در اختتامیه همایش پاسداشت هشت ماه نبرد اینترنتی و اتحاد و همگرایی در بین نیرو‌های مردمی مدافع انقلاب اسلامی، اسامی برگزیدگان همایش پاسداشت 8 ماه جنگ سایبری اعلام شد.
 
دراین برنامه، جایزه‌ای تحت عنوان بصیرت به وبلاگ‌نویسان ارزشی اهدا شد. در بخش وبلاگ‌های ارزشی از بین وبلاگ‌های "تولدی سبز"، "آهستان"، "قطعه 26"، "وبلاک‌نویس شهرما"، "دست‌نوشته‌های یک دانشجو" و "مدرسه ما"، ‌وبلاگ آهستان به مدیریت امید حسینی برگزیده شد.
 
در بین وبلاگ‌های کلیپ از بین وبلاگ‌های روشنگری، کلیپ موبایل مبارز، مجاهد، فورویزیت، یوتیوپ دات آی آر، وبلاگ کلیپ مبارز در این بخش انتخاب شد.
 
همچنین از میان وبلاگ‌های طرح و عکس، از بین وبلاگ‌های تخریب‌چی، پوسترهای عاشورایی، دوئل، تلخندک، نفوذی، طعم عسل، وبلاگ پوسترهای عاشورایی انتخاب شد.
 
در بخش رادیوهای اینترنتی هم از میان وبلاگ‌های زاغ‌نشین، بی‌سایبان، بچه‌های قلم، خاک‌ریز، وبلاگ بی‌سایبان توانست در این قسمت برگزیده شود.
 
در بیین سایت‌های خبری فعال در عرصه جنگ نرم نیز سایت خبری "رجانیوز" برگزیده شد. در قسمت سایت‌ها و پورتال‌ها نیز "تریبون مستضعفین" توانست از "موج قانون" و "آوینی" پیشی گرفته و در این بخش برگزیده شود.
 
در قسمت‌ شبکه‌های اجتماعی نیز از بین آگاه‌ترین، نت‌ایران، نویسه، بی‌شمار، حامیان ولایت هیچ کدام نتوانستند به عنوان شبکه اجتماعی برتر انتخاب شوند و در این قسمت برگزیده‌ای انتخاب نشد.
 
گفتنی است بعد از حوادثی که پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران رخ داد و استفاده‌ی گسترده‌ای که کشورهای غربی از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، تویتر و ... برای دامن زدن به اغتشاشات در ایران کردند، وبلاگنویسان ارزشی هم در مقابله با این هجمه نرم و با حضور گسترده و فعال در فضای اینترنت، تلاش کردند تا جهت گیری ضد ایرانی و ضد اسلامی این سایت‌ها را بشکنند.
 
از آنجایی که اساس و بنیان این شبکه‌ها بر پایه‌ی گفتگو و اشتراک نظر کاربران گذاشته شده است، کاربران انقلابی درصدد بر آمدند تا در فضایی به دور از احساسات، به مباحثه و تبادل نظر با اعضای گروه موسوم به سبز بپردازند که البته این رویه جز ناراحتی مدیران این سایت ها و اخراج کاربران ارزشی از سایت نتیجه ای نداشت؛ موضوعی که منجر حرکت گسترده این کاربران به سمت وبلاگ نویسی و رونق فضای انقلابی در این عرصه شد.
 
به اعتقاد کارشناسان رسانه، تلاش گسترده وبلاگ نویسان ارزشی در روشن سازی افکار عمومی و شکل گیری راهپیمایی‌های ده‌ها میلیونی روز 9 دی ماه و 22 بهمن تاثیر مثبتی داشته است.
/2759/

جذب خبرنگار افتخاري