راسخون: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از کمبود 80 مسجد در شهرهای این استان خبر داد.

به گزارش راسخون به نقل از اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در نشست خبری گفت: شهر یاسوج به تنهایی نیاز به 15 مسجد دارد و 12 شهر دیگر استان نیز هر کدام به حداقل چهار مسجد نیاز دارند.

وی بیان کرد: 400 روستای بالای 20 خانوار در این استان نیز هم اکنون فاقد مسجد هستند.

موسوی اعظم مشارکت مردم استان در احداث مساجد را مطلوب عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر حدود 100قطعه زمین از سوی مردم این استان به منظور احداث مسجد وقف شده است.

وی بیان داشت: در سال گذشته سه میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای احداث و تکمیل مصلی ها، حوزه های علمیه، امامزاده ها و مساجد به استان اختصاص یافت که همه این بودجه جذب شد.


درآمد امامزاده ها پاسخگوی هزینه آنمدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از کمبود 80 مسجد در شهرهای این استان خبر داد.ها نیست

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همچنین با بیان اینکه درآمد امامزاده های استان پاسخگوی هزینه ها و ساخت و سازهای آنها نیست، گفت: وظیفه دولت ساخت مسجد و امامزاده نیست و این مسئله نیازمند مشارکت و کمکهای مردمی است.

وی بر ترویج فرهنگ وقف در استان تاکید کرد و گفت: باید با فرهنگ سازی، آثار دنیوی و اخروی وقف برای مردم تبیین شود.

موسوی اعظم افزود: میزان موقوفات نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این میزان در شهرستان گچساران بیشتر از سایر نقاط استان است.

وی همچنین عنوان کرد: ساختمان برخی از امام زاده ها بدون طرح جامع احداث شده است و براین اساس باید تخریب و بر اساس طرح جامع ساخته شوند.

موسوی اعظم اظهار داشت: براین اساس امسال 24 بقعه متبرکه در استان تخریب و عملیات بازسازی و ساخت و ساز آنها شروع شد که هم اکنون نیز ادامه دارد.