امتناع شبستری از مناظره با رحیم پور یا خسروپناه
خسروپناه: بنده شخصا با طرح مباحثی از این دست مخالف نیستم اما بهتر است که این مباحث در محافل تخصصی همچون کرسی های نظریه پردازی طرح شود.
ویرایش عکس دی ماه 98
خسروپناه: بنده شخصا با طرح مباحثی از این دست مخالف نیستم اما بهتر است که این مباحث در محافل تخصصی همچون کرسی های نظریهپردازی طرح شود.
پس از آنکه مجتهد شبستری در آستانه وفات پیامبر اعظم(ص) و در یک نشست دانشجویی، عصمت آن حضرت در شوون غیر از ابلاغ وحی را نفی کرد، برخی از تشکلهای دانشجویی او را به مناظره فراخواندند. رحیم پور ازغدی و خسروپناه از جمله نامهایی بودند که به عنوان طرف مناظره با مجتهد شبستری اعلام شد.
در همین راستا دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: به دنبال پیگیری های مداوم و طی تماسهای تلفنی متعدد برای برگزاری یک مناظره جهت ایجاد فضای آزاد اندیشی و نقد منصفانه، در طی صحبتی که با جناب آقای حسن رحیمپور ازغدی انجام گرفت ایشان اعلام کردند که همیشه و در همه جا حاضر به مناظره با آقای محمد شبستری هستند.
هادی شهبازی افزود: اما آقای شبستری در تماس تلفنی که با ایشان برقرار شد از مناظره امتناع ورزیده و بیان داشت: من صحبتهایم را کردهام و میتوانید صحبتهای من را نقد کنید اما مناظره نمیکنم.
اعلام آمادگی خسروپناه برای مناظره با شبستری خبر دیگری بود که به تازگی مطرح شد. اما با اینکه چند روز از طرح این پیشنهاد می گذرد، شبستری ترجیح داده سکوت کند.
حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه گفت:بنده اعلام آمادگی میکنم که با آقای مجتهد شبستری در یک فضای دانشگاهی مناظره کنم.
حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه تشکیک مجتهد شبستری در مورد عصمت پیامبر اعظم در امور شخصی را پارادوکس دانسته و تصریح نموده: پیامبر که مطابق قول ایشان به مرتبهای از کمال رسیده که میتواند وحی الهی را دریافت کرد و ملکوت عالم را نظاره کند چگونه در مسائل معمولی دچار گناه میشود؟ چگونه فردی که ملکوت گناه یعنی آتش را میبیند، به آتش دست میزند؟
شبستری در سخنانش به وجود استغفار در بیانات ائمه استناد کرده بود تا ثابت کند ائمه هم مرتکب گناه شده اند.
خسروپناه در این رابطه میگوید: در نزد اهل معرفت، جهت سیر ار منزل پائین به منزل بالاتر، نیاز به استغفار است و این غفران در واقع طلب استکمال برای سیر به مرحله بالاتر است. از همین جهت هرچند پیامبر یکپارچه نور بود و در همه حال به یاد خدا بود، اما با توجه به اینکه سیر الی الله نامتناهی است، ایشان با استغفار، درخواست صادفانهای را جهت دریافت کمالات بیشتر مطرح می کنند.اما آقای شبستری بدون توجه به این امور موضعی عوامانه گرفته است.
مدیر گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان خاطر نشان ساخت: بنده شخصا با طرح مباحثی از این دست مخالف نیستم. اما بهتر است که این مباحث در محافل تخصصی همچون کرسی های نظریه پردازی طرح شود و اگر هم احیانا قرار بر این شد که در فضای دانشجویی ایراد شود میبایست مسئولین برگزاری جلسه بحث را به صورت یکطرفه پیش نبرند.
وی افزود: در همین جا بنده اعلام آمادگی میکنم که با آقای مجتهد شبستری در یک فضای دانشگاهی مناظره کنم، علی رغم اینکه ایشان چند سال پیش از حضور در مناظرهای که چند سال پیش در دانشکده الهیات ترتیب داده شد طفره رفتند.
/2759/
خسروپناه: بنده شخصا با طرح مباحثی از این دست مخالف نیستم اما بهتر است که این مباحث در محافل تخصصی همچون کرسی های نظریهپردازی طرح شود.
پس از آنکه مجتهد شبستری در آستانه وفات پیامبر اعظم(ص) و در یک نشست دانشجویی، عصمت آن حضرت در شوون غیر از ابلاغ وحی را نفی کرد، برخی از تشکلهای دانشجویی او را به مناظره فراخواندند. رحیم پور ازغدی و خسروپناه از جمله نامهایی بودند که به عنوان طرف مناظره با مجتهد شبستری اعلام شد.
در همین راستا دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: به دنبال پیگیری های مداوم و طی تماسهای تلفنی متعدد برای برگزاری یک مناظره جهت ایجاد فضای آزاد اندیشی و نقد منصفانه، در طی صحبتی که با جناب آقای حسن رحیمپور ازغدی انجام گرفت ایشان اعلام کردند که همیشه و در همه جا حاضر به مناظره با آقای محمد شبستری هستند.
هادی شهبازی افزود: اما آقای شبستری در تماس تلفنی که با ایشان برقرار شد از مناظره امتناع ورزیده و بیان داشت: من صحبتهایم را کردهام و میتوانید صحبتهای من را نقد کنید اما مناظره نمیکنم.
اعلام آمادگی خسروپناه برای مناظره با شبستری خبر دیگری بود که به تازگی مطرح شد. اما با اینکه چند روز از طرح این پیشنهاد می گذرد، شبستری ترجیح داده سکوت کند.
حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه گفت:بنده اعلام آمادگی میکنم که با آقای مجتهد شبستری در یک فضای دانشگاهی مناظره کنم.
حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه تشکیک مجتهد شبستری در مورد عصمت پیامبر اعظم در امور شخصی را پارادوکس دانسته و تصریح نموده: پیامبر که مطابق قول ایشان به مرتبهای از کمال رسیده که میتواند وحی الهی را دریافت کرد و ملکوت عالم را نظاره کند چگونه در مسائل معمولی دچار گناه میشود؟ چگونه فردی که ملکوت گناه یعنی آتش را میبیند، به آتش دست میزند؟
شبستری در سخنانش به وجود استغفار در بیانات ائمه استناد کرده بود تا ثابت کند ائمه هم مرتکب گناه شده اند.
خسروپناه در این رابطه میگوید: در نزد اهل معرفت، جهت سیر ار منزل پائین به منزل بالاتر، نیاز به استغفار است و این غفران در واقع طلب استکمال برای سیر به مرحله بالاتر است. از همین جهت هرچند پیامبر یکپارچه نور بود و در همه حال به یاد خدا بود، اما با توجه به اینکه سیر الی الله نامتناهی است، ایشان با استغفار، درخواست صادفانهای را جهت دریافت کمالات بیشتر مطرح می کنند.اما آقای شبستری بدون توجه به این امور موضعی عوامانه گرفته است.
مدیر گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان خاطر نشان ساخت: بنده شخصا با طرح مباحثی از این دست مخالف نیستم. اما بهتر است که این مباحث در محافل تخصصی همچون کرسی های نظریه پردازی طرح شود و اگر هم احیانا قرار بر این شد که در فضای دانشجویی ایراد شود میبایست مسئولین برگزاری جلسه بحث را به صورت یکطرفه پیش نبرند.
وی افزود: در همین جا بنده اعلام آمادگی میکنم که با آقای مجتهد شبستری در یک فضای دانشگاهی مناظره کنم، علی رغم اینکه ایشان چند سال پیش از حضور در مناظرهای که چند سال پیش در دانشکده الهیات ترتیب داده شد طفره رفتند.
/2759/
اخبار مرتبط
تازه های اخبار
ارسال نظر
در ارسال نظر شما خطایی رخ داده است
کاربر گرامی، ضمن تشکر از شما نظر شما با موفقیت ثبت گردید. و پس از تائید در فهرست نظرات نمایش داده می شود
نام :
ایمیل :
نظرات کاربران
{{Fullname}} {{Creationdate}}
{{Body}}