دومین جشنواره «شوق نیاز» با انتشار فراخوان از عكاسان، طراحان پوستر و خوشنویسان برای شركت در این رقابت دعوت بعمل آورد. دبیرخانه جشنواره اعلام كرد هنرمندان برای شركت در این رقابت هنری معنوی تا هفدهم آذرماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال كنند. در این جشنواره كه سه رشته عكاسی، پوستر و خوشنویسی را دربر می گیرد، آثار نمایشگر جلوه های مختلف نیایش، عبادت، نماز و ارتباط با خدا باشند پذیرفته می شوند.
به نقل از دبیرخانه دومین جشنواره تجسمی شوق نیاز، «رضا فیاضی» دبیر دومین جشنواره تجسمی «شوق نیاز»: در این جشنواره آثاری كه نمایشگر جلوه‌های مختلف نیایش، عبادت، نماز و ارتباط با خدا باشند پذیرفته می‌شوند.
محدودیتی در تعداد و نوع آثار وجود ندارد و هر فرد می تواند حداكثر در دو رشته شركت كند. شرایط شركت در جشنواره عبارتند از تكنیك آزاد، اندازه ضلع بزرگ آثار حداكثر تا ۶۰ سانتیمتر، مشخصات آثار دیجیتال یا اسكن شده، همراه با آثاری كه به صورت سی دی ارائه می شود ارسال یك نسخه چاپی مطابق با نسخه اصلی رنگی یا سیاه و سفید.    
مهلت ارسال آثار تا هفتم آذر ماه اعلام شده بود که با تمدید  آن ،عكاسان، طراحان پوستر و خوشنویسان برای شركت در جشنواره شوق نیاز تا ۱۷ آذرماه امسال فرصت دارند آثار خود را همراه با فرم تكمیل شده تقاضای شركت در جشنواره به نشانی: تهران، فلكه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهار راه مخابرات، فرهنگسرای دختران، كد پستی ۱۴۸۱۷۴۳۳۳۱ ارسال كنند و یا حضوری تحویل دهند.
هنرمندان برای كسب دریافت فرم شركت در جشنواره می‌توانند به فرهنگسرای دختران و یا سایت Dokhtaran.ir یا Shogh۲. blogfa.com مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن ۴۴۰۰۲۲۶۹_ ۷۰ تماس بگیرند.