سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: غرب گرفتار بحران‌های بزرگ اجتماعی و اقتصادی بوده که حاصل سیاست‌های غلط چند قدرت جهان است.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، رامین مهمانپرست در جمع مدیران استان فرمایشات مقام معظم رهبری را راهکار اصلی در سیاست خارجی عنوان کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «در شرایط شعب ابن‌ طالب نیستیم بلکه ما در شرایط بدر و خیبر هستیم» و باید طبق این فرمایش حضرت آقا چارچوب کاری خود را ترسیم کنیم.

رئیس دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه با بیان اینکه دشمنان به دنبال آن هستند تا شرایط نگران کننده‌ای را در مردم ایجاد کنند، افزود: دشمن تلاش می‌کند به مردم سخت گرفته شود به گونه‌ای که مردم احساس کنند رویارویی با دشمنان هزینه‌ای سنگین را در بر می‌گذارد.

وی ادامه داد: اگر افرادی که به صورت ناخواسته تصور می‌کنند این شرایط سخت ما را به شعب ابی طالب نزدیک می‌کند کاملا"در اشتباه هستند و این جنگ روانی است که دشمنان آغاز کردند و مقام معظم رهبری فرمودند که پیروزی‌های بزرگی در راه است.

مهمانپرست، با اشاره به اینکه اکنون غرب گرفتار بحران‌های بزرگ اجتماعی و اقتصادی است، تصریح کرد: این امر نتیجه سیاست‌های غلط چند قدرت جهان است و بحرانی که ریشه اصلی آن در طراحی‌های مقام‌های آمریکایی دارد.

وی با تصریح بر اینکه در منطقه حساس خاورمیانه و شمال آفریقا با موج بیداری مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: در این موج وابستگان به جریان صهیونیستی و آمریکا کنار زده می‌شوند.

سرپرست وزارت امور خارجه بیان کرد: جریان آمریکایی و صهیونیستی به دنبال متوقف کردن موج بیداری اسلامی و همچنین انحراف این موج به سمتی که اهداف آنها را تأمین کند، هستند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاس سران جنبش غیر متعهدها در کشور یادآور شد: برگزاری اجلاس سران جنبش غیر متعهدها بزرگ‌ترین اجلاس سیاسی تاریخ کشور بود که با عنایت الهی بسیار خوب، آبرومند و شکوهمند برگزار شد.

مهمانپرست تصریح کرد: اسنادی که در این اجلاس به تصویب سران رسید اسناد بسیار مهمی بود که بدون کوچک‌ترین مخالفتی به تأیید رسید و این دستاورد بزرگی بود و دستیابی به این موفقیت‌ها شایسته ملت ماست.

100