راسخون : رئیس مجلس شورای اسلامی در دفاع از اعتبارنامه احمد توکلی گفت که در بین گناهان کبیره ظلم یک وضع متفاوتی دارد؛ تفاوتش در این است که علاوه بر عقاب الهی در دنیا هم بر اساس سنت الهی پاسخ ظلم داده می‌شود. توکلی در راه اعتقادش مبارزه کرده است.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه طی سخنانی در دفاع از اعتبارنامه احمد توکلی منتخب مردم تهران در مجلس اظهار داشت: ممکن است دوستان در مجلس با نظرات و رفتارهای آقای توکلی موافق یا مخالف باشند، اما من مطلبی را از شهید مطهری می‌خواهم بگویم که برای من مفید و میسر بود.

وی افزود: شهید مطهری می‌گوید که در بین گناهان کبیره ظلم یک وضع متفاوتی دارد؛ تفاوتش در این است که علاوه بر عقاب الهی در دنیا هم بر اساس سنت الهی پاسخ ظلم داده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده آقای توکلی را می‌شناسم و از وضعیتش اطلاع دارم. لذا باید بگویم که وی شخصیتی مبارز است که در راه اعتقادش مبارزه کرده است.

وی ادامه داد: مطالبی که در مورد آقای توکلی گفته شد در قبال خدماتی که وی داشت قابل اعتنا نیست البته ممکن است برخی از مطالبی که گفته شد یک تخلف کوچک باشد؛ مثلا در مورد مسئله ارز که گفته شد به هر حال آقای توکلی عیال‌وار است و از اول انقلاب هم  چندین فرزند داشت؛ بیان این مطالب درست نیست و مته به خشخاش گذاشتن است.

لاریجانی اظهار داشت: در مورد مدرک تحصیلی هم خیلی از دانشگاه ها برای گرفتن فوق لیسانس نمی‌خواهند و وزارت علوم هم مدرک آقای توکلی را تأکید کرده است.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه توکلی مال حرام خور نیست، اظهار داشت: آن زمینی که گفته شد را آقای توکلی وقف کرده است؛ افرادی را که به کشور خدمت می‌کنند نباید با این سخنان ضایع کرد.

لاریجانی همچنین اظهار داشت: در مورد مرکز پژوهشها هم مدتی که وی حضور داشت خدمات بسیار مفیدی را انجام داد و در حال حاضر که وی تغییر پیدا کرده دلیل عملکرد بد وی نیست؛ توکلی دو دوره در این مرکز بود و وقتی شخصی جدید می‌‌آید، فکر جدیدی هم می‌آید و تغییر در مرکز پژوهشها برای بحث‌های مطرح شده در این روزها نیست.

به گزارش فارس، بعد از سخنان علی لاریجانی، ایرانپور یکی از معترضین به اعتبارنامه توکلی اعتراض خود را پس گرفت.

 

شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد.

100

 

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net