راسخون: معاون رسانه اي شورايعالي امنيت ملي با اشاره به گزارش جديد يوکيا آمانو مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي اظهار داشت: در اين گزارش تاکيد شده آژانس بر روند غني سازي 3.5 و 20 درصد در ايران نظارت کامل دارد.   
بنابر این گزارش به نقل از ایرنا  ابوالفضل ظهره وند ديپلمات ارشد ايراني و سفير سابق جمهوري اسلامي ايران در ايتاليا در گفت و گو با ايرنا با بيان اين مطلب تاکيد کرد: مدير کل آژانس در گزارش خود مي گويد هيچ مشکلي در رابطه با نظارت آژانس چه در زمينه نصب دوربين ها و چه در زمينه بازرسي ها وجود ندارد و اين مساله ديگر راهي براي بهانه جويي باقي نمي گذارد.
معاون رسانه اي شوراي عالي امنيت ملي تصريح کرد: در اين گزارش اعلام شده حسابرسي کاملي از مواد هسته اي ايران صورت گرفته و هيچ انحرافي در اين زمينه وجود نداشته است.
اين ديپلمات ارشد ايراني با اشاره به بازرسي هاي سر زده صورت گرفته از سايت غني سازي نطنز گفت: در اين گزارش آمده است که بازرسان آژانس از سال 2007 تاکنون 38 مرتبه به صورت سرزده و بدون اعلام قبلي از تاسيسات هسته اي ايران بازرسي کرده اند که 2 مرتبه از اين بازرسي ها از روند غني سازي 20 درصدي بوده است.
وي افزود: از ديگر نکاتي که در گزارش اخير آقاي آمانو به چشم مي خورد اين است که ذخاير اورانيوم کم غني شده ايران به بيش از 2400 کيلوگرم رسيده است و بنابراين در صورت اجرايي شدن بيانيه تهران و مبادله سوخت هيچ گونه خللي در ذخاير مواد هسته اي ما ايجاد نخواهد شد.
1002

جذب خبرنگار افتخاري