راسخون : رژیم صهیونیستی امروز جمعه، هشدار داد که موج تازه ای از حملات نظامی را علیه نوار غزه آغاز خواهد کرد.
 
به گزارش راسخون به نقل پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، در حالی که جنگنده های رژیم صهیونیستی از روز گذشته تا کنون بیش از 10 بار اهدافی در نوار غزه از جمله یک کارخانه تولید مواد غذایی را بمباران کرده و تعدادی از کودکان فلسطینی را مجروح ساخته اند، "سیلوان شالوم"، معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد: در صورتی که حملات موشکی علیه اسراییل متوقف نشود، ما سطح اقدامات خود علیه حماس را افزایش می دهیم.
 
این در حالی است که بر اثر حملات نیمه شب گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دست کم سه کودک فلسطینی مجروح شدند.
 
بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی مدعی است که حملات شب گذشته و امروز را در پاسخ به یک حمله موشکی حماس انجام داده است. اما حمله موشکی مورد ادعای رژیم صهیونیستی مربوط به اصابت یک موشک در روز پنجشنبه است که نه تنها تلفاتی بر جای نگذاشته، بلکه هنوز هیچ گروهی مسئولیت شلیک آن را هم بر عهده نگرفته است.
 
از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی نیمه شب گذشته با اعزام جنگنده های خود بر فراز نوار غزه، اهداف مختلفی از جمله یک کارخانه تولید پنیر، یک مجتمع فیلم سازی و چندین مرکز آموزش نظامی را بمباران کردند. همچنین هلیکوپترهای رژیم صهیونیستی نیز به یک معدن استخراج فلز حمله کردند.
 
به گفته مقامات بیمارستانی، چندین کودک فلسطینی بر اثر این حملات مجروح شدند.
 
"فوزی برهوم" سخنگوی حماس نیز در این باره به شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: حماس، رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو را مسئول بحرانی کردن اوضاع می داند اما به هر حال ما انتظار حملات هوایی را داشتیم زیرا ایهود باراک، وزیر دفاع و دیگر وزرای این رژیم، پیش از این نیز چنین تهدیداتی را کرده بودند.
 
سخنگوی حماس همچنین "جامعه بین الملل و اعراب" را به خاطر بی توجهی به اوضاع غزه، سرزنش کرد و گفت: غیاب جامعه جهانی و اعراب به اسراییلی ها اجازه داد تا اوضاع را بحرانی کنند.
 
تنش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی طی هفته اخیر شدت گرفته است. بطوریکه روز سه شنبه یک نوجوان فلسطینی بر اثر شلیک نظامیان صهیونیست به سوی یک تظاهرات اعتراضی، زخمی شد.
/2759/

جذب خبرنگار افتخاري