مرحله استانی سی و يكمين دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امورخيريه در استان تهران لحظاتی پیش  آغاز‌شد.
 به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ،
«حسن رحمانی» سرپرست امور دينی و فرهنگی اداره‌كل اوقاف و امورخيريه استان تهران،  با بيان اين خبر اظهار كرد: مرحله استانی سی و يكمين دوره مسابقات قرآن اوقاف استان تهران در سه ناحيه با حضور منتخبان مرحله شهرستانی  آغاز می‌شود و تا 26 آذرماه به ترتيب در دو ناحيه ديگر نيز برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: بانوان منتخب مسابقات قرآن شهرستان‌های ورامين، پاكدشت، فيروزكوه و شهر ری 17 آذرماه در امامزاده جعفر(ع) پيشوای ورامين و آقايان منتخب مسابقات قرآن همين شهرستا‌ن‌ها نيز 18 آذرماه در اين محل به رقابت خواهند پرداخت.  
وی در ادامه افزود: رقابت‌های قرآنی  با حضور 65 نفر از بانوان و 75 نفر از آقايان منتخب مراحل قبل برگزار خواهد شد و برگزيدگان اين مرحله به مسابقات منطقه‌ای اعزام خواهند شد.
 به گزارش راسخون به نقل از منبع یاد شده ،
 سرپرست امور دينی و فرهنگی اداره‌كل اوقاف و امور خيريه استان تهران تصريح كرد: مسابقات دو منطقه ديگر استان تهران نيز در اسلامشهر و امام‌زاده جعفر(ع) و حميده خاتون تهران برگزار خواهد شد.
 
رحمانی در ادامه يادآور شد: نفرات اول سی‌امين دوره مسابقات قرآن شهرستانی اوقاف و امورخيريه، مسابقات استانی آموزش و پرورش، ارتش، سپاه، نيروی انتظامی، دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی، بنياد شهيد و امور ايثارگران و سازمان تبليغات اسلامی بدون شركت در مسابقات مرحله شهرستانی در مسابقات استانی حضور پيدا می‌كنند.
 
وی بيان كرد: مسابقات قرآن كريم سازمان اوقاف و امورخيريه همه ‌ساله در سراسر كشور در پنج مرحله شهرستانی، استانی، منطقه‌ای، كشوری و بين‌المللی برگزار می‌شود، همچنين اين دوره از مسابقات در دو مقطع سنی زير 16 سال(شكوفه‌ها) و بالای 16 سال(بزرگسالان) و در دو گروه بانوان و آقايان برگزار می‌شود كه منتخبان اين بخش به مرحله منطقه‌ای اعزام خواهند شد و در آن مرحله با ديگر منتخبان مناطق به رقابت خواهند پرداخت.
 
يادآوری می‌شود، سی و يكمين دوره مسابقات استانی حفظ، قرائت، ترتيل و مفاهيم قرآن كريم سازمان اوقاف و امورخيريه با حضور منتخبان مرحله شهرستانی در مراكز استان‌ها از تاريخ 10 آذر‌ماه آغاز شده و تا 24 آذرماه نيز ادامه خواهد داشت