راسخون : شبکه جهانی ولایت به عنوان اولین شبکه ماهواره ای برخاسته از حوزه علمیه قم، در 5قاره جهان بیش از 40میلیون مخاطب دارد. 

 به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، شب گذشته در مراسم گرامیداشت دومین سال تاسیس شبکه جهانی ولایت که در مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد با ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این شبکه، گفت: از بدو تاسیس این شبکه مساعدت های  مادی و معنوی آیت الله العظمی مکارم شیرازی شامل ما شده و دعای خیر ایشان یکی از اسرار موفقیت ما در این شبکه است.

رییس شبکه جهانی ولایت افزود: این شبکه جهانی اولین شبکه ای است که از حوزه علمیه برخواسته و تحت اشراف مرجعیت شیعه بصورت 24 ساعته به سه زبان زنده دنیا در 5قاره جهان برنامه اجرا می کند.

وی با بیان این که این شبکه بر روی موبایل و در شبکه اینترنت قابل دسترسی است, خاطرنشان کرد: در قاره استرالیا آنتن نداریم, ولی انبوهی از مخاطبان از طریق اینترنت با این شبکه ارتباط برقرار می کنند.

رییس موسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج) ادامه داد: 70 نفر از بزرگان و اساتید حوزه که در زمینه های مختلف متخصص هستند، با شبکه جهانی ولایت همکاری دارند که این  شکل حضور اساتید حوزه در هیچ شبکه ای وجود ندارد.

وی با بیان این که مسئولان صدا و سیما، شبکه جهانی ولایت را از نظر تنوع, کیفیت, و کارشناسان موفق و الگو می دانند به برنامه های اجرا شده در طول دو سال فعالیت این شبکه اشاره کرد  و گفت: در رابطه با توحید و خداشناسی 138برنامه , ادیان و مذاهب 186 برنامه, قرآن و علوم قرآنی 953 برنامه, نبوت 104 برنامه, فیلم 183 برنامه, معاد و قیامت 68برنامه, فقه و اصول 72 برنامه, اخلاق و خانواده 360 برنامه و در رابطه با امامت بیش از 1200 برنامه اجرا شده است.

حضور علمای اهل‌سنت در شبکه جهانی ولایت
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی افزود: شبکه جهانی ولایت اولین شبکه شیعی است که مولوی ها و ماموستا‌های اهل سنت در آن حاضر می شوند و مودبانه به نقد فرقه ضاله وهابیت اقدام می کنند.
وی خاطرنشان کرد: حضور علمای اهل سنت در شبکه جهانی ولایت، شبکه های وهابی که با پشتوانه سعودی ها فعالیت می کنند را به سرگردانی دچار کرده است./7432

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net