حسن خان محمدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به مشکلات مالی پرسپولیس و اعتصاب بازیکنان این تیم به دلیل عدم تعهد مالی، اظهار داشت: معلوم بود بالاخره کار به اینجا خواهد کشید. واقعا مشکلات مالی باشگاه این قدر زیاد بود که می شد حدس زد، بازیکنان به ستوه بیایند. آنها هم خانواده دارند و باید در این شرایط اقتصادی سخت، جوابگوی نیازهای زن و بچه ی خود باشند. وقتی می بینند باشگاه سرموعد پولشان را نمی دهد، مجبورند برای گرفتن حقشان کاری کنند. در چند سال اخیر این بازیکنان پرسپولیس در بدترین شرایط همیشه سرشان را پائین انداختند و فقط تمرین کردند. با یکدلی، اتحاد و بدون کوچکترین حاشیه، برای باشگاه افتخار آفرینی کردند. 2 بار به فینال آسیا رسیدند. 5 قهرمانی پیاپی در لیگ آوردند. کمترین حقشان پرداخت به موقع طلبشان است. خبر دارم چندین ماه است حقوقشان را نگرفتند. در این شرایط مدیریت باشگاه هم مشخص نیست. وقتی بازیکن می بیند باشگاهش مدیر ندارد، استرس می گیرد. همه ی این مسائل حرف و حدیث ایجاد می کند و نگرانند چه برسر آینده ی تیم خواهد آمد. از سوی دیگر در نظر بگیرید که تیم کمتر از 10 روز دیگر باید با الهلال بازی کند. حریفی که تا بن دندان مسلح است و نتنها هیچ مشکلی ندارد بلکه راحت دارد در لیگ عربستان خودش را آماده می کند.
 
پرسپولیسی ها مرد روزهای سخت هستند
وی افزود: حتما وزیر ورزش جدید این مشکلات را می داند. امیدوارم تا دیر نشده فکری به حال پرسپولیس کنند تا تیم قبل از مصاف با الهلال، با آرامش به عربستان برود. باید طوری برنامه ریزی می کردند تا لیگ شروع شود و پرسپولیس در شرایط مسابقه ی رسمی قرار بگیرد. اما به دلایل مختلف این کار را نکردند. می دانستند که پرسپولیس بالا می رود. این تیم در آسیا دارد برای فوتبال ایران آبروداری می کند. باید از قبل برنامه را طوری تنظیم می کردند تا قبل از این مرحله، لیگ ما حداقل چند بازی انجام می داد. در این برهه متاسفانه تغییر دولت و وزیر را هم داشتیم و مشکلات بیشتر هم شد. شرایط بازی رسمی با دوستانه فرق دارد و این مشکلات است. اما با همه ی سختی ها شک نکنید که بچه ها چیزی کم نمی گذارند و قبلا هم این را نشان دادند. این بازیکنان مرد روزهای سخت هستند و وقتی پا به زمین می گذارند، دیگر به مشکلات فکر نمی کنند و دنبال موفقیت هستند. خدا را شکر در این مورد تیمی داریم که از جان مایه می گذارد و بچه ها هم‌پوشانی و درک درستی از همدیگر دارند.
 
پرسپولیس آبروداری می کند، استقلال پولش را می گیرد
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: باید منتظر بمانیم ببینیم در فرصت باقی مانده تا بازی پرسپولیس با الهلال، وزیر ورزش جدید برای این تیم چه کارهایی انجام می دهد. درست است که استقلال تیم به هم ریخته ای بود و باید به آن رسیدگی می کردند اما به پرسپولیس هم باید توجه کنند. در چندسال اخیر پرسپولیس در آسیا برای فوتبال ایران آبروداری کرده اما پولش را استقلال می گیرد! باید عدالت را رعایت کنند و رسیدگی شود. پرسپولیس از استقلال خیلی مهمتر است. تیم در آسیاست و پتانسیل قهرمانی دارد. قهرمان شدن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبال ایران خوب است. دیگر بحث قرمز و آبی نیست. اینجا باید پرسپولیس را به چشم تیم ملی ببینند. باید نگاه ملی داشته باشند و پرسپولیس با نام ایران باید به عربستان برود. اصلا زیبنده ی فوتبال ما نیست که در آستانه ی چنین بازی مهمی، تیم به هم بریزد و دغدغه ی مالی داشته باشد. انشالله این مسئله به زودی حل شود تا تیم روی بازی اش تمرکز کند. عمده ی مشکل پرسپولیس مالی است. اگر این مسئله حل شود، تیم از لحاظ فنی در شرایط مناسبی قرار دارد.
 
الهلال تیمی نیست که به راحتی ببازد
حسن خان محمدی گفت: پرسپولیس پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارد. اگر به این تیم توجه شود، قدرتمندتر از الهلال است و شرایط بهتری دارد. درست است که الهلالی ها هزینه ی زیادی برای خرید و تقویت تیمشان داشته اند اما به لحاظ روانی و انگیزشی واقعا پرسپولیس بالاتر از حریف است. البته این طور نیست که تیمشان ضعیف باشد یا خیلی قدرتمند. پرسپولیس قوی تر از الهلال را هم شکست داده است. اما پرسپولیسی ها نباید اسیر جوسازی و بازی های روحی روانی برخی رسانه ها و فضای مجازی شوند که هر روز شایعه ی مصدومیت یک ستاره ی حریف را درست می کنند. بدون شک خط حمله ی الهلال آتشین و بی نظیر است. اما ضعف های بزرگی در خط دفاعی تیمش دارد. این تیم حریفی قابل احترام است و نباید دست کم گرفت و آن قدر هم نباید آنها را شکست ناپذیر بدانیم. نمی شود به سادگی آنها را شکست داد. قطعا کادر فنی و آنالیزورهای تیم روی الهلال مطالعه ی دقیقی کرده اند و می دانند با چه تیمی بازی داریم. در فضای مجازی شایعه درست می کنند تا با این حرف ها پرسپولیس نتواند مقامی بیاورد. باید هوشیار باشند. الهلال تیمی نیست که به راحتی ببازد. نشاط، انگیزه و یکدلی بچه ها می تواند غالب باشد. پرسپولیس همیشه نشان داده در بازی های سخت می تواند بهترین واکنش را نشان دهد. به شرط اینکه راهکار مناسبی را برای مهار خط آتشین الهلال در نظر بگیرند.
 
اسپانسر مشترک برای سرخابی ها خنده دار است
وی در خصوص شایعه ی اسپانسر مشترک سرخابی ها تاکید کرد: واقعا خنده دار است. مگر می شود در فوتبال حرفه ای یک اسپانسر از دو تیم حمایت مالی کند؟ پس بحث عدالت و کیفیت چه می شود؟ حتما باید کارشناسی شود و این طور نباشد که فقط حرفش را بیاندازند وسط تا ببینند واکنش مردم چیست. همان طور که در مستطیل سبز رقابت است باید در جذب اسپانسر هم رقابت باشد. طراز مالی، کیفیت، نتایج و برند تیم ها با همدیگر فرق دارد. پرسپولیس در چندسال اخیر جزو قدرتهای آسیا بوده اما استقلال نهایت توانسته یکی دو بار از گروهش بالا برود و حذف شده است. هرتیمی اندازه ی کیفیتش باید درآمد داشته باشد. این طور نباید باشد که پرسپولیس با برندی که دارد اسپانسر جذب کند اما سودش را استقلال ببرد. در سال های اخیر پرسپولیس در آسیا و لیگ به موفقیت رسیده اما استقلال بیشترین هزینه ها را کرده و پولش را تیم رقیب گرفته است. اگر این طور شود واقعا در حق پرسپولیس اجحاف می شود و هوادار و مدیران باشگاه باید هوشیار باشند و اجازه ندهند این اتفاق بیافتد. این طور انگیزه ها از بین می رود. تعادل برقرار نمی شود. نمی دانم در فکرشان چه می گذرد اما هرچه که باشد واقعا این مسئله خنده دار است و شدنی نیست.
 
دوست ندارند پرسپولیس نتیجه بگیرد
پیشکسوت پرسپولیس در ادامه ی گفتگوی خود با راسخون، خریدهای این تیم در نقل و انتقالات را معمولی خواند و گفت: باشگاه درحد توانش نتوانست خرید کند. چون به لحاظ مالی تحت فشار بود نتوانست آن طور که باید مهره ی تاثیرگذاری را جذب کند. اما دو بازیکن فیکس تیم ملی اش را از دست داد. اگر پرسپولیس پول داشت، قطعا شهریار مغانلو را نگه می داشت. اگر او حفظ می شد واقعا خیلی خوب بود اما مشکلات و بدهی های سرسام آور باعث شد سپاهان به راحتی با پرداخت مبلغی هنگفت او را از چنگ پرسپولیس در آورد. پرسپولیس مثل سپاهان پول زیادی ندارد که این همه ستاره ی چندین میلیاردی بگیرد. متاسفانه در این چندساله در حق پرسپولیس اجحاف کردند تا نتواند به موفقیتش ادامه دهد. هرچقدر مانع ایجاد و سنگ اندازی کنند، پرسپولیس قدرتمندتر پیش می رود. با انگیزه تر می شود و این را در سال های اخیر نشان داده است. قانون مسخره ی عدم جذب بازیکن و مربی خارجی را برداشتند و فقط برای پرسپولیس است که نگذاشتند اجرا شود. این کجایش عدالت است. وقتی گل محمدی نامه زد که می خواهد بازیکن خارجی بگیرد، کمکش نکردند. کجای این فوتبال عدالت است. این چه جور قانونی است که فقط یک تیم نمی تواند از آن استفاده کند؟ مگر بقیه ی تیم ها بدهی ندارند؟ اگر دقت کنید می بینید که دوست ندارند پرسپولیس نتیجه بگیرد.