ویرایش عکس آبان ماه 98

 رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: مشکل دشمنان این است که ولایت فقیه را نمی‌توانند بخرند و ولی‌فقیه از هیچ چیز نمی‌ترسد.
آیت‌الله محمدتقی مصباح‌ یزدی در دیدار با دبیران استان‌های سراسر کشور حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ابعاد فتنه از ابتدی تاریخ اسلام اظهار داشت: از صدر اسلام همواره حوادث مختلفی وجود داشته که از زبان قرآن و روایات، فتنه نامیده شده و در زمان پس رحلت پیامبر اکرم(ص) و همچنین جنگ‌های سه گانه امیرالمومنین (ع) همواره نمونه‌هایی از فتنه وجود دارد.
وی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در جریانات اخیر توجه داشته باشیم همان سخنان مقام معظم رهبری است که به کسب بصیرت تاکید کردند و همه می‌دانیم که داشتن بصیرت در مسائل اجتماعی و فتنه‌های گوناگون گوهری بسیار گرانبهاست.
وی افزود: بصیرت در افراد مختلف مراتبی دارد و اینطور نیست که کسی بصیرت کامل داشته باشد.
آیت‌الله مصباح‌یزدی تصریح کرد: هر کس باید به بصیرت خود بیفزاید و ما خداوند را شکر می‌کنیم که در راس هرم حکومت اسلامی، مقام معظم رهبری است که بصیرت‌اش از همه مدعیان بیشتر است و این نعمت آنچنان بزرگ است که هر قدر هم شکر کنیم، کم است.
وی با طرح پرسشی مبنی بر اینکه چه کار کنیم که بصیرت افراد بیشتر شود، گفت: مسئله بصیرت آنقدر با ارزش است که گروه‌های مختلف فکری با تخصص‌های گوناگون باید مطالب خود را روشن، محکم و سنجیده تدوین کنند.
رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: افرادی که در مقابل ما هستند، می‌گویند ما اهل بصیرت هستیم زیرا هوش، تحصیل، تجربه علمی و عملی ما در ارتباط با مراکز علمی دنیا بیشتر است اما چگونه باید فهمید که آنها اهل بصیرت هستند یا ما اهل بصیرت هستیم.
وی در ادامه تاکید کرد: زمانی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند اهل بصیرت باشید، مخاطب اصلی آنها هستند و این مسئله‌ای صاف و عریان که در یک سوء مقام معظم رهبری و در سوی دیگر آنها قرار دارند.
آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه پایه اصلی بصیرت فکر است، بیان داشت: بصیرت به معنای بینش عمقی در مقابل بینش سطحی، که گاهی انسان‌ها درباره حوادث گوناگون سریع قضاوت می‌کنند و لایه ظاهری را می‌بینند بلکه بصیرت این است که لایه‌های زیرین حوادث را درک کنیم.
وی افزود: متاسفانه عده‌ای وجود دارند که خواسته‌های خود را در زیر لایه‌های گوناگون حوادث پنهان می‌کنند و هنرشان این است که از این راه مردم را فریب می‌دهند.
وی ادامه داد: باید فکر و عقل خود را به کار ببندیم و قوه عقل را در مسیر صحیح قرار داده و نتیجه صحیح از استدلال‌ها به دست آوریم، قوه فکر یک ابزار مانند همه ابزارهای دیگر در شناخت است.
آیت‌الله مصباح‌یزدی تاکید کرد: قرآن راهی را به ما نشان می‌دهد که در فکرمان اشتباه و مغالطه نکنیم و آن اینکه در مسائل مختلف محکمات و متشابهاتی وجود دارد و باید از محکمات شروع کرد و سراغ یقین‌ها رفت و در پرتو محکمات، متشابهات را تفسیر کرد.
وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی هر روز به شکلی به دنبال زیر سئوال بردن روح اسلام و ولایت فقیه بوده و همه هدف دشمنان ضربه به این دو اصل است.
وی افزود: مشکل دشمنان این است که ولایت فقیه را نمی‌توانند بخرند، ولی‌فقیه از هیچ چیز نمی‌ترسد، ایران خاری در چشم دشمنان است و آنها اعتراف کرده‌اند که در مقابل ایران نتوانسته‌اند کاری انجام دهند و همه هدفشان این است که ولایت فقیه را از بین ببرند.
وی با بیان اینکه باید برای کسب بصیرت فکر را در جهت صحیح به کار گرفت، ادامه داد :متاسفانه در رده‌های پایین جامعه ضعف بصیرت وجود دارد و باید به سراغ همان مسئله‌ای که مقام معظم رهبری تاکید کرد که کسب بصیرت است، حرکت کنیم
/1001/


منتظر اخبار ، انتقاد و پیشنهادات شما هستیم :
news@rasekhoon.net

جذب خبرنگار افتخاری