صعود دو نماینده کاراته ایران به دیدار پایانی، حدف پورشیب و گنج‌زاده و کسب مدال برنز الهامی از مهمترین حوادث رقابت‌های کومیته در لیگ جهانی استانبول بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه چهارمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان ترکیه، علی فداکار نماینده کشورمان در وزن 84- کیلوگرم با پیروزی مقابل تمامی رقبا راهی دیدار نهایی شد. وی اولین مبارزه خود "مراد قاضیوف" از روسیه را 8 بر صفر شکست داد.

فداکار در مبارزه دوم مقابل "ارل کای اوغلو" کاراته کای کهنه کار ترکیه با نتیجه 6 بر5 پیروز شد. وی در مبارزه سوم موفق شد با نتیجه مشابه "احمد المستر" از کویت نفر سوم مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2012 را شکست داده و راهی مرحله نیمه نهایی شود.

نماینده کشورمان در پیکار نیمه نهایی هم "یابر کرم اوغلو" از ترکیه را 4 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی بازی نهایی شد. فداکار برای کسب مدال طلا باید به مصاف "والنتینو سیوروانته" ایتالیایی برود.

در همین وزن مازیارالهامی دیگر نماینده کشورمان مبارزات خود را با برتری  8 بر صفر بر حریف هلندی آغاز کرده و گام دوم 5 بر صفر از سد کاراته کای از ترکیه گذشت. وی در مرحله سوم حریفی از سوئیس را 8 بر یک از پیش رو برداشت اما در مرحله نیمه نهایی در پیکار با "والنتینو سیوروانته" ایتالیایی 2 بر یک نتیجه را واگذار کرد و به گروه بازنده ها رفت.

این کاراته کای با تجربه کشورمان در جدال برای کسب مدال برنز به مصاف "چستو سومیا" از آلمان رفت و موفق شد این حریف اروپایی خود را 3 بر صفر شکست داده و به مدال برنز برسد.

اما در وزن 84+ کیلوگرم هم یک نماینده ایران راهی بازی نهایی شد. سامان حیدری دور نخست  9 بر 2 مقابل "روسلان سعیدف" از قزاقستان صاحب پیروزی شد. وی دور دوم به دیدار "مولاردو مونزو"  از شیلی رفت و  8 بر صفر پیروز از تاتامی خارج شد.

حیدری در سومین پیکار خود مقابل "حامد محمود" از کویت 6 بر 3 به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف "استفانو مانسیکالیتو" از  ایتالیا رفت. این ایتالیایی  که  6 مدال طلا و برنز جهانی و 13 مدال طلا، نقره و برنز اروپا را در کارنامه داشت در مقابل جوان اول سنگین وزن کشورمان کاری از پیش نبرد و 3 بر صفر بازنده تاتامی را ترک کرد تا حیدری راهی بازی نهایی شود. وی برای کسب مدال طلا باید مقابل "هورنه" از آلمان  قهرمان امیدهای جهان مبارزه کند.

در همین وزن تیم ایران سه نمایده دیگر داشت، بر اساس پیش بینی ها جاسم ویشگاهی به دلیل آسیب دیدگی به مصاف حریف خود از کویت نرفت. ذبیح اله پورشیب در اولین بازی خود مقابل "رایسی آفری" از آلبانی 6 بر یک پیروز شد و در بازی دوم  3 بر یک نتیجه را به نماینده هلند واگذار کرد و نرفتن این حریف به نیمه نهایی موجبات حذف پورشیب را رقم زد.

ضمن اینکه سجاد گنج زاده دیگر نماینده این وزن مقابل "هورنه" از آلمان طلایی ترین کاراته کا اروپا در سالهای اخیر که عناوین قهرمانی اروپا در سالهای 2009 تا  2012 را در اختیار دارد قرار گرفت و در 7 ثانیه پایانی  یک امتیاز از دست داد  و بازنده میدان را ترک کرد. وی در گروه بازنده ها بلغارستان را در دقیقه نخست 8 بر صفر شکست داد و در بازی مقابل نماینده سنگال با رای داوران بازنده شد و از دور مسابقات کنار رفت.

چهارمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان ترکیه صبح امروز شنبه با شرکت 315 کاراته کا از 47 کشور جهان در استانبول ترکیه آغاز و تا فردا شب جریان دارد.
100