رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر مردم تحمل می‌کنند، به خاطر فرمان رهبری است که مردم را به آرامش دعوت کردند.
 
به گزارش راسخون به نقل از مرکز خبر حوزه علمیه قم، آیت‌الله محمد یزدی با اشاره به حوادث هتک حرمت روز عاشورا در تهران گفت: این حادثه حلقه‌ای از سلسله حوادثی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان همواره آن را دنبال کرده‌اند و حادثه‌ای جدید نیست و آخرین فتنه نخواهد بود.
 
وی افزود: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنی مخالفان با انقلاب اسلامی آغاز شد و هرکاری که می‌توانستند کردند و از هیچ فتنه و توطئه‌ای برای سرکوبی حاکمیت اسلامی کوتاهی نکردند، ولی با تدبیر امام راحل (ره) و حمایات مردم، این فتنه‌ها شکست خورد.
 
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه قم با اشاره به نقش رهبری در خنثی کردن حوادث و فتنه‌های اخیر گفت: مقام معظم رهبری واقعاً امام وار در مقابل این حوادث ایستادند و نقشه‌های دشمنان را خنثی کردند.
 
مسئول دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبری همواره در صدد جذب نیروها و تبیین مسائل و آگاه کردن مردم و اصلاح امور به صورت معقول و منطقی بوده و هستند.
 
آیت الله یزدی افزود: در جریان حوادث یکشنبه این جاهلان با امام حسین (علیه السلام) رو در رو شدند و حرمت عزاداران حسینی و مراسم عزاداری را در روز عاشورا شکستند و با اقداماتی جاهلانه به عواطف مردم جسارت کردند و چهره اصلی خود را نشان دادند.
 
وی گفت: مسئولان، شخصیت‌های والای نظام، مراجع عظام، اعضای خبرگان، اساتید، نخبگان ،دانشگاهیان و حوزویان نباید در مقابل این جریان سکوت کنند و این سکوت فتنه‌ها را شدیدتر و فتنه‌گران را جری‌تر می‌کند و سبب سوء استفاده دشمنان می‌شود.
 
وی خطاب به مسئولان تاکید کرد: از رفتارها و موضع‌گیری‌های دوگانه دست بردارید و محتاطانه برخورد نکنید، زیرا سکوت نخبگان عامل قدرت دادن به دشمنان است و فتنه‌های اخیر ناشی از عدم برخورد مسئولان در ابتدای آشوب‌ها است.