به گزارش راسخون؛ هفته چهارم مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، جمعه شب برگزار شد که دو نماینده ایران به پیروزی رسیدند و یک  تیم نیز دومین شکست نمایندگان ایران را در این رقابت‌ها متحمل شد. 

در گروه B مسابقات همه نتایج به سود شاگردان خطیبی بود. تراکتور با غلبه بر نیروی هوایی عراق موفق شد اولین پیروزی خود را در لیگ قهرمانان آسیا 2021 به دست بیاورد و با کسب شش امتیاز، به صعود به یک‌هشتم نهایی امیدوار بماند. شارجه هم مقابل پاختاکور متوقف شد تا هشت امتیازی شود و تراکتور به صدرنشینی گروه B امیدوار بماند.
 

در گروه D، فولاد در دیداری شش امتیازی مغلوب النصر شد تا به جایگاه سوم جدول صعود کند. السد هم با برتری مقابل الوحدات، 7 امتیازی شد و جای فولاد را در رتبه دوم جدول گرفت. در این گروه النصر، السد و فولاد همچنان برای صعود مستقیم تلاش می‌کنند و الوحدات از بخت کمی برای صعود برخوردار است.
 

در گروه E نیز پرسپولیس روند صد درصد پیروزی خود را ادامه داد و تساوی در دیدار مقابل الوحده، شاگردان یحیی گل‌محمدی را به یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌رساند. نماینده امارات بیش از سایر تیم‌های گروه شانس کسب رده دوم جدول گروه و راهیابی به جمع 16 تیم برتر مسابقات را دارد.
 


گوآ 0- پرسپولیس 4؛ مثل آب خوردن

پرسپولیس ایران در هر سه مسابقه دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا موفق به کسب پیروزی مقابل الوحده امارات، الریان قطر و گوآ شد تا شرایط مناسبی برای صعود داشته باشد، اما سرخ‌پوشان فوتبال ایران امشب هم با وجود اینکه بیشتر از نفرات ذخیره خود در بازی قبل استفاده کرده بودند، توانستند با بازی کاملا هجومی و یک‌طرفه و گل‌هایی که توسط شهریار مغانلو، مهدی ترابی، عیسی آل‌کثیر و کمال کامیابی‌نیا به ثمر رسید، به پیروزی 4 بر صفر برابر گوآ دست یابند تا 12 امتیازی شوند و با اختلاف امتیازی 5 امتیاز نسبت به الوحده در صدر جدول گروه E بایستند و حالا تنها نیاز به یک امتیاز از بازی آینده برابر حریف اماراتی دارند تا صعودشان به‌عنوان تیم نخست را قطعی کنند.

گروه E لیگ قهرمانان آسیا؛ هفته چهارم؛ فصل 2021
جمعه: 1400/02/03 ؛ ساعت 21:30
استادیوم: جواهر لعل نهرو- گوآ هند/ بدون تماشاگر
داور: هیرویوکی کیمورا(ژاپن)/ کمک‌ها: تاکومی تاکاگی و ایسائو نیشی‌هاشی؛ داور چهارم: عمار ابراهیم حسن(بحرین).

 
ترکیب گوآ هند

ناوین کومار
ایوان گونزالز(57- محمد علی)
لئاندرو دکونا
سانسون پریرا
الکساندر روماریو
خامز دوناکی
پرینستون رِبِلو
آمارجیت سینگ(57- گلان مارتینز)
رِدیم تلانگ(66- ماکان چوتی)
ایشان پاندیتا(66- برندون فرناندز)
دِوِندنرا مورگائوکار(57- خورخه اورتیز)
سرمربی: خوان فراندو
 


ترکیب پرسپولیس

بوژیدار رادوشوویچ
محمدحسین کنعانی‌زادگان
سید جلال حسینی(46- کمال کامیابی‌نیا)
مهدی شیری
علی شجاعی
میلاد سرلک
محمد شریفی
امید عالیشاه
مهی ترابی(46- احسان پهلوان)
عیسی آل‌کثیر(63- محمدمهدی مهدی‌خانی)
شهریار مغانلو(57- مهدی عبدی)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی
 

اخطار

لئاندرو دکونا(15) ناوین کومار(41) سانسون پریرا(72) از گوآ
 

شرح گل

گوآ صفر - پرسپولیس یک (دقیقه 24: شهریار مغانلو): توپ‌گیری عالی بازیکنان پرسپولیس در میانه زمین و پاس در عمق تماشایی مهدی ترابی به پشت مدافعان گوآ را شهریار مغانلو با شوت زمینی محکم زد که توپ پس از ناکامی ناوین کومار در دفع این ضربه تبدیل به گل شد.
 

گوآ صفر - پرسپولیس 2 (دقیقه 42: مهدی ترابی): پنالتی اعلام شده به سود پرسپولیس را مهدی ترابی در حالی که ناوین کومار به سمت راست شیرجه رفته بود، به سمت مخالف زد تا گل دوم تیمش را به ثمر رساند.
 

گوآ صفر - پرسپولیس 3 (دقیقه 47: عیسی آل‌کثیر): پاس رو به جلوی علی شجاعی از میانه زمین به شهریار مغانلو را این مهاجم با پاس پشت پا به عیسی آل‌کثیر رساند تا او با حرکت در عرض داخل محوطه و شوت زمینی دروازه گوآ را برای سومین بار باز کند.
 

گوآ صفر - پرسپولیس 4 (دقیقه 58: کمال کامیابی‌نیا): ارسال امید عالیشاه از روی کرنر سمت راست زمین با ضربه سر علی شجاعی همراه شد که دفع ناقص دو مدافع گوآ با فرصت‌طلبی و شوت نوک پای کامیابی‌نیا گل چهارم پرسپولیس را به ثبت رساند.
 


بهترین بازیکن

مهدی ترابی مثل همیشه یکی از بازی‌های موثر خود را به نمایش گذاشت و پس از آنکه پاس گل اول را به زیبایی داد، گل دوم را هم به ثمر رساند. عیسی آل‌کثیر نیز با گرفتن یک پنالتی و زدن یک گل جزو بهترین‌های دیدار با گوآ بود.
 

اتفاق ویژه

یحیی گل‌محمدی با وجود اینکه 6 نفر از بازیکنان اصلی خود در خط دروازه تا دفاع و هافبک را نیمکت‌نشین کرده و در نیمه دوم هم دیگر ستاره‌هایش را از زمین بیرون آورد، اما باز هم توانست با یک نمایش هجومی حریف هندی را شکست دهد و با زدن 4 گل، به چهارمین برد پیاپی آسیایی دست یابد تا در آستانه صعود از مرحله گروهی قرار بگیرد.
 


لحظات حساس

دقیقه 21: ارسال عالیشاه از جناح راست و ضربه سر مغانلو پس از دفع دروازه‌بان گوآ به کرنر رفت.

دقیقه 23: ضربه سر آل‌کثیر روی ارسال مهدی شیری ثمری نداشت و با فاصله زیادی از دروازه گوآ راهی اوت شد.

دقیقه 28: ارسال مهدی ترابی از روی کرنر به بعد از تیرک دوم و ضربه سر سید جلال حسینی به مدافع گوآ برخورد کرد و دفع شد که البته در این صحنه کاپیتان پرسپولیس اعتقاد به اعلام خطای هند داشت.

دقیقه 34: شوت الکساندر روماریو از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و از کنار دروازه پرسپولیس عبور کرد.

دقیقه 41: سانتر علی شجاعی از جناح چپ زمین را ناوین کومار به شکل عجیبی دفع کرد که توپ از دست او سُر خورد و به عیسی آل‌کثیر رسید ولی در ادامه خطای دروازه‌بان پُراشتباه گوآ روی مهاجم پرسپولیس منجر به اعلام پنالتی به سود نماینده فوتبال ایران شد.
 
 
دقیقه 70: شوت پشت محوطه امید عالیشاه را ناوین کومار با شیرجه زمینی راهی کرنر کرد.

دقیقه 73: سانتر شجاعی از سمت چپ زمین و ضربه سر مهدی‌خانی به تیرک عمودی دروازه گوآ اصابت کرد و در ریباند هم مهاجمان پرسپولیس در گلزن ناکام بودند.

دقیقه 79: اورتیز با پای راست توپ را به محوطه جریمه پرسپولیس فرستاد که ضربه سر ماکان چوتی از کنار دروازه پرسپولیس رد شد.

دقیقه 3+90: ارسال امید عالیشاه و ضربه سر وحید امیری به بیرون رفت.

دقیقه 3+90: شوت فنی اورتیز از پشت محوطه جریمه را رادوشوویچ با واکنش زیبایی راهی کرنر کرد.

دقیقه 4+90: هندی‌ها کرنر را کوتاه کار کردند که شوت زمینی اورتیز را رادوشوویچ در اختیار گرفت.
 

تراکتور 1- نیروی هوایی 0؛ امید به صعود زنده شد

تیم تراکتور به عنوان نماینده ایران در گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا 2021 دور رفت مسابقات را با سه تساوی، سه امتیاز و رتبه دوم به پایان رساند. این تیم بعد از تساوی سه بر سه مقابل پاختاکور ازبکستان، با دو تساوی بدون گل مقابل الشارجه و نیروی هوایی عراق به کار خود در دور رفت پایان داد.
 
در شروع دور برگشت مسابقات، شاگردان خطیبی امشب به مصاف نماینده عراق رفتند؛ تیمی که پیش از این بازی با دو امتیاز در مکان سوم جدول رده بندی حضور داشت. تراکتوری ها برای حفظ شانس صعود بی دردسر خود از این گروه، نیاز به کسب پیروزی در بازی امروز داشتند؛ آنها موفق به انجام این کار شدند و با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست دادند تا با کسب اولین برد خود در این دوره از رقابت ها، 7 امتیازی شوند.
 
شب چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا (گروه B)
 جمعه؛ 1400/02/03؛ ساعت 19:30
ورزشگاه: ورزشگاه شهر شارجه/ بدون تماشاگر
گروه داوری: داور: جومی ایدا (ژاپن) – کمک ها: اوسامو نومورا (ژاپن)، کائو یی (چین) – داور چهارم: نواف عبدالشکرالله (بحرین)


ترکیب تراکتور

محمدرضا اخباری
 هادی محمدی
محمدرضا خانزاده
میلاد فخرالدینی (پیمان کشاورزی 87)
محمد مسلمی پور (سامان نریمان جهان 46)
 اکبر ایمانی (محمد قادری 64)
حمید بوحمدان (محمد خرم 83)
مهدی تیکدری
سید ابوالفضل رزاق‌پور
محمد عباس زاده (علی فتحی 83)
 پیمان بابایی
سرمربی: رسول خطیبی (ایران)
 

ترکیب نیروی هوایی

فهد طالب
 احمد ابراهیم
میثم جبار
سامح سعید (احسان حداد 31)
ابراهیم بایش
حمادی احمد (شریف عبدالکاظم 42)
طارق همام (جفرسون 69)
لویی الانی (حسن متروک 42) 
علی محسن (راشد حامد 69)
علی کاظم
مصطفی محمد 
سرمربی: ایوب اودیشو (عراق)
 

کارت زرد

محمد مسلمی پور 24، لویی الانی (42)، حسن متروک 85، پیمان بابایی  4+90
 

کارت قرمز

میثم جبار 38
 

شرح گل

تراکتور 1- نیروی هوایی 0 (مهدی تیکدری 2): مهدی تیکدری با یک حرکت انفرادی زیبا دو بازیکن حریف را پشت سر گذاشته و از سمت راست، وارد محوطه جریمه شد، پاس در عرض او با شوت پیمان بابایی همراه بود؛ شوتی که دروازه بان به صورت ناقص آن را مهار کرد تا خود تیکدری در ریباند آن را به گل تبدیل کند.
 


لحظات حساس

دقیقه 10:ارسال خطرناک احسان حداد از سمت راست را اخباری با پرشی زیبا در اختیار گرفت.

دقیقه 13: پاس در عرض تند و تیز احسان حداد از سمت راست را لویی الانی با یک شوت خطرناک روانه دروازه تراکتور کرد که تکل به موقع فخرالدینی این توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 37: روی یک پاس خوب از محمد عباس زاده، پیمان بابایی فرار زیبایی را به سمت دروازه حریف انجام داد و در حالی که می رفت با دروازه بان تک به تک شود، توسط مدافع حریف سرنگون شد.

دقیقه 40: شوت زیبای محمد عباس زاده از ضربه آزاد به زاویه موافق را فهد طالب با یک شیرجه به موقع راهی کرنر کرد.

دقیقه 41: ارسال کرنر ابوالفضل رزاق پور از نقطه کرنر بار دیگر با ضربه سر هادی محمدی همراه شد؛ این ضربه جایی در چارچوب نداشت و راهی اوت شد.
 
دقیقه 50: روی پاس خوب سامان نریمان جهان، محمد عباس زاده صاحب یک موقعیت  از سمت چپ شد و شوت زمینی این بازیکن از پشت محوطه جریمه را دروازه بان نیروی هوایی با عکس العملی مناسب مهار کرد.

دقیقه 63: پاس طلایی طارق به شریف عبدالکاظم در داخل محوطه جریمه، این بازیکن را در موقعیت تک به تک با اخباری قرار داد؛ دروازه بان تراکتوری ها مطابق انتظار با عکس العملی کم نقص، بازیکن حریف را از گلزنی ناکام گذاشت.

دقیقه 65: حرکت انفرادی زیبای رزاق پور و پاس عرضی تند و تیز او از سمت چپ را دروازه بان حریف به طور ناقص دفع کرد تا توپ مقابل پیمان بابایی قرار بگیرد؛ ضربه مهاجم تراکتور اما از دقت کافی برای باز کردن دروازه نیروی هوایی برخوردار نبود.

دقیقه 67: شوت روی پای سامان نریمان جهان با اختلافی اندک از بالای دروازه روی تور فرود آمد.

دقیقه 73: میلاد فخرالدینی روی یک و دویی که با بابایی داشت از سمت راست وارد محوطه جریمه حریف شد و در حالی که می توانست با یک پاس روی به بیرون، مهاجمان تیمش را در موقعیت گلزنی قرار دهد با یک شوت کم دقت دروازه حریف را هدف گرفت که این ضربه از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 74: روی ضربه سر کم دقت فخرالدینی در داخل محوطه جریمه، توپ در اختیار جفرسون قرار گرفت و پاس این بازیکن به عبدالکاظم او را در موقعیت شوتزنی قرار داد؛ ضربه زمینی این بازیکن را ابوالفضل رزاق پور پیش از اینکه به خط دروازه و اخباری برسد بلوکه کرد.

دقیقه 81: نفوذ خطرناک سعید به داخل محوطه جریمه و پاس در عرض او از سمت راست را محمدی به بدترین شکل ممکن دور کرد تا توپ مقابل پای شریف عبدالکاظم قرار بگیرد؛ شوت این بازیکن با خوش شانسی تراکتوری ها از بالای دروازه به بیرون رفت.
 

فولاد 0 – 2 النصر، اشتباهات فردی کمر فولاد را شکست

در دور چهارم از مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، فولاد در شبی که خوب بازی کرد، مغلوب النصر شد. در این بازی بازیکنان فولاد در نیمه نخست به خوبی تمامی روزنه های تهاجمی حریف نامدار خود را بسته بودند و النصر از خلق موقعیت به روی دروازه سرخ های خوزستان عاجز بود.

در حالیکه میری تنها موقعیت جدی نیمه نخست را از دست داد و می توانست تیمش را پیش بیندازد، بازی در نیمه اول با برتری نسبی فولاد بدون گل به پایان رسید و در آغاز نیمه دوم این شاگردان نکونام بودند که مالکیت توپ و زمین را در اختیار داشتند اما اشتباه مرگبار در دقیقه 54 شیرازه فولادی ها را از هم پاشید.

مهران موسوی که در بازی قبلی به خوبی حمدالله را مهار کرده بود، در حالیکه درون محوطه جریمه خودی قصد تعویض جناح بازی را داشت، با یک پاس کم ارتفاع توپ را به حمدالله سپرد و او نیز با یک پاس زیبا، عبدالفتاح عسیری را با فروزان تک به تک کرد که این بازیکن موفق شد گل نخست بازی را به ثمر برساند. 

در ادامه تلاش های فولادی ها برای به ثمر رساندن گل تساوی بی نتیجه بود و روی یک شروع مجدد و حرکت تکنیکی و فوق العاده عبدالرزاق حمدالله، این النصر بود که گل دوم را به زیبایی وارد دروازه فروزان کرد و بازی با 2 گل به سود عربستانی ها به پایان رسید.

فولاد با این شکست 5 امتیازی شد و به رده سوم سقوط کرد. النصر با 8 و السد با 7 امتیاز در رتبه های اول و دوم حضور دارند و شاگردان نکونام برای صعود از این گروه کار سختی در پیش خواهند داشت.

بازی از هفته چهارم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، گروه D؛ جمعه: 03/02/1400 ؛ ساعت: 22:30
استادیوم: مرسول پارک شهر ریاض عربستان / بدون تماشاگر
داور: مهند قاسم (عراق) / کمک ها: واثق مدلل (عراق)، پریمالال (سریلانکا) / داور چهارم: مسعود طفیلیه (سوریه) / ناظر داوری: سبخدین صالح (مالزی)
 


ترکیب فولاد

محسن فروزان
مهران موسوی (58- موسی کولیبالی)
مجتبی نجاریان
عارف آقاسی
مهران درخشان مهر
محمد میری
حسین ابراهیمی (74- محمد زبیر نیک نفس)
محمد آبشک (74- محمد قاسمی نژاد)
آیاندا پاتوسی
لوسیانو پریرا
ساسان انصاری
سرمربی: جواد نکونام
 

ترکیب النصر

ولید عبدالله
سلطان الغنام
عبدالله مادو
عبدالله الامری
پتروس آروخو
عبدالرزاق حمدالله
نورالدین آمرابات
سامی الناجی (87- عبدالله الدوسری)
علی الحسن (70- علی مختار)
عبدالفتاح عسیری (70- خالد الغنام)
علی لجامی
سرمربی: مانو منزس
 

کارت زرد

محمد آبشک (2)، حسین ابراهیمی (57)، پتروس (62)، عبدالفتاح عسیری (70)، نورالدین امرابات (87)
 

شرح گل

فولاد صفر – النصر یک (دقیقه 54: عبدالفتاح عسیری): در حالیکه توپ در خط دفاعی در اختیار فولادی ها بود، پاس عجیب و غریب و اشتباه مرگبار مهران موسوی به عبدالرزاق حمدالله را این بازیکن با استپ سینه مهار کرد و پاس او به عبدالفتاح عسیری این بازیکن را با فروزان در مصاف تک به تک قرار داد و این بازیکن به راحتی دروازه فولاد را باز کرد.
 
فولاد صفر – النصر 2 (دقیقه 86: عبدالرزاق حمدالله): شروع مجدد بسیار خوب ولید عبدالله گلر النصر و پاس او به عبدالرزاق حمدالله رسید که این بازیکن پس از یک سرتوپ، محمد قاسمی نژاد را از جریان بازی خارج کرد و در ادامه توپ را از میان پاهای موسی کولیبالی عبور داد و با یک ضربه چیپ زیبا، دروازه فولاد را باز کرد.
 


لحظات حساس

دقیقه 30: یک ضربه کاشته برای فولاد به دست آمد که آیاندا پاتوسی آن را به روی دروازه ارسال کرد که توپ در دهانه دروازه و در مقابل گلر النصر به میری رسید و ضربه کم جان این بازیکن را ولید عبدالله مهار کرد.

دقیقه 39: حرکت خوب نجاریان از سمت راست و جا گذاشتن 2 بازیکن النصر، منجر به خلق یک موقعیت شد که توپ ارسالی این بازیکن به شکل خطرناکی دفع شد.

دقیقه 66: ارسال خوب پاتوسی به روی دروازه با ضربه سر فوق العاده شیمبا همراه شد که ولید عبدالله گلر عربستانی ها با یک دست مانع از گلزنی فولادی ها شد.

دقیقه 67: پاس بسیار خوب مهران درخشان مهر به ساسان انصاری رسید و این بازیکن از زاویه ای بسته ضربه اش را به سمت دروازه النصر زد که باز هم گلر عربستانی ها مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

دقیقه 69: کار خوب تیمی فولادی ها و فرصتی که برای ابراهیمی مهیا شد ولی شوت او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 79: گوشه محوطه جریمه یک ضربه کاشته برای فولادی ها به دست آمد که پاتوسی این ضربه را مستقیم به سمت دروازه النصر زد و ولید عبدالله از زیر طاق دروازه توپ را بیرون کشید و راهی کرنر کرد.

دقیقه 93: فرصت بسیار خوب برای النصر که ضربه خالد الغنام را فروزان دفع کرد و در برگشت نیز حمدالله با یک ضربه سر دروازه را تهدید کرد که فروزان با یک دبل سیو، این توپ را از آن خود کرد.

دقیقه 95: فرصت بسیار خوب برای فولاد و پاس در عمق احمدزاده به شیمبا رسید ولی با تک مدافع النصر، شوت شیمبا بلوکه شد و راهی به درون چارچوب پیدا نکرد.
 

منبع:
1. ورزش سه/ یک امتیاز تا صعود؛ گوآ 0- پرسپولیس 4؛ مثل آب خوردن
2. ورزش سه/ فرصتی که نزدیک بود از دست برود؛ تراکتور 1- نیروی هوایی 0؛ امید به صعود زنده شد 
3. ورزش سه/ شکست بدموقع در شب بد خط دفاعی؛ فولاد 0 – 2 النصر، اشتباهات فردی کمر فولاد را شکست
4. تسنیم/ وضعیت نمایندگان ایران در سه گروه لیگ قهرمانان آسیا + جدول
5. همشهری آنلاین/ ویدیو | ۴ گل پرسپولیس در دیدار با گوآ
6. شبکه خبر/ لیگ قهرمانان آسیا؛ برتری تراکتور مقابل نیروی هوایی عراق