عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ضربه زدن به اعتماد مردم نسبت به نظام و انقلاب را جرم بزرگی دانست و افزود: هر فردی که به آبروی نظام و اعتماد مردم به انقلاب و نظام لطمه وارد کند، در هر پست و مقامی که باشد باید محاکمه شود.
 
حجت الاسلام علی بنایی مهمترین بخش از فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را بعد از انتخابات 22 خرداد ماه به مسئولان، نخبگان سیاسی و خواص، اعتماد سازی برای مردم خواند و گفت: هر کسی که بخواهد این اعتماد سازی را نادیده بگیرد، از نظام خروج کرده است.
 
وی با بیان اینکه رسانه های خارجی و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد انشقاق میان مسئولان ما هستند و عملکرد رسانه‌هایشان به درستی این قضیه را روشن می‌کند، اظهار داشت: جای تاسف است که برخی با این رسانه‌ها هم صدایی می‌کنند.
 
گفتنی است که مهدی کروبی اخیرا با انتشار نامه‌ای مدعی شده بود که بازجوها در بازداشت‌گاه‌ها به پسران و دختران تجاوز می‌کنند که این سخنان کروبی با استقبال گسترده رسانه‌ها و سران کشورهای ضد ایرانی مواجه شد.
 
با این حال پس از اثبات کذب بودن ادعاهای کروبی، خود او نیز در موضعی قابل تامل سخنان خود را "شایعه" دانست.
 
پس از این رویداد شخصیت‌های سیاسی و نمایندگان مجلس خواستار محاکمه کروبی و رسیدگی به اتهاماتی است که او به نظام و شخصیت‌های حقیقی زده است.