یک مقام آگاه سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: آقای امیری توسط آمریکایی ها ربوده شده و مسئولیت سلامت و سرنوشت وی به عهده دولت آمریکا و عربستان سعودی است.
 
  
به گزارش واحد مرکزی خبر ، این مقام آگاه سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یک مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی اظهار داشته است که استعلامات و سوالات صورت گرفته از سوی وزارت خارجه عربستان درباره شهرام امیری شهروند ایرانی توسط مقامات بعثه و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در عربستان بدون پاسخ گذاشته شده است، گفت: واقعیت موضوع تصویر دیگری را نشان می دهد دراین خصوص تاکنون مذاکرات و نشست های زیادی با مقامات سعودی برگزار، تعداد زیادی یادداشت مبادله شده و نماینده ای از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض برای پیگیری موضوع تعیین شده است.
 
این مقام آگاه افزود: متأسفانه مقامات سعودی سعی کرده اند موضوع را در ابهام نگه دارند و این رویکرد با مسئولیت های کنسولی و حقوقی این کشور مغایرت کامل دارد.
 
این مقام آگاه سیاسی در وزارت امور خارجه اظهار داشت: قرائن متقنی وجود دارد که آقای امیری توسط آمریکایی ها ربوده شده است و مسئولیت سلامت و سرنوشت وی به عهده دولت آمریکا و عربستان سعودی برابر کنوانسیون های بین المللی بوده است و این دو کشور باید پاسخگو باشند.
 
 
 
 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net/div>