راسخون : اداره کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بنا بر روال ماهانه و در جهت گسترش مطالعه مفید، معرفی منابع، کتاب‌های برتر و خواندنی، به مناسبت فرارسیدن روز قدس و نیز ایام پر برکت ماه مبارک رمضان مسابقات «من کتاب می‌خوانم 9» را بصورت آنلاین و از طریق بخش مسابقات شبکه اجتماعی کتاب محور www.booki.ir در شهریور ماه برگزار می‌کند.

علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی این شبکه و عضویت در آن، نسبت به شرکت در بیش از ده مسابقه فرهنگی و کتابخوانی این دوره اقدام کنند.
این شبکه که تا قبل از این به صورت سایت مسابقات کتابخوانی به آدرس www.irnetbook.com  فعال بود، در مردادماه سالجاری بصورت رسمی افتتاح شد و در حال حاضر با تمام ظرفیت یک شبکه اجتماعی کتاب محور فعالیت می‌کند.
نخستین شبکه اجتماعی فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور که در حال حاضر با استقبال کم نظیری از سوی عموم مخاطبان روبرو شده است، از طریق آدرس‌های ذکر شده قابل دسترسی است.
منابع مسابقات کتابخوانی آنلاین این دوره عبارتند از:
*عموم مخاطبین:
1.فلسطین از اشغال تا انتفاضه، نوشته مجیدصفاتاج، انتشارات مدرسه
2.پیامبر امی، نوشته مرتضی مطهری، انتشارات صدرا
3.زندگی‌ام برای لبنان، نوشته سها بشاره، انتشارات روایت فتح
4.مهارت‌های زندگی، نوشته حسین خنیفر، انتشارات هاجر
* کارشناسان امور فرهنگی و کتابداران:
1.خداشناسی، نوشته محمد حسن قدردان قراملکی، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی
2.درآمدی برسیر تفکر معاصر، نوشته محمد مددپور، انتشارات سوره مهر
مسابقات فرهنگی آنلاین «قدس»، «قرآن» و «نهج البلاغه» دوره نهم «من کتاب می‌خوانم» نیز در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای وی‍ژه عموم مخاطبان فعال هستند.
دانشجویان و طلاب می‌توانند علاوه بر شرکت در مسابقات فرهنگی و کتابخوانی آنلاین گروه عموم مخاطبان، در بخش مسابقات مکتوب شهریورماه که بصورت چکیده نویسی از دو کتاب؛ امام موسی، سروش وحدت، نوشته عبالرحیم اباذری، انتشارات مجمع جهانی تقریب مذاهب و  درباره غرب، نوشته رضا داوری اردکانی در حال برگزاری است، شرکت کنند. برگه‌های پست جواب قبول مسابقات مکتوب در کلیه کتابخانه‌های عمومی کشور در دسترس علاقه مندان قرار دارد.
گفتنی است فایل pdf اغلب کتاب‌های معرفی شده جهت دانلود در سایت شبکه در دسترس اعضاء است.

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

999

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net