حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی فرارسیدن هفته وقف را تبریک گفت. در این پیام آمده است:

سازمان اوقاف و امور خیریه افتخار دارد امانت‌دار واقفان خیراندیشی باشد که موهبت خداداد را برای کسب رضایت خالق در اختیار مخلوق قرار داده‌اند. 

موقوفات ظرفیت‌های بالفعال و بالقوه متکثر و مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها دارای ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، مذهبی و فرهنگی است که می‌تواند تاثیر شگرفی بر ارتقاء جامعه اسلامی بگذارد و در عرصه فرهنگ، دین، علم و فن‌آوری، زمینه‌ساز تشکیل تمدن اسلامی باشد. 

تلاش سازمان اوقاف بر این است که طریق ارتقای بهره‌وری موقوفات فعال، احصا و خروج موقافات معطل و راکد از حالت انفعال، با توجه به نیات واقفان عزیز، نقش پررنگی در بهبود وضعیت معیشتی مردم ایران اسلامی خصوصاً در دوران تحریم داشته باشد. 

ارتقای بهره‌وری اقتصادی موقوفات، حمایت ویژه از دانش بومی و شرکت‌های دانش بنیان، احیا و ساماندهی امور خیریه، برگزاری و ارتقاء سطح کمی و کیفی مسابقات قرآن کریم، همکاری با وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌ها جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا، کمک به سیل‌زدگان، برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در امازادگان و بقاع متبرکه و سامندهی مراکز درمانی و آموزشی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه بوده است. 

فرصت را معتنم شمرده فرا رسیدن روز و هفته وقف را به همه دست‌اندرکاران و اصحاب وقف تبریک عرض نموده از خدای سبحان، توفیق خدمت هر چه بهتر و شایسته‌تر به اسلام و مسلمین را در سایه امام عصر(عج) و رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت مسئلت می‌نمایم. 

سیدمهدی خاموشی
1402/07/10