محمد برزگر در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیستم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: از شاکله ی تیم ما مشخص بود که اگر اتفاق خاصی نیفتد، قطعا می توانیم قهرمان شویم. این اتفاق افتاد و تیم با صلابت تر از گذشته کارش را پیش برد و توانست "گلات" کند. پرسپولیس از هر لحاظ(جسمی، روحی روانی و انگیزشی) به مرز خودباوری رسیده بود. آنها می دانستند از لیگ چه می خواهند. با اینکه بعد از فینال آسیا و بابدشانسی قهرمانی را از دست دادند، در لیگ هم 4 مساوی پشت هم آوردند، دیگر نوسان آنچنانی نداشتند و توانستند روی نوار موفقیت بیافتند. خیلی ها فکر می کردند که بعد از از دست دادن قهرمانی آسیا، تیم افت می کند و نمی تواند خودش را پیدا کند. اما بازیکنان و کادر فنی نشان دادند که می توانند از آن شرایط سخت عبور کنند. شاید هر تیم دیگری غیر از پرسپولیس بود، واقعا دیگر نمی توانست آن طور برگردد. اما بازیکنان ما باتجربه بودند و کادر فنی به خوبی توانست تیم را مدیریت کند و در لیگ بتوانند خودشان را دوباره به عنوان مدعی مطرح کنند.
 
همه ی لیگ دست به دست هم دادند تا قهرمان نشویم
وی افزود: یادمان نرفته، وقتی پرسپولیس بازی عقب افتاده داشت و فاصله ی امتیازی بیشتر شده بود، خیلی ها فکر می کردند دیگر پرسپولیس تحت فشار قرار می گیرد و نمی تواند خودش را به جمع مدعیان برساند. این تیم همه ی رویای تیم های دیگر را از بین برد و توانست دوباره به جایگاه اصلی اش برگردد. برای خیلی ها قهرمان شدن رویا شده اما پرسپولیس توانست برای 5 سال پیاپی قهرمان شود. این تیم در مجموع مستحق قهرمانی بود و اگر با دقت نگاه کنیم، علاوه بر انگیزه، خودباوری و اعتمادبه نفس بازیکنان باعث شد این مهم به دست بیاید. این قهرمانی سخت تر از سال های قبل بود. همه ی تیم ها یک دست و همدل شده بودند تا جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرند اما در این راه ناکام ماندند. ما رقیب های سرسختی در لیگ بیستم داشتیم. تا روز آخر هم دنبال لغزش پرسپولیس بودند. اما بازیکنان ما اصلا به تیم های دیگر نگاه نکردند و کار خودشان را به بهترین نحو پیش بردند. این بزرگترین حسن تیم بود که اجازه نداد، سرنوشتش به دست تیم های دیگر بیافتد. شک نکنید اگر تمرکزشان را روی نتایج تیم های دیگر می گذاشتند، قهرمانی را از دست می دادند.
 
سپاهان برای قهرمان شدن دست به هرکاری زد
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: طبیعی بود که سپاهانی ها برای قهرمان شدن دست به هر کاری بزنند اما برخی از رفتارهای آنها واقعا ناجوانمردانه بود. آنها برای رقبای پرسپولیس پاداش در نظر می گرفتند اما پرسپولیس با بردن هر 3 دیدار آخرش، فرصت را از دیگر رقبا گرفت. این بهترین پاسخ به رقیبانش بود که دنبال متوقف کردن پرسپولیس بودند. این تیم با اقتدار قهرمانی اش را جشن گرفت و چشمش به نتایج تیم های دیگر نبود. باید به همه ی پرسپولیسی ها از کادر فنی، بازیکنان و مدیریت و تدارکات و به خصوص هواداران متعصب این تیم تبریک بگویم. درست است که کرونا حضورشان را در ورزشگاه متوقف کرد اما در فضای مجازی به تیم و بازیکنان انرژی و انگیزه دادند. هر وقت نیاز بود به کمک تیم آمدند و با حمایت و همدلی توانستند مزد این یکپارچگی را بگیرند.
 
مرزبان نباید آن حرف ها را علیه پرسپولیس می زد
محمد برزگر گفت: در شروع فصل مربی سپاهان(علیرضا مرزبان) می گفت که رقیبشان استقلال است نه پرسپولیس. به خیال خودش می خواست روحیه ی پرسپولیسی ها را خراب کند. او فکر می کرد تیم ما ضعیف است اما کسانی که این طور حرف می زنند و به تیم ها احترام نمی گذارند، خودشان آدم های ضعیفی هستند. او گفته بود اگر سپاهان قهرمان نشود، پیاده تا اصفهان می رود. خبر ندارم او این کار را کرد یا نه اما مرزبان نان و نمک پرسپولیس را خورده بود و نباید این طور کری سطح پائین می خواند. امیدوارم او به تیمی برود تا بتواند قهرمانی بیاورد و این طور دیگر حرف نزند. ما باید در فوتبال به رقبا احترام بگذاریم و اگر هم می خواهیم کری بخوانیم، با حفظ احترام باشد.
 
هیچ نامی از پرسپولیس بزرگتر نیست
وی در خصوص نگرانی هواداران از آینده ی تیم و جدایی برخی ستاره ها، تاکید کرد: به هواداران می گویم که نگران نباشند. این تیم همیشه بازیکنانی داشته که در آن شناخته و ستاره شدند و بعد از چند فصل جدا شدند. شک نکنید که این بار هم هیچ اتفاقی برای باشگاه نمی افتد. نام پرسپولیس از اسم هر بازیکنی بزرگتر است. این تیم پشتوانه مردمی و هوادار میلیونی دارد. کادر فنی و مدیریتی باتجربه و بادرایت دارد که اجازه نمی دهد روند تیم مختل شود. پرسپولیس از هرنامی بزرگتر است و باید از خدایشان باشد که در چنین تیمی بازی کنند. هواداران مثل همیشه پشتیبان تیم و کادر فنی و باشگاه باشند و در فضای مجازی اجازه ندهند هر شایعاتی آنها را نگران کند. ما بازیکنان خیلی خوبی داریم و قطعا با گرفتن چند بازیکن خوب دوباره پرقدرت تر می شویم. شنیدم کادر فنی در آرامش با بازیکنان مدنظرشان صحبت کرده اند و در زمان مقرر تیم تقویت می شود. درست است کنعانی زادگان جدا شده اما قطعا کادر فنی می تواند جایگزین خوبی به جای او بیاورد. به عنوان پیشکسوت، هوادار و عاشق پرسپولیس به کادر فنی پیشنهاد می کنم، محمد رضا خانزاده را اضافه کنند. او بازیکن خیلی خوبی است و می تواند جای کنعانی را پر کند. ضمن اینکه خانزاده سابقه ی حضور و بازی در پرسپولیس را دارد و با جو هم آشناست. البته در سال های اخیر کمی مصدومیتش زیاد بوده و انشالله که دیگر این اتفاق برایش نمی افتد.
 
پرسپولیس پتانسیل قهرمانی آسیا را دارد
پیشکسوت پرسپولیس در پایان گفت: تیم ما بازیکنان خیلی خوبی در اختیار دارد. این تیم توانسته به فرم خوبی برسد و در قالبی که کادر فنی در نظر گرفته، همه جا افتاده اند. تیم ما با گرفتن 5 قهرمانی پیاپی افتخار بزرگی را کسب کرده که برای خیلی ها آرزو شده است. در ویترین افتخارات پرسپولیس همه ی جام ها وجود دارد. حتی این تیم قهرمانی جام در جام آسیا را دارد و فقط جام لیگ قهرمانان آسیا را کم داریم. شک نکنید با این تیم می توانیم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی آسیا باشیم. انشالله بتوانیم این بار با جام برگردیم. تیم ما از لحاظ ذهنی و روحی روانی و انگیزشی پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارد. باشگاه باید تکلیف بازیکنانی که قراردادشان تمام شده را زودتر مشخص کند و نقاط ضعف را هم پوشش دهند. ما رقبای سختی در آسیا پیش رو داریم. تیم های عربی با پشتوانه ی مالی بسیار زیاد تیم های خود را به بهترین نحو تقویت می کنند و قطعا دنبال قهرمانی هستند. مثلا الهلال بازیکنی به خدمت گرفته که اندازه ی کل بودجه ی ورزش ایران است. وقتی تیمی این قدر هزینه می کند فقط و فقط قهرمانی می خواهد. اما فوتبال ما از پتانسیل و استعداد بالایی برخوردار است و می تواند با تکیه بر ظرفیت های خودش به موفقیت برسد. باید قبول کنیم که در بخش کادر فنی و بازیکنی در شرایط خوبی هستیم. شاید آنها تک ستاره ها را با پول بیاورند اما پرسپولیس با بازیکنان متعصبش یک تیم به معنای واقعی است و می تواند توانایی خودش را بار دیگر به آسیا دیکته کند.