مرتضی کرمانی مقدم در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شرایط پرسپولیس در هفته های پایانی اظهار داشت: پرسپولیس امسال در 3 جام جلو می رود و در همه ی آنها هم شانس اول محسوب می شود. لیگ و جام حذفی که رقیبی نداریم و گرفتن این جام ها در ایران برای ما عادی شده است. مهمترین رقابتی که الان باید پرسپولیس به فکر کسب آن باشد، لیگ قهرمانان آسیاست که توانست در دور گروهی مقتدرانه پیش برود و صعود کند. شک نکنید تیمی که یحیی و کادرش درست کردند و با هماهنگی که بازیکنان از کنار هم بودن بدست آورده اند، در لیگ ایران هیچ تیمی جلودار آنها نخواهد بود. این تیم چندین سال است که فرم اصلی اش را بدست آورده و به قهرمان شدن عادت کرده است. وقتی تیمی شخصیت قهرمانی پیدا می کند خیلی سخت است که به کم راضی شود. خدا را شکر لیگ بیستم هم با اینکه تیم تحت فشار بود و بازی های عقب افتاده داشت، اما توانست خیلی خوب شرایط را مدیریت کند و به جایگاه اصلی اش برگردد.
 
شاگردان یحیی شانس اول قهرمانی آسیا هم هستند
وی افزود: پرسپولیس باید طبق اولویت ها پیش برود تا هیچ جامی را از دست ندهد. البته که گرفتن لیگ برتر باید در اولویت باشد. چون وقتی بتوانند پنجمین قهرمانی پیاپی را بگیرند، با روحیه و اعتمادبه نفس بالاتری سراغ جام های دیگر می روند. به نظرم تیمی که آقا یحیی درست کرده می تواند شانس اول قهرمانی در آسیا هم باشد. این جام واقعا دور از دسترس نیست به خصوص اینکه چندسال است این تیم تجربه ی بازی های بین المللی خوبی بدست آورده و راه بردن را یاد گرفته است. خدا را شکر در لیگ تیم شرایط خوبی دارد و توانسته خودش را به صدر جدول برساند. آنها تک تک بازی ها را دارند با برد پشت سرمی گذارند و این نوید روزهای خوبی را می دهد. معتقدم این تیم باید بعد از لیگ در جام حذفی تمرکزش را بگذارد و بعد از آن تنها به گرفتن لیگ قهرمانان فکر کند. البته که باید در برخی پست ها هم تقویت شود تا نیمکتش هم قوی تر باشد. همه ی رقبای آسیایی به خصوص تیم های عربستانی در حال تجهیز تیم های خود هستند تا باقدرت تر از دور گروهی شوند.
 
می خواهند با ایجاد حاشیه تمرکز پرسپولیس را به هم بریزند
پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به برخی حواشی ایجاد شده علیه قرمزپوشان پایتخت تصریح کرد: همیشه دور و بر تیم های بزرگ به خصوص پرسپولیس حاشیه هست. هر مسئله ی کوچکی که در تیم های کوچک بروز می کند، در این تیم گسترده تر است و پررنگ تر جلوه می دهند. خیلی از مسائلی که در فضای مجازی برای پرسپولیس ایجاد می کنند، می خواهند تمرکز تیم را بگیرند. خیلی از بازی ها بوده که داوری علیه پرسپولیس سوت زده است اما حالا یک اشتباه داور به نفع پرسپولیس را در بوق و کرنا کرده اند. این مسائل عادی شده است و برخی تیم ها چون قدرت فنی و زورشان به ما نمی رسد، وزیر و وکیل راه می اندازند و روی میز مشت می کوبند. چه تیم وزیر و حکومتی است که پول بازیکنانش را نمی دهند؟ اگر تیم وزیر و حکومت است پس چرا این قدر مشکل مالی دارد. بازیکنان پرسپولیس چون باغیرت و حرفه ای هستند دم نمی زنند وگرنه اکثرشان نصف قرارداد خود را گرفته اند. البته بازیکنان ما و کادر فنی این قدر حرفه ای هستند که گول این هیاهو و هوچی گری ها را نخورند. آنها دوست دارند با این شلوغ کاری ها تمرکز تیم و بازیکنان را به هم بریزند تا از این طریق به نتیجه برسند. اما این تیم ثابت کرده مرد روزهای سخت است و نمی توانند با این شیوه های نخ نماشده جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرند.
 
فولادی ها نمی خواستند رکورد خانگی شان از دست برود
مرتضی کرمانی مقدم گفت: تمام بازی ها سخت و دشوار است. اصلا بازی راحتی نداریم. تیمی که می خواهد قهرمان شود نباید هیچ تیمی را دست کم بگیرد. اتفاقا بازی با تیم های قعرنشین خیلی دشوارتر از تیم های مدعی است. تیم های مدعی برای برد باید حمله کنند اما تیم های قعرنشین برای گرفتن مساوی، بسته بازی می کنند. شما این بردهای اخیر پرسپولیس را دست کم نگیرید. تیم مس رفسنجان تیم قدرتمندی دارد و واقعا فوتبال بازی می کند. اما پرسپولیس آنها را برد. تیم امیرقلعه نویی واقعا خیلی عالی بود. فکر می کنید شکست دادن گل گهر آسان بود؟ آنها تیم خیلی خوبی ساخته اند و هنوز هم دنبال سهمیه هستند. بازی با مس در رفسنجان هم گرمای هوا بود و هم چمن مصنوعی. اما پرسپولیس توانست از آن بازی سخت با دست پر برگردد. فکر می کنم زمین اهواز خیلی بهتر از رفسنجان بود. گرمای هوای اهواز نباید بهانه ای برای نبردن باشد. این تیم می داند باید برای قهرمانی در هر شرایطی برنده شود. البته بازی سختی بود. چون فولاد تیمی یکدست و قوی است و مدتهاست در خانه نباخته است. آنها نمی خواستند این رکورد خانگی شان را از دست بدهند.
 
بازی با فولادکلید قهرمانی پرسپولیس بود
وی خاطرنشان کرد: بازی با فولاد کلید قهرمانی پرسپولیس بود. واقعا اگر این بازی را می توانست با 3 امتیاز برگردد، شک نکنید که تا 90 درصد قهرمانی اش را قطعی می کرد. گرمای هوای اهواز کار پرسپولیس را سخت کرد. البته این تیم در هند که واقعا شرجی و وحشتناک بود، بازی کرد و با قدرت راهی مرحله ی حذفی شد. حالا این تیم برای قهرمانی شک نکنید هرکاری خواهد کرد. بازیکنان پرسپولیس مرد روزهای سخت هستند و انشالله در بازی های سخت باقی مانده هم برمی آیند. بازی های دیگر آسان نخواهد بود. هرتیمی برای اینکه بتواند جلوی پرسپولیس قد علم کند، با تمام قوا می آید. الان نبض کار برای قهرمانی دست پرسپولیس است و نباید هیچ امتیازی از دست بدهند. بازی با فولاد نقش تعیین کننده داشت و مساوی هم در آن شرایط بد نبود. آن طرف هم سپاهان مقابل پیکان مساوی کرد و خدا را شکر نتوانست برنده شود. شک نکنید که هر دو تیم با تمام توان برای قهرمانی بازی می کنند اما می دانند که هراشتباهی ممکن است قهرمانی شان را به خطر بیاندازد.
 
عبدی حاشیه نداشت، افت کرده بود
پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به درخشش مهدی عبدی افزود: مهدی از اول هم بازیکن باهوش و چهارچوب شناسی بود. او فرصت طلب است و در هر بازی حساسی که بوده توانسته نقش و اثرگذاری اش را نشان دهد. او اصلا به حاشیه نرفته بود که برگردد. عبدی فقط دچار افت شده بود که ممکن است برای هربازیکنی پیش بیاید. حتی در مقطعی بعضی تیم ها هم دچار افت می شوند و این در لیگ فرسایشی طبیعی است. اما او عالی کار می کند از کمترین فرصت هایی که در اختیارش قرار می دهند، گل می سازد.
 
پرسپولیس جام حذفی را هم جدی می گیرد و قهرمانی می خواهد
مرتضی کرمانی مقدم در مورد حضور پرسپولیس در جام حذفی گفت: شاید اگر در حذفی استقلال رقیب سنتی پرسپولیس با ما بازی نداشت، کادر فنی این رقابت ها را جدی نمی گرفتند. اما حالا که استقلال حریف ما برای رسیدن به دور بعد است، حتما پرسپولیس با تمام قدرت و برای شکست آنها می آید. این جام را جدی می گیرند و فکر می کنم در اینجا هم مدعی باشیم. این بازی از این لحاظ اهمیت دارد که باخت احتمالی پرسپولیس، در ادامه ی لیگ تیم و بازیکنان را دچار افت روحی می کند و ممکن است لیگ هم به خطر بیافتد. استقلال هم چون در لیگ ناکام بوده و دستش از جام کوتاه شده، قطعا برای گرفتن حذفی برنامه دارد و نباید آنها را دست کم گرفت. با این حال معتقدم پرسپولیس دست بالا را دارد و می تواند این رقیب را مثل لیگ از پیش رو بردارد تا برای گرفتن لیگ هم روحیه دوچندانی داشته باشد.