رييس کميته زنان، خانواده و تربيت بدني کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اعلام کرد: اين کميسيون گزارشي درخصوص برخي اتفاقات اخير در عرصه ورزش کشور تهيه کرده است و اين موضوعات را از طريق رييس سازمان تربيت بدني پيگيري خواهد کرد.   
سيدجلال يحيي زاده روز دوشنبه افزود: در نشست شب گذشته کميسيون فرهنگي، گزارش کميته تربيت بدني اين کميسيون درباره برخي بي انضباطي‌ها و اشکالات در عرصه ورزش کشور قرائت و مقرر شد موارد ارايه شده در اين گزارش از طريق مسوولان تربيت بدني کشور پيگيري شود.
عضو فراکسيون ورزش مجلس به موضوع حضور يکي از مسوولان فدراسيون ورزش‌هاي جانبازان و معلولان در يکي از مسابقات ورزشي و اعطاي مدال به ورزشکار رژيم صهيونيستي از سوي وي اشاره کرد و گفت: توجيهات مسئولان سازمان تربيت بدني در بي انضباطي هاي ايجاد شده در فدراسيون جانبازان و معلولين قانع کننده نيست.
يحيي زاده گفت: اعضاي کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در چندين مورد از دست مسئولان ورزش گلايه دارند و توضيحات آنان درخصوص بي انضباطي هاي ايجاد شده در فدراسيون جانبازان و معلولين را غير قابل پذيرش دانسته و عذر بدتر از گناه تلقي مي کنند.
وي تاکيد کرد اگر چه قرار بود روز گذشته در اين زمينه با حضور رئيس سازمان تربيت بدني و اعضاي کميسيون فرهنگي بحث و گفتگو شود اما به دليل انجام مراحل اداري مورد نياز براي دعوت "علي آبادي"، جلسه بدون حضور وي برگزار شد.
يحيي زاده گفت: در جلسه ديروز اعضاي کميسيون به مسائل و حواشي اين موضوع اشاره شد و رئيس کميسيون در جريان کامل امور قرار گرفت.
وي افزود در صورت موافقت حداد عادل، رئيس کميسيون فرهنگي مجلس، رئيس سازمان تربيت بدني به مجلس دعوت خواهد شد تا در اين مورد به نمايندگان مردم توضيح دهد.
يحيي زاده محور ديگر جلسه کميسيون فرهنگي مجلس را گزارش قرارداد " افشين قطبي" سرمربي مستعفي تيم فوتبال پرسپوليس تهران با اين باشگاه بود که ابهامات و بي انضباطي‌ هاي مالي در انعقاد اين قرارداد مشاهده مي‌شود.
رييس کميته تربيت بدني کميسيون فرهنگي مجلس، انعقاد چنين قراردادهايي را در عرصه ورزش کشور ناسازگار با منطق توصيف کرد و گفت: البته کميسيون فرهنگي مجلس هنوز در خصوص اين قرارداد به قطعيت لازم نرسيده اما نمايندگان از انعقاد چنين قراردادهايي عصباني هستند.
يحيي‌زاده همچنين به اظهارات برخي از مربيان ورزش‌هاي بانوان اشاره کرد و گفت: برخي از مربيان تيم‌هاي ورزشي زنان به تازگي خواستار استفاده از مشاوران خارجي مرد در ورزش بانوان شده اند که اين مساله اعتراض نمايندگان مجلس را در پي داشته است.
نماينده تفت و ميبد در مجلس، حضور تعدادي از بانوان در مسابقه تيم فوتبال پرسپوليس تهران با استقلال اهواز در ورزشگاه را محور ديگر گزارش کميسيون فرهنگي مجلس درباره بي ‌انضباطي‌ها در ورزش کشور ذکر کرد.
يحيي زاده تاکيد کرد: اين بي انضباطي‌ها بسياري از نمايندگان را نگران کرده است و به همين خاطر کميسيون فرهنگي مجلس اين موضوعات را از طريق رييس سازمان تربيت بدني پيگيري خواهد کرد.