ویرایش عکس تیر 99

باراک اوباما برای حمایت از روند اصلاحات در میانمار طی دستوری ممنوعیت صدور روادید برای آنگ‌سان سوچی رییس جمهور این کشور به آمریکا را لغو کرد

به گزارش راسخون، به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از شبکه تلویزیونی خبر آسیا، به دنبال این دستور رییس جمهور آمریکا تین سین می تواند ضمن سفر به این کشور برای حضور در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و محدوده این سازمان در نیویورک، به مناطق دیگر آمریکا سفر کند.

به گفته سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید این دستور اوباما نشانه ای از حمایت آمریکا از روند مثبت اصلاحات جاری در میانمار است و امیدواریم که دولت میانمار این روند را با جدیت دنبال کند.

"تومی ویتور" با اشاره به برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه آینده و حضور تین سین در این مجمع گفت: بر اساس بخشنامه باراک اوباما تین سین و دیگر وزرای اصلاح طلب میانمار می توانند در حاشیه برگزاری این اجلاس به دیگر مناطق آمریکا را از نزدیک دیده و با مقامات آمریکایی دیدار و گفت و گو کند.

از سوی دیگر قرار است آنگ سان سوچی، رهبر مخالفان دولت میانمار که تنها چند ماه است از 24 سال حبس خانگی آزاد شده، در ماه آینده به آمریکا سفر کرده و مدال طلای کنگره آمریکا را به عنوان بالاترین نشان افتخار این کشور دریافت کند.

از زمان آغاز روند اصلاحات و گذار به دموکراسی و تعلیق تحریمهای بین المللی علیه میانمار، 20 بانک از کشورهای آمریکا، انگلستان، کره جنوبی، سنگاپور، ژاپن، فرانسه، چین، هلند، تایلند، مالزی، کامبوج، ویتنام و برونئی فعالیت هایشان در میانمار را آغاز کرده اند.