نخستین ژورنال تخصصی سبک زندگی دینی با عنوان «محیا» به مدیر مسئولی محمدرضا زائری منتشر شد.

به گزارش راسخون به نقل از مشرق، این نشریه که از سوی موسسه و هیئت قرآنی «احیاء» با رویکرد سبک زندگی منتشر می شود، در تلاش است تا با استفاده از قالب‌های نو و بدیع مطبوعاتی، زندگی دینی را در میان خانواده‌ها و جوانان ایرانی نهادینه ساخته و تعریف روشنی را از سبک زندگی دینی که دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز هست ارائه نماید.

محمدرضا زائری در یادداشتی که در پیش شماره ماهنامه «محیا» منتشر شده نوشته است: «روزی که برای اولین بار عبارت سبک زندگی را شنیدم، هیچگاه تصور نمی‌کردم روزی رهبر بزرگوار انقلاب از آن سخن بگویند و نهادهای دینی و موسسات رسمی به اهمیت و حساسیت آن پی ببرند. سبک زندگی نزدیک‌ترین و ملموس‌ترین سطح از فرهنگ و زندگی اجتماعی است و آینه صاف و گویای باورها و نگرش‌های نسلی که ما برایش می نویسیم و سخن می‌گوییم. پس طبیعی است که کسی چون من در جایگاه یک مبلغ دین به این دغدغه و دلمشغولی اعتراف کند و بگوید که بعد از سال‌ها گفتن و نوشتن در آسمان فضایی انتزاعی و ذهنی به زمین واقعی و ملموس سبک زندگی رسیده است.»

وی همچنین آورده است: «حرکت در مسیر سبک زندگی از مسیر دین و اهل بیت علیهم السلام همان چیزی است که از کودکی در زیارت عاشورا زمزمه کرده‌ایم و از خدا خواسته‌ایم که «اللهم اجعل محیای محیا محمد و ال محمد/ خدایا زندگی مرا به سبک زندگی پیامبر و خاندانش قرار ده» و البته عرضه و اجرای عینی و مشخص این موضوع کاری است که به دلایل گوناگون بسیار دشوار و سخت است. »

او در این سرمقاله با بیان اینکه حضور فعال و موثر در عرصه سبک زندگی جز با تولید محصولات و کالاهای مشخص و مناسب سازگار نیست می‌نویسد: «مجله «محیا» در واقع نشریه یک تجربه و رسانه یک حرکت نوپاست که می‌خواهد در این عرصه گام بردارد. سخت است و جرأت و جسارت فراوانی می‌خواهد! می‌دانیم ریسک است و خطرناک و احتمال لغزش فراوان! باخبریم، حرکت در تاریکی و قدم گذاشتن در مسیری مبهم است! آن هم در این شرایط اقتصادی که حرفه‌هایی چون پوشاک و صنعت آسیب‌های سنگین خورده‌اند چه رسد به محصولات فرهنگی و آن هم با رویکرد دینی!»

پیش شماره ماهنامه «محیا» در  48 صفحه در قطع رحلی به صورت تمام رنگی و بر روی کاغذ مرغوب منتشر شده و گفتگو با حجت الاسلام الویری درباره تاثیر فرهنگ عاشورا بر سبک زندگی شیعیان، گفتگو با امیرحسین مدرس درباره زندگی دینی، مقاله‌ای با عنوان فرهنگ عاشورا: نگاهی به سبک زندگی دینی در ایام محرم، معرفی کتاب‌های حوزه سبک زندگی دینی و معرفی محصولات تولیدی گروه محیا ویژه ماه محرم از بخش‌های متنوع این شماره از ماهنامه است.

موسسه و هیئت قرآنی «احیاء» منتشر کننده نشریاتی چون «خیمه»، «جدید» و «محیا» است و رسالت خود را احیای معارف دینی و شعائر الهی از منظر قرآن و عترت می‌داند.

/7432/