یکی از اساتید حوزه و دانشگاه نقش اصلی امام جواد(ع) در اسلام را مردمی کردن و توسعه اسلام دانست.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام جمال ایزدی عنوان کرد: امام جواد(ع) با توجه به آزادی نسبی که پس از شهادت پدر بزرگوارشان پیدا کردند به توسعه و مردمی کردن اسلام پرداختند.

وی با توجه به نامگذاری ایام هفته برای زیارت 14 معصوم علیهم السلام عنوان کرد: روز شنبه در آغاز هفته روز زیارتی پیامبر(ص) است که ایشان موسس اسلام بود و روز یک شنبه روز تثبیت اسلام هست و روز مخصوص زیارتی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و امام حسن(ع) می باشد.

مسئول دفتر مشاوره وقف در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) به عنوان کسی که از ارکان اسلام دفاع کرد در بین مردم شناخته شده است و روز دو شنبه متعلق به امام حسین(ع) می باشد.

وی گفت: روز سه شنبه ترویج فرهنگ اسلام است که از امام سجاد(ع) شروع می شود و در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) به اوج خود می رسد و روایات و احادیثی که از این دو امام به دست ما رسیده بیشتر از روایات 12 معصوم دیگر است.

این استاد حوزه و دانشگاه روز چهار شنبه را روز زیارتی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع) است و زمان تعمیم دادن و مردمی کردن اسلام است و با توجه به آزادی نسبی که توسط شهادت امام رضا(ع) مردم به امام جواد(ع) دادند فعالیت های اجتماعی امام جواد(ع) جهت مردمی کردن اسلام در سطح اجتماع زیاد شد و همین باعث شد که دشمنان تحمل نکنند و امام جواد الائمه(ع) را شهید کنند.

مشاور وقف های جدید در اداره کل اوقاف و امور خیریه گفت: پس از تاسیس، تثبیت، دفاع از ارکان اسلام، ترویج فرهنگ اسلام، تعمیم ومردمی کردن اسلام نوبت به زمینه سازی برای غیبت صغری امام زمان(ع) بود که این کار توسط امام حسن عسکری(ع) پدر بزرگوار امام زمان(عج) صورت گرفت و روز 5 شنبه روز زیارتی این امام بزرگوار است.

حجت الاسلام ایزدی در پایان عنوان کرد: روز جمعه روز امام زمان (عج) است که در آن اسلام جهانی می شود و در آن عوامل انحراف انسان ها ابلیس، شیاطین و هوای نفس از بین می روند که ابلیس و شیاطین را امام زمان(عج) از بین می برد و انسان های بسیاری بدون وجود شیطان و شیاطین می توانند بر هوای نفس خود غلبه کنند و به راه اسلام ناب رو بیاورند.
/2759/