تيم ملي فوتبال بحرين با حذف عربستان ، حريف نيوزلند در مرحله بعدي مسابقات مقدماتي جام جهاني 2010 ( پلي آف ) شد.   
ديدار برگشت عربستان و بحرين بامداد پنجشنبه در حالي در رياض برگزار شد و به تساوي دو برد به اتمام رسيد که دوتيم در پيکار رفت در منامه به تساوي بدون گل رضايت داده بودند.
اين بازي تماشايي و مهيج تا ثانيه هاي پاياني دو بريک بسود تيم عربستان جريان داشت که بحريني ها موفق شدند در دقيقه 92 آرزوهاي ميزبان را نقش بر آب کنند و با گل الهام بخش " عبدالطيف " راهي مرحله بعدي شوند.
ناصر الشمراني در دقيقه 13 براي ميزبان گل زد اما اوکواوانه بازيکن افريقايي تيم ملي بحرين در دقيقه 42 دروازه عربستان را باز کرد که اين نتيجه تاپايان نيمه نخست پابرجا ماند.
در اواخرنيمه دوم و در دقيقه 90 تيم عربستان توسط منتشري به گل دوم رسيد اما شادي ياران تيم ميزبان چند ثانيه دوام داشت و عبدالطيف توانست گل دوم بحرين را به ثمر برساند تا اين گل باعث حذف تيم ميزبان و صعود بحرين باشد.
بحرين که توسط " ميلان ماچالا" مربي اهل چک هدايت مي شود براي آنکه براي نخستين بار به جام جهاني راه يابد مي بايست از سد نيوزلند عبور کند .
بحرين نماينده پنجم اسيا و نيوزلند تيم برتر اقيانوسيه روزهاي 23و30 آبان ماه امسال دو بازي رفت و برگشت برگزار مي کنند تا تيم برتر راهي جام جهاني افريقاي جنوبي شود.
پيشتر تيم هاي کره جنوبي ، کره شمالي ، ژاپن و استراليا از قاره آسيا جواز حضور در جام جهاني 2010 را دريافت کرده بودند.
تيم ملي فوتبال ايران که تا کنون سه بار در سالهاي 1978 ، 1998 و2006 به اين مسابقات معتبر راه يافته در مسابقات مقدماتي جام جهاني 2010 با کره جنوبي ، کره شمالي ، عربستان و امارات همگروه بود که در پايان به مقام چهارم اين گروه رسيد و از گردونه مسابقات حذف شد.