انجمن اسلامی دانشجویان 10 دانشگاه کشور در واکنش به نامه مهدی کروبی به هاشمی رفسنجانی نامه ای سرگشاده به وی منتشر کردند.
 
 به گزارش راسخون متن کامل این نامه که به امضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان،  انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل رسیده است، به شرح زیر است:
 
آقای مهدی کروبی
 
سلام
 
قریب به 2 ماه از نه بزرگ جمهور ایران به مدعیان اصلاحات که در زیر بیرق نظام لیبرال دموکراسی امریکایی البته با ادعای خط امام سینه می زدند، می گذرد.
 
یقینا تعالی و عظمت این انتخابات و خرد و عقلانیت سیاسی پدیدآورندگان آن بر کسی پوشیده نیست. اما در این بین ابعاد مکشوفه بعد از آن، بازخوانی و رونمایی سناریوهای پشت پرده بر جذابیت و بزرگی این رخداد بیش از پیش می افزاید.
 
مشاهده اعترافات اغتشاشگران و افرادی که شما در نامه خود به آقای هاشمی از وضعیت آنان نگاشته اید –ما که معتقدیم برایتان نگاشته اند- و اعلام داشته اید اخبار و شایعاتی که برای شما ارسال می کنند، موجبات ناراحتی شما را فراهم آورده است، در کارنامه انقلاب اسلامی و در شناساندن ماهیت کسانی که روزی بر سکوهای قدرت و مدیریت این نظام تکیه زده بودند، مزیت بسیار بزرگی از بلوغ سیاسی در این کهن مرز و بوم به شمار می آید.
 
2 ماه از بزرگ رفراندومی که 40 میلیون ایرانی حماسه آفرین آن بودند، می گذرد و جالب اینکه امروز شاهد این هستیم که افراد زیادی از اردوگاه جریان رفرمیست که جنابعالی بخشی از آن هستید به تکاپو افتاده اند تا قدری آب رفته را به جوی بازگردانند، در حالی که غافلند از اینکه مردم ایران به یمن شفاف سازی های نظام مقدس جمهوری اسلامی ماهیت اصلی و چهره در نقاب کشیده دگراندیشان را شناختند و تکلیف خود با مدعیان اصلاحات را برای همیشه مشخص کردند، حتی آنانی که متأسفانه روزی بازی خورده این مکاران عرصه سیاست شده بودند و امروز هشیارانه آنان را محکوم می کنند.
 
آقای کروبی
مطالعه نامه شما به آقای هاشمی تناقضات و سوالاتی برای ما ایجاد کرد که ما را وادار نمود تا در نامه ای سرگشاده این ابهامات را به اطلاع جنابعالی برسانیم، باشد که از در پاسخگویی برآیید.
 
اول- در مخاطب شما، که آقای اکبر هاشمی رفسنجانی بودند. فردی که علی رغم کارنامه ای که از ایشان سراغ داشتیم در نماز جمعه 26 تیر ماه به ایراد سخنانی دوپهلو پرداختند که حتی خبرگانی که شما از ایشان مشورت با آنان را خواستید در بیانه ای مراتب اعتراض خود را به گوش ملت رساندند و خواستار موضع گیری صریح آقای هاشمی شدند.
 
البته که نظر ما بر این است که انتخاب ایشان می تواند نشان از تعریف یک بازی هماهنگ شده داشته باشد که قرار است توپ این میدان تنها بین مهدی کروبی و اکبر هاشمی پاسکاری شود، تا بلکه مرهمی باشد برای التیام چهره هایی که خود بر آن چنگ انداختید.
 
حال سوال ما اینجاست در ست قبل از انتخابات، نامه سرگشاده شما به آقای هاشمی با محتوایی در اعتراض به ایشان مبنی بر سانسور شما و جمع شدن آنان بر محور آقای موسوی و استفاده از امکانات دانشگاه آزاد در راستای هدایت اهدافشان و رد صلاحیت های مجلس چهارم با تکیه بر گزارش های وزارت اطلاعات دولت ایشان و موضع گیری های صدا و سیما در زمان ریاست برادرشان و... ، چه شد؟ آن نامه را فراموش کردید؟ نکند گمانه های ما حول اینکه از سنگر ایمن شما به شخصیت های نظام تیراندازی می کنند و متأسفانه شما هیچ اطلاعی از آن ندارید، صحت دارد؟ نکند نامه هایتان را خودتان  نمی نویسید؟ شاید هم تاوان سنگین شکست، اینچنین شما را در تحلیل و مدیریت رفتارتان دچار بحران کرده است؟
 
دوم- در بی حساب و کتاب خواندن دستگیری ها. این بخش که هنوز شنیدن اعترافات این قماش از افراد شما را مجاب نکرده است که حساب و کتابی در دستگیری آنان در کار بوده برای ما هم سوال است. و البته به این هم معترض هستیم که پس از اعتراف دردانه ها و دوستانتان، آقایان ابطحی و عطریانفر در پرده برداری از جلسه هم قسم شدن موسوی، خاتمی و آقای هاشمی، چرا بنا به این اعترافات آقایان خاتمی و موسوی به عنوان افراد دخیل در پیگیری اغتشاشات به دادگاه جهت ارائه پاسخ به سوالات مطروحه، شفاف سازی نقش خود و یا شاید هم فرصتی برای برائت و دفاع از این ادعاها به صحن دادگاه فرا خوانده نمی شوند؟
 
دیگر سخن در این خصوص اینکه مگر آنانی که امروز در بازداشتگاه هستند کسانی نبودند که با هدایت جریانات برون مرز و گروهک های تروریستی تعدادی از دوستان و هموطنان ما را کشتند و شهید کردند؟ شما از اینان حمایت می کنید و نگران وضعیت اینان هستید؟ به راستی چرا؟ آنانی که امروز از بازداشتگاه به صحن دادگاه می آیند و اعتراف می کنند خود می گویند اما انگار شما باورتان نمی شود که عامل انگلیس و فرانسه بودند. تاجبخش می گوید که چه کسانی کجا بودند، با چه کسی ارتباط داشتند، منابع مالیشان از کجاست، جالب است در این بین مهدی کروبی تنها کسی است که باورش نمی شود ضمن اینکه نامه هم میزند.
 
سوم- در برخورد با برخی نماز اولی ها در جمعه 26 تیرماه. اگر برای نماز آمده بودند چرا چوب و چماق داشتند؟ اگر می خواستند نماز بخوانند چرا کفش هایشان را در نیاوردند؟ با وضویشان کاری نداریم الله اعلم اما چرا در کنار رفیق شفیقشان و البته از جنس مخالف! نماز می گزاردند؟ شاید مقصودتان در نامه از آنانی که با اصول بدیهی اسلام آشناییت ندارند همین افراد است، اما انگار منظورتان را به آقای هاشمی بد رساندید مگر اینکه مخالف این نظر را داشته باشید.
 
چهارم- می دانید چرا مهدی کروبی دیگر آن 5 میلیون رأی خود را در این دوره نداشت؟ مهدی کروبی در سال 84 مردی از جنس چپ سنتی بود و در روحانیت و در میان مردم پایگاهی به همین سبب داشت، در 88 اطرافیان کروبی په کسانی بودند؟ کرباسچی و خاطره مردم از شهرداری او، مهاجرانی و افاضات او در دوران دوم خرداد، سروش و حملات او به مقدسات مردم و بازی گرفتن های بچه های انجمن اسلامی و شست و شوی مغزی آنان و حمله به اعتقاداتشان در نشست های 40 روزه، ابطحی و خاطرات او از سواحل لبنان، جمیله کدیور و کنفرانس  برلین و... .
 
جناب شیخ مهدی کروبی
چگونه بر اساس تعدادی شایعات که می گویید به گوشتان رسیده به وضعیت بازداشتگاه ها اعتراض می کنید و خود را برای بررسی این وضعیت خیالی داوطلب می کنید، درحالیکه عملکردتان درباره زندان بنیاد شهید در دوران ریاستتان که بر هیچ کس پوشیده نیست، را فراموش کرده اید؟ آقای کروبی امیدواریم این حمایت های شما از سنخ توجیهاتی که برای 300 میلیون شهرام جزایری یا چند روز بعد برای وضعیت مسکن خود آوردید، نباشد. امیدواریم امام راحل و نصیحت ها و هشدارهایشان را به یاد آورید.