ویرایش عکس دی ماه 98

آیت الله مکارم شیرازی گفت: جوانان امید آینده کشور هستند و می‌توانند با بینش و پشت‌کار خود دین اسلام را ترویج دهند.   
امروزه موضوع جوانی و توجه به این نسل حساس جامعه مورد توجه مسئولان است به گونه‌ای که بسیاری از جلسات تشکیل شده برای نسل جوان بوده و جوانان نقش موثری در این زمینه دارند.

در این راستا دین مبین اسلام نیز بر این امر تاکید بسزای دارد و این مسئله از سوی بزرگان دین دائما در حال گوشزد کردن است.
دشمنان اسلام که همواره راه گسترش اختلاف را به دنبال دارند امروزه با مطرح کردن برخی مسائل از جمله عدم توجه دین به جوانان می‌کوشند تا فاصله نسل جوان با دین را گسترش دهند.
اما هوشیاری مراجع عظام تقلید به حدی است که هیچ‌گاه اجازه بروز اختلاف را به دشمن نداده به گونه‌ای که در جلسات سخنرانی‌های آن‌ها مخاطب اصلی جوانان هستند.
یکی از مراجع عظامی که بر توجه به رفع مشکلات جوانان تاکید بسیاری دارند؛ آیت الله ناصر مکارم شیرازی هستند.
ایشان در این باره می‌گویند: جوانان، امید آینده کشور و نظام اسلامی هستند و دشمن می‌خواهد عقاید آنان را متزلزل و اخلاقشان را آلوده کند. 
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزودند: جوانان باید فاصله خود را با نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و تفسیر آیات قرآن کم کنند، زیرا بالا رفتن علم و دانش باعث تشخیص راه زندگی صحیح و سعادتمند خواهد شد.

این مرجع تقلید به فعالیت‌های دشمنان در ایجاد شبهات اشاره کردند و اظهارداشتند:سایت‌های شیطنت‌آمیز ضد اسلامی و شیعی فعال هستند و شبه‌افکنی می‌کنند و جوانان باید سئوالات خود را با عالم دینی در میان بگذارند، چون این شبهات با ساده‌ترین استدلال علمی و فلسفی، جواب روشن دارند.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفتند: ما به برکت اهل‌بیت (ع) می‌گوییم سوالی بدون جواب در تمام مسایل دینی اسلام وجود ندارد.
ایشان در پایان به برخی گفته‌های در خصوص اختلاف میان دختران و پسران از دیدگاه اسلام اشاره و افزودند: اسلام به تفاوت میان پسر و دختر که پسر را تحفه الهی می‌دانستند خط بطلان کشیده ومی‌گوید همه، نعمت خدا هستند و همه عزیز و محترم‌اند و این تفاوت‌ها افکار زمان جاهلیت است.