به گزارش راسخون به نقل از ایرنا، مسلمانان پاکستان در بیشتر شهرهای این کشور از حمله اسلام آباد، لاهور، کراچی، کویته، پیشاور، مولتان، گلگیت، چیترال، راولپندی و دیگر شهرهای شمالی شب گذشته وامروز ظهر درسالروز اربعین حسینی با راه اندازی دسته جات سینه زنی ، زنجیر زنی و عزاداری در اماکن عمومی و خیابان ها روضه خوانی کرده و در ماتم و مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گریستند.

عزاداران پاکستانی با برگزاری مجالس دینی و عزاداری و سیاه پوش کردن امام بارگاه ها ( حسینیه ها ) و مساجد شیعیان، ارادت خود را به سالار شهیدان حضرت حسین بن علی علیه السلام نشان دادند.

سخنرانان ، شیعیان پاکستانی را با اهداف قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا و همچنین ادامه حرکت عاشورایی حضرت زینب(س) از کربلا تا شام و مصیبت های خانواده سالار شهیدان آشنا کرده و روضه خوانان و مداحان با نوحه سرایی، شور و نوایی حسینی و عاشورایی در محافل عزاداری براه انداختند.

امروز سراسر پاکستان در روز اربعین حسینی از سوی دولت این کشور تعطیل و نیروهای پلیس و امنیتی در سراسر پاکستان به حالت آماده باش بودند.

عزاداری ها و مراسم های مذهبی شیعیان زیرنظر شدیدترین تدابیر امنیتی برگزار می شود و نیروهای پلیس پاکستان با حضور پررنگ در مناطق مختلف، تحرکات احتمالی گروه های غیرقانونی را زیر نظر دارند.

ایرانیان مقیم پاکستان نیز در شهرهای اسلام آباد، لاهور، کویته، پیشاور و کراچی با حضور در مسجد مجتمع مسکونی سفارت و کنسولگری ها و خانه فرهنگ های ایران در شب و روز اربعین حسینی به عزاداری پرداختند.

ˈ علیرضا حقیقیان ˈ سفیر ایران در پاکستان، کارکنان سفارت و روسای نهادهای ایرانی مقیم ، کادر آموزشی مجتمع امام حسین (ع) و خانواده های آنها در مراسم عزاداری شب اربعین در اسلام آباد شرکت کردند.

این مراسم امشب نیز در مسجد مجتمع مسکونی سفارت ایران برگزار خواهد شد.

/7432/