راسخون: ینابر این گزارش به نقل از جهان نیوز،  در همین رابطه تهيه كننده سخنراني استاد رحيم‌پور ازغدي که برنامه وی با عنوان "از خانواده مسلمان تا خانواده اسلامي (2)"  مدتی پیش از سیما پخش شد، ضمن انتشار توضیحی بر سخنان منتسب  به استاد رحیم پور، از رسانه منتشر کننده این خبر نیز شكايت می کند.
دفتر تهيه كننده برنامه اطلاعيه اي صادر كرده است كه به شرح زير است:

عين متن سخنان استاد رحيم‌پور كه ساعت 23:45 چهارشنبه 16 تيرماه 89 از شبكه اول سيما با عنوان "از خانواده مسلمان تا خانواده اسلامي- قسمت دوم" پخش شد در سايت اينترنتي ايران سيما (آرشيو برنامه‌هاي صدا و سيما) به نشاني Iransima.ir در اختيار عموم هموطنان مي‌باشد.

سايت "عصر ايران" به دور از اخلاق رسانه‌اي و با اين توضيح كه نقل به مضمون!! مي‌كند با عنوان "مرده شور هيكلتان را ببرد"، خبري تحريف شده را با جعل و تقطيع جملات و سپس زمينه‌سازي براي اهانت و فحاشي در قالب كامنت و اظهار نظر مخاطبان!!، خيانت رسانه‌اي كرده و اين جمله را خطاب به همه زناني كه نمي‌خواهند باردار شوند، به استاد نسبت داد.

حال آن كه در اين سخنراني، ايشان به دو طرف افراط و تفريط در باب كنترل يا عدم كنترل جمعيت پرداخته و سپس با لحني طنز به پرونده طلاق‌هايي خاص در دادگستري اشاره كرده‌بود كه كسي پس از ده سال ازدواج، صرفا با استدلال حفظ ريخت بدنش براي ميهماني‌ها و بدون هيچ عذري از تولد اولين فرزند هم سرباز زده و كار را به طلاق كشيده‌بود.

سايت مذكور به دروغ وانمود كرد كه سخنران در دفاع از كثرت اولاد،‌ براي همه زنان، آن هم به زباني توهين‌آميز تعيين تكليف كرده‌است!!

متاسفانه سايت‌هاي متعدد ديگر اعم از داخلي و خارجي، قانوني و غيرقانوني نيز همين نقل به مضمون!!  را مورد استناد قرار داده و عينا نقل كرده و سپس مقالاتي نيز در پاسخ و نقد نوشته‌اند!!

مايه تاسف است كه برخي رسانه‌ها به جاي نقل امانتدارانه و صحيح سخنان و سپس نقد منطقي و اخلاقي احتمالي آن، به دروغ‌پردازي و اهانت روي مي‌آورند.

لازم به ذكر است در صورت عدم جبران و نيز عدم عذرخواهي رسمي "سايت عصر ايران" به زودي شكايت حقوقي از اين سايت صورت خواهد گرفت.

1002
منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net