بارسلونا و رئال مادرید هفته‌ دوازدهم لیگا را با پیروزی پشت‌سر گذاشتند. کریستیانو رونالدو در جشنواره گل در برنابئو سهمی نداشت ولی لیونل مسی شمار گل‌های زده‌اش را به عدد 17 رساند.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، شنبه شب با برگزاری چهار مسابقه دوازدهمین هفته‌ رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های اسپانیا آغاز شد. در این رقابت‌ها رئال مادرید، بارسلونا و والنسیا پیروز از زمین بیرون رفتند. دیدار اوساسونا و مالاگا هم گلی در بر نداشت.

بارسا، پیشتاز رقابت‌ها در نوکمپ پذیرای رئال ساراگوسا بود و در نهایت این تیم را با نتیجه‌ سه بر یک از پیش‌رو برداشت. لیونل مسی و سانگ گلزنان آبی - اناری‌ها در یازدهمین برد کاتالان‌ها در فصل 2013 2012 بودند که رکوردی برای بارسا و لیگا به شمار می‌آید. آخرین بار 45 سال پیش بود که ساراگوسا توانست در نوکمپ برابر آبی - اناری‌ها به پیروزی برسد. این تیم 14 نوامبر 1967 توانست با یک گل نوکمپ را با پیروزی ترک کند. این بار گلزنی مسی باعث شد تا شمار پیروزی‌های ساراگوسا در نوکمپ از سال 1939 تاکنون از عدد 3 بیشتر نشود.

مسی در این بازی شانزدهمین و هفدهمین گل خود در فصل جاری لیگا را به ثمر رساند تا امیدوارانه‌تر به مراسم انتخاب بهترین بازیکن جهان نگاه کند. او همچنین آمار گل‌های زده‌اش در سال 2012 را به 78 رساند تا با گردمولر تنها هفت گل فاصله داشته باشد. بمب افکن ژرمن‌ها در سال 1972 توانست 85 گل را برای بایرن‌ مونیخ و تیم ملی آلمان به ثمر برساند؛ هر چند تعداد بازی‌های رسمی در آن سال‌ها بسیار کمتر از امروز بود.

در پنجمین برد خانگی آبی - اناری‌ها در پنجمین بازی این تیم در نوکمپ، کارلس پویول و جرارد پیکه نیز حضور داشتند. مدافعان ارزشمند بارسا با بازگشت از دوران طولانی آسیب‌دیدگی‌ خود بار دیگر به خط دفاع آبی - اناری‌ها ثبات بخشیدند.

رئال مادرید در سانتیاگوبرنابئو پذیرای آتلتیک‌بیلبائو بود. دو تیم تا پیش از این مسابقه در دوئل‌های خود 293 بار دروازه‌ همدیگر را باز کرده بودند و به این ترتیب پرگل‌ترین رقابت لیگا میان آنها به ثبت رسیده است. کهکشانی‌ها در بازی شنبه شب هم این روند را دنبال کرده و با پنج گل مهمان خود را در هم کوبیدند. سرخیو راموس، مسوت اوزیل، سامی خدیرا و در نهایت کریم بنزما (دو بار) گلزنان قوهای سپید در این بازی بودند. آن هم در حالی که کریستیانو رونالدو سهمی در این فستیوال نداشت. مهاجم پرتغالی مادریدی‌ها با وجود تلاش فراوانی که به کار گرفت، نتوانست نامش را در فهرست گلزنان بازی جای داده و به این ترتیب فاصله‌اش با مسی را در جدول برترین گلزنان فصل بیشتر از قبل می‌بیند.

رونالدو و مسی هفتم ژانویه 2013 شاهد انتخاب برترین فوتبالیست‌ سال خواهند بود.

در دیگر بازی‌های شنبه والنیسا با نتیجه‌ دو بر یک اسپانیول را در مستایا شکست داد. این پیروزی با گل دقیقه‌های پایانی سولدادو برای میزبان رقم خورد. دو تیم تا پیش از گل دقیقه 90 سولدادو که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید با تساوی یک بر یک به کار خود ادامه می‌دادند. ویرا در دقیقه 16 برای والنسیا و لونگو (31) برای اسپانیول در این بازی گلزنی کرده بودند.

تساوی بدون گل اوساسونا و مالاگا دیگر نتیجه‌ دیدارهای شنبه شب لیگا بود. مسعود شجاعی در این بازی در ترکیب بازیکنان اصلی و ذخیره اوساسونا جایی نداشت.

هفته‌ دوازدهم لیگا یکشنبه شب با برگزاری پنج دیدار دنبال می‌شود. لاکرونیا در این روز به دیدار لوانته می‌رود. سلتاویگو میزبان مایورکا است. ختافه و گرانادا به ترتیب پذیرای وایادولید و آتلتیکو مادرید هستند. سویا و بتیس هم آخرین بازی یکشنبه شب را برگزار می‌کنند.

در جدول لیگا بارسا با 34 امتیاز و بدون شکست به پیشتازی خود ادامه می‌دهد. آتلتیکو مادرید با 28 امتیاز از 11 بازی در مکان دوم جای دارد. رئال مادرید با 26 امتیاز از 12 بازی تیم سوم جدول است.
/2759/