رييس جمهور با بيان اينکه اهداف بزرگ نيازمند تصميمات و اقدامات بزرگ و شجاعانه است گفت: اهداف دولت و مجلس يکي است و ما همه اعضاي يک پيکر واحديم و همه از اجزاي نظام اسلامي به شمار مي‌رويم.   
دکتر محمود احمدي نژاد روز يکشنبه در جلسه راي اعتماد به وزراي پيشنهادي دولت دهم افزود: ما همه در يک مسير و با هدف روشن حرکت مي‌کنيم که آن هدف تحقق اهداف انقلاب و نظام اسلامي است.
رييس‌جمهور تصريح کرد: سطح مشارکت مردم حضور و هوشمندي آنان، مجاهدت‌هاي بي‌نظير ملت و ظرفيت‌هاي کم‌نظير اين سرزمين تاکيد مي‌کند که ما قدم‌هاي بلندي برداريم و به افق‌هاي دور دست، چشم خيره کنيم.
دکتر احمدي‌نژاد ادامه داد: سرعت پيشرفت مادي و معنوي بايد در تراز و شان مردم ايران باشد که بايد گفت پيگيري اهداف بزرگ نيازمند تصميمات و اقدامات بزرگ و شجاعانه است.
به گفته وي اصل انقلاب و دستاوردهاي بزرگ آن و چهار سال گذشته نشان داد که ظرفيت‌ها و استعدادهاي بالقوه در کشور بسيار است.
وي گفت: امروز مديريت مردمي، انقلابي و اسلامي شهيدان رجايي و باهنر الگوي و اسوه ما هستند و تا آخر باقي خواهند ماند.
وي اظهار داشت: همکاران عزيز، نمايندگان محترم، بايد خدا را به واسطه انتخابات 22 خرداد شکر کنيم. اين حضور عظيم مردم جلوه بارزي از اراده ملت و خلق تمدن جديد بر پايه توحيد و عدالت است.
رييس‌جمهور گفت: 30 سال ملت ايران پرچم‌دار عدالت‌محوري و يگانه‌پرستي بوده است و مردم خواستند که اين مسير با عزت، اقتدار بيشتر و قوت افزون‌تري ادامه پيدا کند.
دکتر احمدي‌نژاد تصريح کرد: رييس‌جمهور منتخب ملت نيز به همين مسير متعهد است، عهد رييس‌جمهور به مردم پيگيري آرمان‌هاي بلند انقلاب اسلامي است.
وي ادامه داد: راه ما بسيار روشن است. به فضل الهي قاطبه نمايندگان نيز همين راه و آرمان است.
احمدي نژاد با بيان اينکه با انتخاب مجدد گفتمان امام و انقلاب يک بار ديگر عهد نمايندگان تازه و نو شد ادامه داد: مشخص شد که مردم چه مي‌خواهند.