مجتمع قضايي ويژه امور اقتصادي اعلام کرد: 16 متهم باند ارتشاء و مقام هاي وقت بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران به حبس، تبعيد و انفصال از خدمات دولتي و جريمه محکوم شدند.
محکوميت اين 16 متهم اقتصادي پس از آن صورت گرفت که پرونده اين متهمان به استناد گزارش وزارت اطلاعات در دستور کار مجمع قضايي ويژه امور اقتصادي قرار گرفت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجتمع قضايي ويژه امور اقتصادي، قاضي شعبه 1191 دادگاه عمومي تهران پس از رسيدگي به اين پرونده، متهمين باند ارتشاء را به بيش از 10 سال حبس ، شلاق و همچنين جزاي نقدي به مبلغ 35 ميليارد ريال، ضبط مبالغ رشوه، تبعيد و انفصال از خدمات دولتي محکوم کرد.
بر اساس اين گزارش، تعدادي از مسوولين وقت بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران با تشکيل باندي از اشخاص مختلف اعم از همکاران و افراد خارج از سيستم بانکي، در قبال اخذ رشوه، اقدام به گشايش اعتبارات اسنادي - فاينانس و ري فاينانس - و ارايه مصوبات به خطوط اعتباري مورد تقاضا از بانک هاي عامل کشور به صورت غيرقانوني مي کردند.
16 متهم پرونده باند ارتشاء، مجموعاً بيش از 35 ميليارد ريال و همچنين مقادير زيادي ارز و تعدادي سکه طلا، رشوه دريافت کرده بودند.
بر اساس اين گزارش، رأي صادره قابل تجديدنظر در مهلت قانوني در مراجع ذي صلاح است.