راسخون : حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار مسوولان وزارت امورخارجه فرمودند: ما طرفدار اسلام و طرفدار مسلمان ها و طرفدار بیداری اسلامی هستیم و با تغذیه قدرت های استثمارگر از منابع غنی ملت های مظلوم مخالفیم.

 

 در مقدمه قانون اساسی ما، دفاع از مسلمانان و محرومان به صراحت ذكر شده است و ما دفاع از مسلمان ها و دفاع از ملت مظلوم را جزو سیاست های اصولی خودمان می دانیم و از آن عدول نمی كنیم.


استحكام و عمق فكر دفاع از یك ملت مظلوم در سیاست ما به مراتب بیشتر از عمق سیاست دفاع از صهیونیسم در مجموعه سیاسی دولتی مثل آمریكاست. آنها جزو اصول سیاسی شان -البته با تفاوت هایی- دفاع از دولت، حكومت و اشغال صهیونیستی است و از این دست بردار هم نیستند لكن این، بر هیچ مبنای فكری و عقیدتی در كاوش نهایی استوار نیست.


دفاع از ملت مظلوم فلسطین یا دفاع از هر ملت مظلوم دیگر یا مخالفت با اشغالگری و تسلط نظامی، بیش از این در سیاست و در برنامه عملی ما عمق دارد اما این كه چقدر می توانیم یا نمی توانیم، و این كه چقدر برای ما فرصت و ظرفیت وجود دارد تا آن را پیش ببریم، بحث دوم است.


ما طرفدار اسلام و طرفدار مسلمان ها و طرفدار بیداری اسلامی هستیم و با تغذیه قدرت های استثمارگر از منابع غنی ملت های مظلوم مخالفیم، با استعمار و با استثمار مخالفیم و این مخالفت در زبان و حرف هم نیست. اعتقاد ما این است و قالب سیاست خارجی ما هم همین است و این- همین طور كه گفتم- بر اساس تفكر جمهوری اسلامی است.


* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسوولان وزارت امورخارجه و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از كشور (بیست و پنجم مرداد 1383)

/7432/

 

 

 

شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد. 

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net