استاندار گلستان گفت: شناسايي و معرفي جاذبه‌هاي گردشگري استان گلستان نياز به برنامه‌ريزي و اطلاع‌رساني مناسب دارد.
 
يحيي محمودزاده شنبه شب در كارگروه گردشگري استان گلستان افزود: 300 ميليارد ريال طرح و برنامه مشخص در كميته گردشگري استان وجود دارد.
وي تصريح كرد: در فرهنگ اسلامي گردشگري و گرامي داشتن مهمان، امري پسنديده است و بايد شرايط را براي اقامت بيشتر گردشگر در اين استان فراهم كنيم.
استاندار گلستان ادامه داد: اطلاع‌رساني در باره معرفي جاذبه‌هاي گردشگري استان و دقت در امر تبليغات و اطلاع‌رساني مهم بوده و ‌اهميت زيادي در جذب گردشگر دارد و بايد مطبوعات و صدا و سيما در اين زمينه بيشتر كار كنند.
سرپرست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان نيز در اين جلسه گفت: توسعه صنعت گردشگري در رونق اقتصادي منطقه و افزايش درآمد خانوار نقش بسزايي دارد.
فريدون فعالي افزود: بايد براي توسعه صنعت گردشگري در محدوده سواحل سرمايه‌گذاري بيشتري صورت گيرد.
وي با اشاره به شناسايي هشت منطقه ويژه گردشگري در استان تصريح كرد: حدود 80 ميليون ريال در سال جاري براي هر نقطه در نظرگرفته شد.
گلستان با حدود يك هزار و 500 اثر و جاذبه تاريخي، قرار داشتن در مسير زائران حرم امام رضا (ع)، همجواري كوه، دريا، دشت و جنگل‌هاي سرسبز، تالاب‌هاي بين‌المللي و ده‌ها جاذبه طبيعي ديگر از استان‌هاي گردشگرپذير كشور به‌ويژه در ايام تعطيلات سال نو و تابستان است كه براي پذيرايي مناسب از اين مهمانان نيازمند ايجاد امكانات رفاهي و گردشگري بيشتري در نقاط مختلف استان است