مدیراجرایی فدراسیون شنا گفت: با ارسال نامه‌ای به IOC درخواست تعیین تکلیف کرده‌ایم که هنوز جوابی به ما نداده‌اند.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، محسن سمیع‌زاده در خصوص شرایط تیم ملی واترپلو جوانان و احتمال عدم اعزام به قزاقستان به دلیل تعلیق فدراسیون شنا، اظهار داشت: در راستای نامه‌ای که قبلا ‌IOC داده بود ما برای دریافت روادید بازیکنان دچار مشکل شده‌ایم و هنوز روادید بازیکنان را نگرفته‌ایم.

وی ادامه داد: از طریق وزارت ورزش و امور بین‌الملل فدراسیون شنا پیگیر این اتفاق هستیم تا هرچه زودتر مشکلات مان برطرف شود. فکر نمی‌کنم مشکل خاصی باشد و به نظرم با کمی تعامل و هم اندیشی می‌توان از این مانع عبور کرد.

مدیراجرایی فدراسیون شنا درخصوص نامه قزاق‌ها به فدراسیون مبنی بر تعلیق شنای ایران، گفت: برای کسب روادید از سفارتخانه نیازمند یک دعوتنامه از فدراسیون قزاقستان هستیم؛ با توجه به اینکه قزاق‌ها رابطه خوبی با ما دارند خیلی محترمانه از ما خواستند تا وضعیت نامه ‌IOC را زودتر مشخص کنیم تا تکلیف‌مان مشخص شود.

وی افزود: ما هم ایمیلی برای آنها ارسال کرده و گفتیم که این مشکل قابل حل است. از طریق وزارت ورزش پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم با همکاری مسئولان این مشکلات برطرف شود، چراکه این اتفاقات بعد فرا ملی دارد.

سمیع‌زاده تصریح کرد: فکر می‌کنم در این اتفاق شیطنت برخی از کشورهای عربی هم بی‌تاثیر نیست. آنها هم بدشان نمی‌آید ایران در رقابت‌های قزاقستان حضور نداشته باشد، چون اگر در این پیکارها حاضر شویم قطعا می‌توانیم روی سکو برویم. مسئولان شنای آسیا عرب هستند و فکر می‌کنم کمی شیطنت می‌کنند.

مدیراجرایی فدراسیون شنا در مورد ارسال نامه به کمیته بین‌المللی المپیک گفت: ما خودمان نمی‌توانیم به صورت مستقیم به مسئولان بین‌المللی نامه ارسال کنیم به همین دلیل از طریق وزارت ورزش این کار را کردیم.

وی درخصوص محتوای نامه، عنوان کرد: نامه اعتراضی خود را درمورد عدم همکاری مسئولان برای صدور روادید ارسال کرده‌ایم. در آن نامه درخواست تعیین تکلیف کردیم، اما هنوز جوابی از سوی مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک دریافت نکرده‌ایم.

سمیع زاده خاطرنشان کرد: به شدت دنبال حضور در رقابت‌های آسیایی قزاقستان هستیم و اگر کاری کنند که ایران به این مسابقات اعزام نشود ما کوتاه نخواهیم آمد و از طریق امور بین‌المل فدراسیون این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
/2759/