پس گذشت چند ماه از غائله مهسا امینی و افشا شدن نقش پشت پرده کومله و منافقین هنوز برخی اصطلاح طلبان بر همان طبل کهنه خود می کوبند و فوت مهسا امینی را دست مایه تخریب نظام و تشجیع مردم و زنده نگاه داشتن دشمنانی که در حال فراموشی هستند و شخصیتشان برای مردم فاش شده است. این اگر همکاری و همیاری اصلاح طلبان با کومله و منافقین و تجزیه طلبان نیست پس چیست؟
 

بازخوانی بخشی از جنایات کومله‌ها

 
((((( توصیه می کنیم این گزارش را نخوانید )))))

از زنده‌ زنده سوزاندن مردم بی‌گناه تا قربانی کردن بسیجی‌ها جلوی پای عروس و داماد
پاسدارها را زنده‌زنده می‌سوزاندند و به عنوان قربانی جلوی پای عروس و داماد سر می‌بریدند، این تنها بخشی از جنایات کومله‌ها است. به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مباحث داغ و بحث برانگیزی که این روزها کاربران فضای مجازی دنبال می‌کنند موضوع  اعدام و به دار مجازات آویختن 3 تن از اعضای گروهک تروریستی کومله است. 

دشمنان انقلاب اسلامی از زمان تأیید حکم اعدام رامین حسین پناهی و دو تن دیگر از تروریست‌های وابسته به گروهک کومله، با به راه انداختن کمپین‌های حمایتی از این تروریست‌ها در صفحات مختلف فضای مجازی و فعال کردن هشتک های مرتبط با اهداف خود در بی‌گناه جلوه دادن آن‌ها و معرفی آنها به عنوان فعال سیاسی و مدنی و نجات آن‌ها از جوخه اعدام سعی می‌کردند و البته این تلاش مغرضانه و به دور از وجدان بیدار انسانی بی‌نتیجه ماند.

جنایات هولناک و غیرانسانی تروریست‌های گروهک تروریستی حزب کومله بر هیچ کس پوشیده نبوده و هیچ گاه از ذهن مردم ایران پاک نخواهد شد و در جایگاه تشبیه تنها می‌توان اقدامات اعضای گروهک تروریستی داعش را به جرائم وحشیانه کومله‌ها شباهت داد. قبل از ظهر روز هفدهم شهریور ماه سال جاری آسمان شهر ارومیه شاهد پرواز موشک‌هایی بر فراز خود بود. خبر به سرعت در رسانه های پخش شد: دقایقی قبل ، مقر اصلی حزب دموکرات در کویه واقع در حومه اربیل هدف موشک های سپاه پاسداران قرار گرفت، موشک هایی از استان های شمالغربی شلیک شدند.

تصاویر ارسالی از محل برخورد موشک ها نشان می داد که موشک های فاتح 110 که نقطه زن و با دقت بالا هستند، فقط و فقط ساختمان اداری حزب تروریستی را هدف قرار دادند و تلفات فقط شامل کادر رسمی حزب دمکرات و شورای رهبری آنها بوده و مظلوم نمایی تروریست ها مبنی بر کشته شدن مردم عادی یک حربه نخ نما شده است. در این عملیات، پهپادهای رزمی - شناسایی نیروی زمینی سپاه پاسداران تمام عملیات را تحت رصد داشته‌اند و به طور زنده تصاویر اصابت موشک‌ها به اهداف را از بالای سر اهداف، برای مرکز فرماندهی ارسال کرده‌اند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم با صدور بیانیه‌ای باز هم به دشمنان ایران اسلامی گوشزد کرد که دوران بزن در رو به پایان رسیده و هر ضربه از طرف آنها با ده ضربه مواجه می شود.
 

از کشیدن ناخن‌های دختر 16 ساله شیعه تا زنده‌زنده سوزاندن ماموستای اهل سنت!

اگرچه بازخوانی و بازگویی جنایات کومله‌ها نیز تلخ و آزار دهنده است اما در شرایطی این چنینی که برخی از افراد به دلیل گمراهی و نا آگاهی به دفاع از اعضای جنایتکار این گروهک تروریستی اقدام می‌کنند، انجام چنین اقدامی بسیار ضروری است. مرتضی اسدی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فعال سیاسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به تشریح جنایات کومله‌ها از پیش از آغاز جنگ تحمیلی تا امروز پرداخت.

وی تاکید کرد: بر اساس شواهد موجود و به ویژه مطالبی که در خاطرات شهید مصطفی چمران آمده است، اعضای گروهک تروریستی کومله با اهداف تجزیه طلبانه خود به شستشوی مغزی جوانان کُرد زبان اقدام کرده و در نهایت آن‌ها را به فراگیری فنون نظامی برای انجام اقدامات تروریستی تشویق می‌کردند. اسدی افزود: دختران و پسران جوان با رویای واهی و بی سرانجامی که در سر داشتند، پس از پیوستن به گروهک تروریستی کومله، سرنوشت خود را به دست تروریست‌هایی می‌سپردند که حتی به خانواده و عزیزان خود نیز رحم نمی‌کردند.

این فعال سیاسی معتقد است: بر اساس شواهد نیروهای گروهک تروریستی کومله در واقع، افراد اجیر شده مزدوران رژیم غاصب صهیونیستی هستند و آغاز اوج جنایات آن‌ها به سال 1358 باز می‌گردد و گاهی حتی توحش و جنایات داعش نیز به پای آن‌ها نمی‌رسد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگرچه بازخوانی و بازگویی جنایات کومله‌ها نیز تلخ و آزار دهنده است اما در شرایطی این چنینی که برخی از افراد به دلیل گمراهی و ناآگاهی به دفاع از اعضای جنایتکار این گروهک تروریستی اقدام می‌کنند، انجام چنین اقدامی بسیار ضروری است. اسدی اضافه کرد: کومله دموکرات‌ها در سال 1358 و 1359  با ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در میان مردم به تحقق هدف شوم خود یعنی تجزیه‌طلبی کردستان از ایران می‌اندیشیدند که به لطف خدا و  با فداکاری و جانفشانی سایر نیروهای نظامی و مردم عادی تاکنون ناکام مانده‌اند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: از جمله جنایات هولناک کومله‌ها می‌توان به بریدن سر مردم عادی و پاسدارها در جای‌جای کردستان و به ویژه فاجعه بریدن سر پاسدارها در تیر و مرداد ماه سال 1359 ، قتل عام و زنده‌زنده در آتش سوزاندن مردم بی‌گناه، قتل فجیع «ناهید فاتحی‌کرجو» معروف به «سمیه کردستان»  که دختری 16 ساله‌ بود و پس از 11 ماه شکنجه توسط گروهک ضدانقلاب کومله، موهای سرش را تراشیده و ناخن دست و پایش را کشیدند تا به امام خمینی(ره) توهین کند اما در نهایت زبر بار نرفت و در اثر شکنجه کوموله‌ها به شهادت رسید، اشاره کرد.

وی گفت: زنده زنده در آتش سوزاندن و کندن پوست بدن انقلابی‌ها و نظامی‌ها و در واقع اذیت و آزار حامیان انقلاب اسلامی، قتل پاسدارها و بسیجی‌ها برای مراسم جشن و شادی کومله‌ها و قربانی کردن آن‌ها جلوی پای عروس و دامادهای طرفدار کومله، زنده در آتش سوزاندن ماموستا در کردستان به همراه کتاب‌های مذهبی و فقهی همراه وی، جدا کردن سر پاسدارها و مردم انقلابی با کاشی و جنایات متعدد وحشتناک دیگری از این دست بخش دیگری از اقدامات تروریستی کومله‌ها در کشور است. 

اسدی تاکید کرد: کومله‌ها در سنندج و پاوه و دیگر شهرهای مرزی غرب و شمال غرب کشور رخنه کرده و با اقدامات دیکته شده سردمداران دیکتاتور غربی که خواهان براندازی نظام برآمده از انقلاب اسلامی هستند، سعی در ایجاد ناامنی و ترس و وحشت در میان مردم دارند و اقدامات جاهلانه و مغرضانه آن‌ها تاکنون موجب به شهادت رسیدن تعدادی از پاسداران و سربازان حافظ مرزهای کشور شده است.

وی افزود: مردم هیچگاه تحت تأثیر باورهای القایی  آن دسته از سلبریتی‌هایی که از سر احساس و بی‌منطقی در هر موضوعی لب به سخن باز می‌کنند و اظهارنظر شخصی خود را به دور از هر گونه واقعیت‌سنجی بیان کرده، قرار نمی‌گیرند و حال که این سلبریتی‌ها همزبان با معاندان نظام و انقلاب اسلامی در خصوص موضوع اعدام رامین حسین پناهی و دیگر تروریست‌ها و عوامل ایجاد ناامنی نیز در مقام دفاع برآمده‌اند، تنها موجب بی اعتباری و بی ارزشی خود می‌شوند.
 

اعتراف صریح رامین حسین پناهی به تبلیغ برای گروهک تروریستی کومله!

رامین حسین پناهی عضو یکی از گروه‌های ضد انقلاب و تجزیه طلب گروهک «کومله» است که بر اساس گزارش‌های موجود و به گفته خود وی، برای تبلیغ این حزب و همچنین با هدف مبارزه و مقابله با حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در اردیبهشت ماه سال 94 به صورت غیرقانونی از کشور خارج شد و پس از فراگیری آموزش‌های دوره‌های ضد امنیتی در تیر ماه سال 96 قصد بازگشت مجدد غیرقانونی به کشور را داشت.

به گفته مدیران دادگستری استان کردستان، رامین حسین پناهی حین ورود غیرقانونی به کشور  در مرز سنندج دستگیر و به سلاح‌هایی چون «سلاح کلاش، اسلحه کمری و نارنجک» مسلح بوده است و در همان مراحل نخست بازجویی به این مطلب نیز اعتراف کرده بود که برای تبلیغات حزب کومله که حزبی خرابکار و تجزیه‌طلب است، وارد کشور شده است؛ در این ماجرا 3 تن از  همراهان وی که آن‌ها نیز تروریست بودند، به هلاکت رسیدند.

جلسات دادگاه این عضو گروهک تروریستی کوموله با شفافیت و عدالت برگزار شد و حتی دادگاه برای وی وکیلی تسخیری را در جهت دفاع از این متهم گمارد و با وجود اعترافات صریح خود رامین حسین پناهی که گفته بود "با نیرو‌های سپاه درگیر شده و یک خشاب 30 تیری را به سوی آن‌ها شلیک کرده و می‌خواسته برای انجام مأموریت در منطقه دهگلان به روستای قروچای برود و در طول مسیر حرکت، اسلحه وی مدام مسلح و آماده بکار بوده است." هیچ گونه کوتاهی و بی‌عدالتی در برگزار نشدن جلسات دادگاه وی صورت نگرفت.

در ادامه تحقیقات و برگزاری جلسات دادگاه رامین حسین پناهی، وی مجدداً و به صراحت «به اتهام عضویت در گروهک ملحد و تروریستی کومله، گذراندن دوره‌های سیاسی، نظامی و تروریستی در آموزشگاه زرگویز که شامل آموزش‌های سلاح، تیراندازی و دیگر آموزش‌های این چنینی  بوده، اعتراف کرد و هدف خود از ورود به کشور به صورت مسلحانه را انجام عملیات با مأموریت‌های تعیین شده گروهک کومله بیان کرده بود. سرانجام حکم نهایی رامین حسین پناهی مبنی بر اعدام وی در حدود 3 ماه پیش صادر شد و شبکه‌ها و رسانه‌های معاند و ضدنظام از همان موقع بر طبل حمایت از این تروریست وطن‌فروش نواخته و از او به عنوان «فعال سیاسی» یاد کردند.

حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر تروریست‌های حزب دموکرات کردستان (ح‌د‌ک) ، در هفدهم شهریور ماه سال جاری بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه و جهان داشته است. در این میان، روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست در گزارشی در واکنش به این حمله نوشت: حمله موشکی ایران به دفتر حزب دموکرات کردستان در خاک عراق حاوی پیامی روشن برای واشنگتن، ریاض و تل‌آویو بود. در ادامه این گزارش آمده است: ایران با این حمله که در روز روشن انجام شد، نشان داد که هر کاری که بخواهد می‌تواند نه تنها در عراق بلکه در کل منطقه انجام دهد.

جریان‌سازی عوام‌فریبانه و هیاهویی که حامیان دروغین حقوق بشر و دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی در حمایت از رامین حسین پناهی مبنی بر لغو حکم اعدام وی به راه انداختند و سعی در بی‌گناه جلوه داشتن او داشتند، موجب اعلام حمایت برخی از سلبریتی‌ها و بیان حرف‌هایی از سر احساس در این خصوص شد و البته این موضوع با واکنش تند کاربران فضای مجازی مواجه شد. به عقیده کاربران فضای مجازی، سلبریتی‌ها و سایر افرادی که به دلایل مختلفی چون داشتن مشاغلی خاص در میان مردم مشهور هستند، نباید به خود اجازه دخالت در مسائل مهمی چون مسائل امنیتی کشور را دهند و باید از اظهارنظرهای نسنجنیده پرهیز کنند. /باشگاه خبرنگاران، فرزانه فراهانی
 

کمی بشناسیدشان

حالا که بحث #کومله داغه. یه کم بشناسیمشون: او را روی صندلی بردند اما اگر می‌خواهند اعدامش کنند چاقو و ساطور برای چه آورده‌اند؟! طناب را پایین آوردند، از گردنش هم پایین‌تر. تعجب من بیشتر شد. طناب را چند دور محکم به کمر او بستند به طوری که فریاد آقاجواد بلند شد. حالا صندلی را از زیر پایش کشیدند. صدای گریه عده‌ای بلند شد. به یکی از آنها گفتم: می‌خواهند چه کار کنند؟ گفت: می‌خواهند مثله‌اش کنند! نفسم به شماره افتاد. سینه‌ام سنگینی می‌کرد.

صدای فریاد آقاجواد بلند شد: خدایا! یا ا... نمی‌توانستم ببینم. آخر مگر یک نوجوان چقدر طاقت دارد! خون از صورت او فواره می‌زد، ابتدا بینی او را بریدند. آن را روی میز گذاشته‌بودند. دست‌هایم را روی چشمانم گذاشته‌بودم. لرزه، همه وجودم را فراگرفته‌بود. از لای انگشتانم نگاه می‌کردم، چشمانم را می‌بستم و دوباره نگاه می‌کردم. گوشش را نیز بریدند. عده‌ای که تاب تحمل نداشتند از هوش رفته‌بودند اما آن گرگ خونخوار لایعقل، کارد را روی لب‌های این عزیز گذاشت. لب‌هایی که دائم به ذکر مشغول بود. دیگر صدایی از او نشنیدم. ساکت و خاموش، از طناب گمراهان ضدخلق آویزان شده‌بود اما مگر می‌شد قرار گرفت. بعدها تا مدت زیادی جان دادن این عزیز را در مقابل چشمان خود می‌دیدم.(جام جم به نقل از روایت داغ دیدگان)
 














































 

اخبار هفته گذشته از فعالیت های این گروهک تروریستی

روزنامه ایران مطرح کرد: اختلافات شدید در گروهک تروریستی-مارکسیستی کومله/ در رد منشور رضا پهلوی و هوادارانش در سلسله اختلاف‌های جریان‌های ضدایرانی بر سر منشور ادعایی خود، کمیته مرکزی گروهک تروریستی-مارکسیستی کومله، ضمن متوهم توصیف کردن عبدالله مهتدی، دبیرکل خود، اعلام کرد که امضای مهتدی به عنوان دبیرکل کومله در پای این منشور، هیچ‌گونه ربطی به کومله ندارد!
 
اختلافات شدید در گروهک تروریستی-مارکسیستی کومله/ در رد منشور رضا پهلوی و هوادارانش
شورش گروهک کومله علیه دبیرکل خود پس از آن صورت گرفت که مهتدی این منشور را یک گام بسیار مثبت رو به جلو توصیف کرده بود. اما کمیته مرکزی این گروهک، در اطلاعیه‌ای با عنوان «در رد منشور رضا پهلوی و هوادارانش» این منشور را «بیانیه‌ای کم‌مایه» خواند که «نشان‌دهنده توافقات سوداگرانه و نان قرض دادن فرصت‌طلبانه‌ امضاکنندگان آن به همدیگر» است.
 
در ادامه با بیان اینکه مهتدی در کمپ جریان راست و پروغربِ اپوزیسیون جمهوری اسلامی جایگاهی برای خود و توهماتش یافته است، اعلام شده که کمیته مرکزی این گروهک ضمن رد این منشور، «اعلام می‌کند که امضای آقای عبدالله مهتدی به عنوان دبیرکلی که با نام کومله فعالیت می‌کند در پای این منشور، هیچ‌گونه ربطی به کومله و سیاست‌های آن ندارد.» 22 اسفند 1401

وزارت اطلاعات: «کومله»، مجری طرح اسرائیلی «خرابکاری» در اصفهان بود

ایسنا نوشت: در نمایشگاه وزارت اطلاعات که به مناسبت گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) برگزار شد، اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با اقدامات جاسوسی و خرابکارانه دشمنان روایت شد. وزارت اطلاعات به مناسبت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) با برپایی یک نمایشگاه، بخشی از مهمترین اقدامات خود در چند ماه ناآرامی کشور پس از مرگ مهسا امینی را به نمایش گذاشت.
این نمایشگاه شامل غرفه‌های مختلفی است که در آنها برنامه ریزی دشمن و اقدامات وزارت اطلاعات در خنثی سازی و بی اثر کردن اهداف دشمن را روایت شده است.

با توجه به وقوع ناآرامی های کشور و نقش دستگاه‌های جاسوسی دشمن در این ناآرامی ها، این نمایشگاه سهم موثری در بازخوانی اقدامات دشمن و روشن ساختن سهم وزارت اطلاعات برای مقابله با این اقدامات دارد. در بخشی از این نمایشگاه، اقدامات دشمن در روزهای اغتشاشات از جمله تقویت رسانه های فارسی‌زبان بیگانه، افزایش بودجه فیلترشکن‌ها، طرح انفجار یک مرکز حساس صنعتی، خرابکاری در دو هواپیمای مسافربری، آموزش براندازی، تشویق اعتصابات و تحریم‌ها، حملات سایبری و ده برابر کردن ظرفیت انتشار پیام در توییتر تشریح شده است. 

در یک بخش دیگر از این نمایشگاه انواع سلاح‌های سرد و گرم و تجهیزات و مهمات مکشوفه از اراذل و آشوب‌گران در معرض دید عموم قرار گرفت. در یک غرفه نیز با تشریح اقدامات نرم آمریکا علیه کشورمان به نقش بنیاد سیامک پورزند، عبدالرحمن برومند، موسسه اتحاد برای ایران، U۴I و NED برای براندازی در ایران از طریق فعالیت‌های مدنی پرداخته شده است.

فیلم مستند «عملیات بزرگ» نیز در یکی از غرفه‌های این نمایشگاه به نمایش در آمده، این عملیات برای خرابکاری در یکی از مراکز صنعتی اصفهان توسط دیوید بارنیا رئیس موساد طراحی شده بود و عناصر کومله مسئول اجرای آن بودند که آنها قبل از انجام عملیات در دام افتاده و این عملیات به شکست انجامید. همچنین اسناد و مدارک مختلفی از تیم‌های عملیاتی کومله که قصد عملیات در ایران داشتند به نمایش درآمد. فیلم دیگری که در این نمایشگاه به نمایش در آمد؛ درباره شناسایی و دستگیری تیم تروریستی حمله کننده به حرم شاه‌چراغ بود.

اقدامات دشمن برای آموزش جنگ ترکیبی که فرماندهی آن در وزارت خارجه آمریکا و متولی دوره‌های آن CIAبوده است با سرفصل‌های شبکه سازی، توانمندسازی زنان، تولید بهانه‌ها یحقوق بشری، توانمندسازی سندیکاها، آموزش نافرمانی مدنی، آموزش خبرسازی، آموزش امنیت ارتباطات در فضای مجازی، ترویج شهروند خبرنگار تشریح شد. این دوره‌ها در کشورهایی از قبیل ترکیه، امارات، هلند، ارمنستانف گرجستان، مالزی، اندونزی، تایلند، چک، آمریکای جنوبی و ایتالیا برگزار شده است.

 ایران قوی، یکی از غرفه‌های این نمایشگاه بود که نوید بخش "امید آفرینی" در مردم است و در آن بخشی از دستاوردهای دانش‌بنیان کشور در معرض دید عموم قرار گرفت و در بخش نشر، کتاب های مختلفی در زمینه اقدامات جاسوسی دشمن و همچنین پاسخ به شبهات دشمن به نمایش گذاشته شد. 22 اسفند 1401

 

حمله گروهک کومله به بیانیه «رضا پهلوی» و «عبدالله مهتدی»/ ژست انسجام به شکاف در اردوگاه ضدانقلاب انجامید!

گروهک کومله در اطلاعیه‌ای علیه بیانیه ۱۷ بندی که به امضا رضا پهلوی و تعدادی دیگر از اپوزیسیون رسیده بود اعلام کرد عبدالله مهتدی ارتباطی با این گروهک ندارد و در حال زد و بند با نیروهای ناسیونالیست است!
 
به گزارش تسنیم، در روزهای گذشته رضا پهلوی به همراه افرادی چون مصی علینژاد، عبدالله مهتدی و حامد اسماعیلیون بیانیه‌ای 17 بندی منتشر کردند که و آن را منشور مهسا نامیدند که البته بازتاب چندانی هم در رسانه‌ها پیدا نکرد. ترجیع‌بند این بیانیه 17 بندی تلاش برای کسب حمایت کشورهای بیگانه و پذیرش همه دستورالعمل‌های جهانی بود.
 
انتشار همین بیانیه خشم کمیته مرکزی گروهک تجزیه‌طلب کومه‌له را برانگیخت و با رد این منشور اعلام کردند که این "بیانیه ای کم مایه‌" و  "نشان دهنده توافقات سوداگرانه و نان به هم قرض دادنِ فرصت طلبانه‌ی امضاءکنندگانِ آن به همدیگر است."
 
یکی از دلایل مخالفت گروهک کومه‌له احتمالا اسم بردن از تمامیت ارضی ایران و حفظ یکپارچگی است چرا این گروه از سالهای ابتدای انقلاب به دنبال تجزیه استان‌های غربی ایران بوده و در این راه از هیچ جنایتی بخصوص در دهه 60 فروگذار نکردند. اگرچه در همین بیانیه چندجا برای به دست آوردن دل تجزیه‌طلبان از توجه به زبان مادری و حفظ حقوق اقوام صحبت شده بود اما به نظر می‌رسد کومه‌له تعارفات این چندماه را کنار گذاشته و به دنبال مطرح کردن خواست اصلی خود یعنی تجزیه ایران است و در اطلاعیه خود از لفظ «ملت‌ها» برای نام بردن از اقدام استفاده کرده است.
 
نکته مهم بیانیه کمیته مرکزی کومه‌له حذف عبدالله مهتدی و انکار وابستگی وی به کومه‌له است. شخصیتی که در ماه‌های گذشته حضور فعالی در رسانه‌های معاند داشت و بعنوان دبیرکل کومه‌له مصاحبه و سخنرانی‌های فراوانی علیه ایران انجام می‌داد. در این بیانیه مهتدی "در کمپ جریان راست" معرفی شده که در حال معامله‌گری و زدوبند با جریان راست و ناسیونالیست است.
 
اطلاعیه کومله علیه بیانیه رضا پهلوی و مهتدی نشان داد جریان ضدانقلاب که در ماه‌های گذشته تلاش می‌کرد خود را در مسیر انسجام نشان دهد حالا نه تنها به اتحاد نرسیده بلکه در درون احزاب و گروهک‌های اپوزیسیون شاهد شکاف و دودستگی هستیم. یکی از حواشی ایام اغتشاشات، زد و خورد حامیان سلطنت با گروه‌های چپ و تجزیه‌طلب در تجمعات خارج کشور بود که گاه به درگیری فیزیکی هم می‌انجامید. ۲۲ اسفند ۱۴۰۱