جشن ملی کتاب همزمان با هفته کتاب در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش راسخون مجدالدین معلمی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌وگو با  فارس درباره برنامه هفته کتاب نهاد کتابخانه‌ها گفت: بیستمین دوره هفته کتاب از 20 تا 27 آبان برگزار می‌شود، از این رو طبق سنوات گذشته در روز 24 آبان‌ماه «جشن ملی کتاب» در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.

وی ضمن اشاره به دعوت از محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور برای حضور در این جشن ملی عنوان کرد: این دعوت از رئیس جمهور برای حضور در جشن ملی کتاب انجام و در حال پیگیری امور هستیم.

به گفته معلمی، در این مراسم تقدیری از کتابداران، کتابخوانان و مجموعه همکاران فعال و برگزیده نهاد کتابخانه‌ها خواهیم داشت.

معلمی درباره بیستمین دوره هفته کتاب تصریح کرد: بیستمین دوره هفته کتاب با برنامه‌های تدارک دیده شده به صورت منظم برگزار می‌شود.

* معرفی 3 کتابخوان نمونه

معلمی با اشاره به تقدیرهای صورت گرفته در این «جشن ملی» تاکید کرد: کتابدار نمونه، کتابخوان نمونه، کتابخانه نمونه، اعضا و کارشناسان ستادی و استانی نمونه در هفته کتاب تقدیر خواهند شد.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: کتابخوان نمونه را از کتابخانه‌ها انتخاب می‌کنیم، معمولا 3 کتابخوان نمونه ملی انتخاب می‌شوند، روند کار اینگونه است ابتدا کتابخوانان نمونه به شهرستان‌ها پس از آن برگزیده‌ها به استان و از استان به ملی معرفی و در روز جشن تقدیر می‌شوند.

/7432/