معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه قم از به خاک‌سپاری تعدادی از شهدای گمنام در مدرسه فیضیه قم خبر داد.   
 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمود ملک‌دار در همایش طلاب جانباز و ایثارگر هدف از برگزاری این همایش را زنده نگه داشتن یاد و خاطره حماسه‌آفرینان دفاع مقدس و شهیدانی که در کنار دوستانشان به شهادت رسیده‌‌اند بیان کرد.
وی افزود: بعضی‌ها تلاش دارند یاد و خاطره شهدا و جانبازان و ایثارگران به فراموشی سپرده شود. معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه گفت: زنده نگه داشتن یاد شهیدان و ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه برای همیشه زنده نگه می‌دارد و طمع دشمنان از دین و انقلاب قطع خواهد شد.
وی ادامه داد: روحانیون جانباز حق بزرگی به گردن حوزه دارند و باید از جایگاه بزرگ و والایی برخوردار باشند و تاکنون از آنان تجلیل و تکریم شایسته نشده است و ما از این بابت عذر می‌‌خواهیم. ملک‌دار به طرح‌ها و برنامه‌های اداره امور ایثارگران حوزه اشاره کرد و گفت: تهیه طرح جامع ایثارگران، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگر، تدوین آیین‌نامه برای احقاق حقوق جانبازان، حضور حوزه در دایره‌المعارف دفاع مقدس و... از برنامه‌‌های اداره ایثارگران حوزه است.
وی با بیان اینکه باید از روحانیون در همایش‌ها تجلیل شود، بیان داشت: نماد حوزه‌ علمیه، مدرسه فیضیه است و باید عطر خوش شهیدان در آنجا پخش شود تا روحیه ایثار شهادت در طلاب تقویت شود بنابر این پیشنهادی برای دفن شهدای گمنام در این مدرسه داده‌ایم که با برطرف شدن بعضی موانع در روز شهادت امام صادق علیه السلام این کار انجام خواهد شد.

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پیشنهادات شما هستیم :
news@rasekhoon.net