روزنامه فرانسوی "نوول آبزرواتور" گزارش داد: در حالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز برای بررسی پرونده ایران تشکیل جلسه خواهد داد که اعمال فشارهای سیاسی و اقتصادی بر تصمیم ایران بی‌نتیجه بوده است.به گزارش شبکه ایران، پایگاه اطلاع‌رسانی روزنامه "نوول آبزرواتور" در گزارشی نوشت: دول غربی ایران را متهم می‌کنند که در تلاش است به فناوری تولید و ساخت بمب اتمی دست یابد و این در حالی است که تهران این اتهامات را به شدت رد می‌کند.
این روزنامه افزود: نشست پاییزی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز دوشنبه آغاز می‌شود و پرونده هسته‌ای را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.
نوول آبزرواتور در بخش دیگری با اشاره به اینکه نمایندگان 35 عضو آژانس در این گردهمایی حضور دارند، نوشت: محمد البرادعی مدیرکل کنونی این نهاد، از سوی برخی کشورها متهم شده است مدارکی را که نشان می‌دهد ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کند، منتشر نکرده است.
این پایگاه اطلاع‌رسانی فرانسوی همچنین به این نکته اشاره کرد که ایران نیز دولت واشنگتن را متهم کرده است که اسناد جعلی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران ارائه داده است.
نوول آبزرواتور با تاکید بر این‌که تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است، افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که هیچ مدرکی دال بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای در اختیار ندارد.
بنابر این گزارش، اسراییل و آمریکا مدیرکل کنونی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را که تا سی‌ام نوامبر هدایت این نهاد بین‌المللی را بر عهده دارد، متهم کرده‌اند که اطلاعات کامل از برنامه هسته‌ای ایران ارائه نکرده است.
این در حالی است که محمد البرادعی اعلام کرده است که مستندات ارائه شده از سوی آمریکا برای متهم کردن ایران که تحت عنوان مطالعات ادعایی مطرح شده، آن‌قدر غیررسمی و خدشه‌پذیر است که ساحت رسمی آژانس را خدشه‌دار خواهد کرد.
 
 
/1001/