راسخون :مرتضی آتش‌زمزم کارگردان گفت: به تازگی تصویربرداری در لبنان طی 15 جلسه به پایان رسید و از فردا تصویربرداری فاز سوم مجموعه را که مربوط به سی سال آینده اصفهان خواهد بود، آغاز خواهیم کرد. 

این بخش از مجموعه حدود 10 جلسه به طول خواهد انجامید. در این بخش تنها اسماعیل موحدی و ماریتا رز (بازیگر لبنانی) جلوی دوربین خواهند رفت.
کارگردان« مرگ سپید» در ادامه گفت: بخش‌های سی سال آینده شهر اصفهان نیاز به جلوه‌های ویژه بصری بسیاری خواهد داشت. تست‌هایی برای تصویربرداری این بخش از قبل انجام شده و طراحی لباس‌ها به گونه‌ای است که سی سال بعد را روایت می‌کند و روی تصاویری که در این بخش گرفته می‌شود کار ویژوال افکت انجام خواهد شد.
تدوین همزمان تصاویر در حال انجام است و تنها به روتوش نهایی نیاز دارد.
آتش زمزم درباره روایت داستان از گذشته تا آینده توضیح داد: مجموعه در سه بخش گذشته، حال و آینده روایت می‌شود که روایتگر آن به صورت گفتار متن اسماعیل موحدی ایفاگر نقش اصلی داستان خواهد بود.
وی در ادامه افزود: در بخش‌لبنان گذشته فرانسه را در منطقه جبیل لبنان تصویربرداری کردیم. بخش اعظم صحنه‌ها در دیری تصویربرداری شد که مربوط به 800 سال پیش بود و ما با طراحی آکسسوار و لباس 120 سال گذشته فرانسه را در این دیر به تصویر کشیدیم همچنین صحنه‌های مربوط به دریا و جنگل‌های بکر سریال را نیز در لبنان تصویربرداری کردیم. در لبنان علاوه بر بازیگران ایرانی یوسف تیموری، بهزاد فراهانی و هوشنگ حریرچیان بازیگران لبنانی رانیا سلوان، ماریتا رز و جوزف حاجه برای ایفای نقش‌های اصلی جلوی دوربین رفتند.
کارگردان «سایه‌های شهر» در ادامه به بازدید سفیر ایران از پشت صحنه سریال اشاره کردو گفت: آقای رکن آبادی در آخرین روز تصویربرداری از پشت صحنه سریال بازدید کردند و ضیافت شامی را با حضور 20 بازیگر معروف لبنانی و هنرمندان ایرانی از جمله ایرج تقی‌پور (تهیه‌کننده) و گروه برگزار شد. 
در این ضیافت که از سوی سفارت ایران برپا شد تبادل نظر میان اهالی فرهنگ صورت گرفت و قول مساعدت و همکاری‌های مشترک میان ایران و لبنان ارایه شد.
چندی پیش سریال «سایه‌های شهر» از یکی از شبکه‌های لبنانی پخش شده بود که مورد استقبال مردم و هنرمندان لبنانی قرار گرفته بود.
تدوين همزمان تصاوير توسط سعيد منتظري و كاووس آقايي در حال انجام است.
«سايه سلطان» در مركز سيماي استان اصفهان تهيه مي‌شود.
در اين مجموعه بهزاد فراهاني، هوشنگ حريرچيان، بابك انصاري، اسماعيل موحدي، شراره رخام، مريم اميني، محمدعلي مياندار، سعيد محقق، جمشيد گنجعلي، مژگان رفيعي، حسين جريره، طناز تجدد (بازيگر خردسال) و... و از بازيگران خارجي مجدي مش‌موشي، رانيا سلوان ، پولين حداد ، ماریتا رز، جوزف حاجه كه همگي لبناني هستند به ايفاي نقش مي‌پردازند.
در خلاصه داستان مجموعه آمده است: مسعود ميرزا پسر بزرگ ناصر‌الدين شاه ملقب به ظل السطان حاكم مستبد اصفهان در سفري به فرنگ با ملكه انگلستان ملاقات مي‌كند . اتفاقاتي او را به شفاخانه‌اي در فرانسه مي‌كشاند كه طي مراحل درمان سفري به اصفهان امروز مي‌كند و...
تعدادي از عواملي كه در ساخت مجموعه همكاري دارند، عبارتند از:
كارگردان و تهيه‌كننده: مرتضي آتش زمزم/ فيلمنامه اوليه: محسن صفوي‌فر/ نويسنده فيلمنامه: مجيد شاكرين/ ناظركيفي: يوسف افشاري/ مديرتصويربرداري: محمد فضيله/ طراح صحنه و لباس: محسن شريفي/ طراح گريم: علي بهادي/ صدابردار: مسعود اردلاني/ مجري طرح: محسن آتش‌زمزم/ مديرتوليد: مجتبي آتش‌زمزم/ دستيار اول كارگردان و برنامه‌ريز: مهرداد يزداني/ دستيار برنامه ريز: مهدي صداقت/ پشتيباني توليد: امين حاتميان/ دستياران تهيه : حسين حقيقت، بهرام زنده‌دل/ مديرتداركات: حسين توكلي/ عكاس: محمدحسين وجداني / تهيه شده در مركز سيماي استان اصفهان.
«سايه سلطان» به سفارش سيماي استان‌ها تهيه و توليد مي‌شود.

 

شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد.

999

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net