ترتیب در مجموع 6 میلیون و 937 هزار و 88 تست گرفته شده که 267064 نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین 6284 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه ادامه داد: در حدود 7 میلیون تست گرفته شده است. امروز بیماران فعالمان 546 نفر بیشتر شده اند. تعداد جان باختگانمان بیش از 6 هزار نفر شده است. تعداد مبتلایان بد حالمان نیز در حال افزایش است. نمی توانیم در مقابل تدابیر، سست باشیم. قوی بودن در اتخاد تدبیر است.


افزایش آمار مبتلایان در مناطق اشغالی به بیش از ۱۱۲ هزار نفر



وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای آخرین آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا در مناطق اشغالی 1948 را اعلام کرد.

بر اساس گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، این بیانیه نشان می دهد که در 24 ساعت گذشته 1814 مهاجر صهیونیست دیگر به کرونا مبتلا شده و 11 نفر جان خود را از دست دادند.

با ثبت موارد جدید ابتلا و فوتی، آمار کل مبتلایان در مناطق اشغالی به بیش از 112 نفر و آمار مرگ و میر ناشی از آن هم به 894 نفر رسیده است.


منبع:
1. ایمنا/ آخرین آمار مبتلایان کرونا در جهان در ۹ شهریور+ تفکیک کشورها
2. تسنیم/ کرونا در اروپا|از وخامت اوضاع در فرانسه تا اعتراضات ضد محدودیت‌ها در برلین
3. تسنیم/ آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ترکیه/ افزایش تعداد مبتلایان فعال و بد حال
4. تسنیم/ کرونا|افزایش آمار مبتلایان در مناطق اشغالی به بیش از ۱۱۲ هزار نفر