مهدي كروبي بجاي عذرخواهي از رفتارهاي غيرقابل توصيف مدعيان طرفداري خود در مراسم عاشوراي حسيني ، در بيانيه‌اي هتاكانه حافظان نظم و امنيت مردم را جماعتي وحشي لقب داده است .
 
او دراين بيانيه كه بيش از همه به مذاق خبرگزاري دولتي انگليس خوش آمده ، نوشته :-چه شده كه حكومت برخاسته از قيام عاشورا، در روز عاشورا دست برخون مردم برده و جماعتي وحشي را به جان مردم انداخته است>.
 
البته كروبي به نسنجيده و بي‌اطلاع سخن گفتن شهره است و شايد از اين جهت حرجي بر او نباشد كه رنداني فريبكار آنچه بخواهند برزبان و قلمش جاري مي سازند و او خيال مي‌كند خود سخن گفته است ؟ آنگاه بر سخن غلط اندرغلط پافشاري مي‌كند ، حتي اگر چون روز برايش روشن شده باشد . داستان ادعاهاي گزاف درباره هتك حرمت برخي بازداشت‌شدگان و عجز از اثبات حتي ذره‌اي از آن نزد مسئولان امر ، تنها يك حرف از مثنوي هفتاد من مهدي كروبي است ؟ و ادعاي رعايت حرمت عاشورا از سوي رژيم ستم شاهي ، حرفي ديگر از آن .
 
اما بيانيه او درباره حوادث غمبار عاشوراي ‪ ۸۸‬تهران از آن منظر جاي توجه دارد كه كروبي اين بار مشي خود را به وارونه گويي تغيير داده است . او مصداق تام وكامل -جماعت وحشي> را صددرصد وارونه معرفي كرده و اين، امر بديعي است .
 
درهيچ جاي دنيا برخورد قاطع نيروهاي حافظ نظم با اخلالگران در امنيت و آرامش اجتماعي - بويژه در شرايط ومناسبت‌هاي خاص اجتماعي - حتي اگر به آسيب ديدن اغتشاشگران منجر شود ، مصداق وحشي گري قلمداد نمي‌شود . اگرچه چنين فرضي در وقايع عاشوراي ‪ ۸۸‬تهران نه تنها رخ نداد ، بلكه عكس آن در حافظه دوربين‌هاي خبرنگاران - و فيلمبرداران غيرحرفه‌اي در صحنه (!)- نقش بست . تخريب و آتش زدن اموال عمومي و خصوصي ، هتك حرمت اقلام تبليغاتي محرم و مقدسات ديني و ملي ، حمله به نمازگزاران و عزاداران ، ايجاد راه بندان و آلودگي صوتي و امثال آن اگر وحشي گري قلمداد نشود ، هجوم به فرزندان حافظ نظم و امنيت ملت و ضرب و شتم ظالمانه آنان قطعا نامي جز وحشي گري ندارد . اين را عكس‌هاي منتشرشده در همه رسانه‌هاي خبري ايران و جهان، حتي آنهايي كه براي فتنه انگيزي پاي به عرصه وجود نهادند ، گواهي مي دهد .
 
كروبي مي‌گويد -جماعتي وحشي> را به جان مردم انداخته و در روز عاشورا-دست در خون مردم> برده‌اند . راست مي‌گويد ، اما حاضر نيست در اين كه چه كساني و به چه بهانه‌هاي دروغيني ، جماعتي وحشي را به جان مردم عزادار و فرزندانشان در نيروهاي حافظ نظم و امنيت و آرامش مردم انداخته‌اند ، صداقت پيشه كند . شايد آنجا صداقت ، نفعي حقير را به دنبال ندارد.