ویرایش عکس خرداد 99

انتقاد کشاورز از ورود مانکن‌ها به عرصه سینما
محمد علی کشاورز پیشکسوت بازیگری سینما و تلویزیون از حضور مانکن‌ها در این عرصه انتقاد کرد و به جوانان توصیه کرد شغل دیگری انتخاب کنند. 
 

محمد علی کشاورز، در جریان بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با ابراز نگرانی نسبت به وضع نامناسب فرهنگی بازیگران زن گفت: من به جوانان به خصوص بانوان توصیه می‌کنم که به دنبال شغل مناسب‌تری بروند و از هنرپیشگی خودداری کنند.
لازم به ذکر است که چندی پیش معاونت سینمایی در اقدامی جذیذ، آیین‌نامه اجرایی اصول و سیاست‌های بهینه سازی حضور زن در سینمای ایران را با هدف ارتقا و تعمیق آگاهی جامعه از موضوع جایگاه، شخصیت، حقوق و نقش زن از منظر اسلام در عرصه‌های مختلف زندگی و حضور شایسته زن در سینما را تنظیم کرد و در اختیار رسانه‌های گروهی قرار داد.
استفاده صحیح و اصولی از حجاب به عنوان نماد فرهنگ دینی و ضامن مصونیت اخلاقی و روانی در جامعه، اصل حذف سکس و خشونت و عدم تلقی آن به عنوان ماهیت ذاتی سینما و اصل پرهیز از تشکیک در اصول و مبانی و احکام شریعت تحت عنوان دفاع ازحقوق زنان، برخی از اهدافی است که معاونت سینمایی با اجرای این آیین نامه در پی تحقق آن است.
این آیین نامه بر 3‌محور ترسیم وضعیت مطلوب در خصوص زنان در سینما از نظر کمی و کیفی بر اساس ارزش‌های والای اسلام و انقلاب اسلامی، اصلاح نگرش‌های منفی و فاقد اصالت و غیرتخصصی در زمینه حضور زن در سینما و ارائه الگویی مناسب از زن مسلمان متناسب با زمان معاصر همراه با بازنمایی تمامی ارزش‌های انسانی و تقویت حضور زنان متعهد و شایسته هنرمند در عرصه سینما و فراهم کردن شرایط فرهنگی جهت توسعه فعالیت‌های سالم سازنده و پویای آنان تنظیم شده.