ویرایش عکس خرداد 99

راسخون :
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری مراسم بزرگداشت مقام والای حضرت موسی مبرقع (ع)‌فرزند بلا فصل امام جواد (ع) خبر داد.

حجت الاسلام والمسلیمن شیری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مقام والای ابن الجواد حضرت موسی مبرقع (ع) گفت این امامزاده لازم التعظیم بعد از حضرت فاطمه معصومه (س) تنها امامزاده بلافصل استان به شمار می رود و تبیین جایگاه ایشان امری لازم وضروری است.

وی افزود مراسم بزرگداشت حضرت موسی مبرقع (ع ) همزمان با دهه کرامت در روز جمعه مورخ 15 /7/90 بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر آن بزرگوار برگزار خواهد شد.

ایشان سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین استاد حسینی و مداحی حاج عباس حیدرزاده را از برنامه های این مراسم عنوان کرد.

شیری به برگزاری مسابقه کتابخوانی تحت عنوان ((نور علی نور )) با موضوع شناخت حضرت موسی مبرقع (ع)‌اشاره کرد و گفت نفرات برتر این مسابقه نیز در مراسم بزرگداشت معرفی و تجلیل خواهند شد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه قم در پایان از عموم عاشقان به ساحت مقدس اهل بیت (ع)‌دعوت نمود تا با شرکت در این مراسم مقام والای فرزند بلا فضل امام جواد (ع)‌را ارج نمایند.

گفتنی است حضرت موسی مبرقع تنها شخص از فرزندان امام جواد (ع)‌می باشد که در کشورمان مدفون می باشند.ایشان در سال 246 هجری قمری در سن 42 سالگی از کوفه به قم هجرت نمود و تا پایان عمر شریف خود در همین شهر ساکن بود و بالاخره در سال 296 هجری قمری در سن 82 سالگی وفات یافت و در منزل خود ،محلی که هم اکنون به نام بقعه چهل اختران شهرت یافته مدفون گشت.پس از وی چهل تن از فرزندان و نوادگان ایشان در جوار آن بزرگوار آرمیدند.

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

115

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net