کروبی نیز که بشدت تحت تاثیر این القائات قرار گرفته، کار را تا آنجا پیش برده که نه تنها افراطیون دوم‌خردادی که حتی دشمنان بیرونی نظام را به تعجب واداشته است.
ساعاتی پس از آنکه سخنگوی حزب اعتمادملی احزاب مشارکت و مجاهدین را "جریان منحرف" خواند و گفت که "کروبی در مقابل جریان منحرف جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین در مجلس ششم ایستاده"، حزب مشارکت با صدور بیانیه‌ای بر "حمایت همه جانبه از کروبی" تاکید کرد.
البته گرامی مقدم کوشید تا با این استدلال رویکرد کنونی رئیسش را که با اقبال دشمنان نظام همچون "سرکرده منافقین" و "وزارت خارجه اسرائیل" همراه شده، توجیه کند و این چنین نتیجه بگیرد: کروبی آن‌زمان که در مقابل جریان منحرف ایستاد، یار رهبری بود و امروز هم همین مسیر را پیگیری می‌کند.
البته خود کروبی هم بارها اذعان کرده بود که مشارکتی‌ها با انحصارطلبی‌ها و ساختارشکنی‌های خود باعث بی‌آبرویی اصلاح‌طلبان نزد مردم شده‌اند. بر همین مبنا دبیرکل حزب اعتماد ملی حتی اعضای این حزب را به ستادهای انتخاباتی‌اش راه نداد.
از این رو "حمایت همه جانبه" مشارکتی‌‌ها از شیخ اصلاحات بسیار قابل تامل است چرا که اعضای حزب مذکور نیز بارها با الفاظی نظیر "ساده لوح"، "محافظه کار"، "نفوذی اصولگرایان" و ... کروبی را نواخته‌ و از رویکرد او انتقاد کرده‌اند.
با این حال، این حزب در بیانیه روز گذشته خود در حمایت از کروبی مدعی شده است: "در روزهای اخیر با توجه به رشادت و صراحتی که آقای کروبی این یار دیرین امام و انقلاب از خود نشان داده، حجم حملات به وی شکل مضاعفی یافته است. جبهه مشارکت حمایت همه جانبه خود از شیخ اصلاحات را در برابر این حملات اعلام می دارد."
حمایت اخیر حزب مشارکت از کروبی و تشجیع وی در تندروی‌های بی‌قاعده و دروغ‌پراکنی‌های نسنجیده علیه نظام اسلامی فاش می‌کند که چرا با وجود اختلافات اساسی و ایدئولوژیک کروبی و حزب مشارکت، عناصر بدسابقه‌ای چون عیسی سحرخیز، عباس عبدی، محمدعلی ابطحی، کرباسچی، سروش و ... از 6 ماه پیش به ستاد انتخاباتی کروبی پیوستند و به او القا کردند که اگر می‌خواهد با موسوی رقابت کند و اعتماد اصلاح‌طلبان را جلب نماید، باید ساختارشکنی‌های بیشتری را - که افراطیون به مصلحت خویش نمی‌دانستند- انجام دهد.
کروبی نیز که بشدت  تحت تاثیر این القائات قرار گرفته، کار را تا آنجا پیش برده که نه تنها افراطیون دوم‌خردادی که حتی دشمنان بیرونی نظام را به تعجب واداشته است؛ چنانکه نامه‌ها و اظهارات اخیر وی با تحسین و تمجید دشمنان قسم‌خورده نظام همچون منافقین و اسرائیل همراه شده است.
دشمنان داخلی و بیرونی نظام البته از ترغیب شیخ برای ادامه مسیر خود نیز غافل نشده و در پوشش کلماتی نظیر "شجاعت"، "صراحت"، "رشادت"، "ایثار"، "صداقت" و ... به توصیف مواضع او می‌پردازند.
آنچه اکنون آشکار شده این است که به اعتقاد افراطیون هیچ فردی در شرایط کنونی نمی‌تواند بهتر از کروبی مجری تفکرات ساختارشکنانه آنان باشد، بنابراین فعلا باید اختلافات گذشته را کنار گذاشت و از موقعیت پیش آمده بهترین استفاده را کرد.
 
* اخطار به سازمان مجاهدین انقلاب و جبهه مشارکت
 
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب مشارکت از سوی کمسیون ماده 10 احزاب اخطار خواهند گرفت.
 
این تصمیم در جلسه دیروز این کمسیون و پس از بررسی عملکرد برخی احزاب اتخاذ شد.
 
این خبر را را محمود عباس زاده مشکینی به خبرگزاری فارس داد.
 
وی در این خصوص گفت: مجموعه عملکرد و بیانه‌ها و مواضع سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب مشارکت ایران اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و برخی از آنها مصداق تعدادی از بندهای ماده 16 قانون فعالیت احزاب تشخیص داده شد و مقرر شد براساس بند 2 ماده 17 قانون موصوف به این تشکل‌ها اخطار داده شود.