شناخت مفاهیم دینی لزوم فیلمسازی در این حوزه است
مجید مظفری معتقد است قصه‌های زیادی در ارتباط با مفاهیم دین و ارزش‌های والای آن می‌توان نوشت، اما مهم شناخت کافی و درست از مقوله دین است.
وی که به تازگی در حال تهیه مجموعه‌ای 25 قسمتی از مناسک و آئین‌های مذهبی برای شبکه اول سیما است، در گفتگو با ستاد خبری چهارمین جشنواره رویش گفت: نویسنده و فیلمساز باید به دین آگاهی کامل داشته باشند و یا بتوانند از مشاوران و کارشناسان مذهبی این حوزه بهره‌مند شوند و از آگاهان این عرصه کمک بگیرند.
وی که برای تهیه این مجموعه 25 قسمتی با کارشناسان مذهبی متعددی مذاکره کرده است و امیدوار است بزودی بتواند این مجموعه را در «کارگاه فیلم آستان هشت» تهیه کند، افزود: هر فیلمی که بتواند انسان را به باورهای دینی نزدیک کند و به سوی کمال سوق دهد، فیلم دینی است. فیلمساز باید در ساخت فیلم‌هایی با رویکرد دین علاوه بر آشنایی کامل به تکنیک و زبان سینما  به باورهای دینی نیز معتقد باشد و شناخت درستی از مقوله دین داشته باشد تا بتواند در این حوزه فعالیت کند و پیام ارزشمند و زیبایی را به مخاطب القاء نماید.
به گفته مظفری، سینما رسانه‌ای است که می‌توان به وسیله آن دین و پیام‌های ارزشی آن را به زیبایی در معرض دید مخاطب قرار داد و از آن در راستای ترویج دین بهره برد.
 
منبع: پایگاه خبری فیلم کوتاه